• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 7011e gången gilt

Hoho en till Örebrore :) ellerbor nu mera utan för :)

• leula

=) härligt med ett gäng örebroare =)utanför som i ? jag är inte född här, men bott i stan sedan 99,så jag gnäller som en riktig närking numer.       

• 1337Lise
    viXan skrev 2013-07-17 23:40:12 följande:

Fina ni är i era klänningar!!

Mina tärnors klänningar kom idag (de är på semester o får prova dem i helgen hihi)

Jag beställde på jjshouse.com den 9/7 o de kom idag... det är snabbt :)

Håller tummarna att det inte kommer ngn faktura på tull m.m (y)

Jag fick en hiskligt dyr faktura från de som levererade den =S var absolut inte beredd på det. Har efterhand beställt från Kina och lite småsaker på JJ's men det är bara min brudklänning som gick på 400 spänns tillägg
  • Gummenuttan
    leula skrev 2013-07-17 23:33:46 följande:
    gummesnuttan =)var och när är ert bröllop?  
    10/8 i Länbro Ni då?
  • 1337Lise

Har idag skrivit ut en checklista som jag ska sätta upp i lägenheten, så min kära m2b vet exakt vad som behöver göras ;)

Men jag känner att jag behöver få ledigt så att jag hinner ta tag i allt. Just nu ligger det ett svart moln framför allt som har med lycklig bröllopsplanering att göra. Har nämligen fått problem på jobbet... börjat jobba med en fruktansvärt elak människa som igår fick veta att jag skulle gifta mig (det var INTE jag som gav henne den nyheten), så då fick hon chans att ta bort allt vad glädje heter över mitt giftermål.

Bland annat frågade om möhippa och svensexa och började berätta hemska historier som folk är med om, och hon avslutade allt det hemska genom att säga "Du får hoppas att din man kommer hem i livet *paus* eller i alla fall med alla ben och armar i behåll.. det vet man ju aldrig om han gör". Snacka om att VILJA oroa mig. Senare under natten (jag jobbar nätter som undersköterska) frågade hon om jag sökt nytt jobb - "för du kan ju inte få fast anställning här. Och du kan ju inte hanka dig fram som vikarie. Här kommer du aldrig få någonting. Har chefen lovat dig nåt? För hon går inte att lita på." Grejen är att jag jobbar mitt 4'e år på samma ställe.. och vi alla börjar som vikarier. Herre gud vad hon gör mig ledsen.

Förlåt att jag smet från ämnet men jag ville dela med mig av mitt lidande här. Det är ju nog med stressen från allt planerande till bröllopet men nu måste jag stå ut med trakasserier från min arbetskollega 

• Sjörå
    fotografsandra skrev 2013-07-18 00:58:18 följande:
    Jag har anmält ditt inlägg eftersom det inte är tillåtet med reklam i forumen. 
  • Sjörå
    1337Lise skrev 2013-07-18 00:39:52 följande:
    Men fy, vilken hemsk människa. Sådär uppför man sig inte på en arbetsplats. Klart din blivande kommer att komma hem i helt och fint skick, kanske lite bakfull dock. Hon har säkert tittat för mycket på filmer där svensexan slutar katastrofalt men i verkligheten händer det sällan. Och din blivande kan ju alltid vägra göra något om han tycker det känns för farligt. 

Jag har inget annat råd till dig än att strunta i henne och hennes kommentarer. Även om det är svårt. Men hon är nog bara en bitter människa som inte klarar av andras lycka. 
  • sommaren13

Sitter och försöker beräkna alkoholen...vi har ca 30 st gäster som ska dricka alkohol och vi bjuder på drickan till maten (tre rätters och brudskålen) och sen är det betalbar på kvällen. Några tips? Vi tänkte ha: 3 sorters öl, 2 sorters cider, rött och vitt vin, alkoholfritt såsom fanta, sprite, cola och mineralvatten. Till avec blir det nog ev baileys och nån whisky.

• soderpling
    Sjörå skrev 2013-07-17 20:43:22 följande:
    Vi står och väljer mellan två olika ingångslåtar. Den ena är Bröllopet på Ulfåsa (som ligger utanför Motala och vi bor i Östergötland) och den andra är Trollens brudmarsch. Får höra vad min blivande säger. 

Utgångsmusik blir nog Triumfmarsch ur Aida. Rätt vanlig men jag tycker att den är vacker och pampig. Om det nu blir någon utgång eftersom vi gifter oss utomhus.  
    Ha ha ha nästan precis som oss. Vi skall Bröllop på Ulfåsa som ingångsmusik (jag tycker den är jätte fin) och Triumfmarchen ur Aida som utgångsmusik.
    Viste inte att Triumfmarchen var vanlig som utgångsmusik

Vi skall nu efter mycket om och men inte ha solist på bröllopet (jag och mina tärnor hann inte träna). Utan Parchabel i Canon in D som mellan musik.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!