• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • leula

är lite kär i min klänning =)sååå roligt att pröva klänningen =)

• 1337Lise
    leula skrev 2013-07-16 22:01:13 följande:
    jo nu börjar nervernadrömde häromdagen att 1) glömt raka benen    2) glömt köpa underkläder3) cateringfiraman hade fått näringsföbudoch det var två timmar kvar till vigseln!!! *panik*
    Jag har drömt liknande! Drömde att jag gick ned för altargången och insåg att jag inte rakat benen och inte heller hade några nylonstrumpbyxor att dölja det med. Sedan har jag drömt att det är fredagen innan bröllopet ett flertal gånger, och då är jag längtansfull men stressad över allt som inte är gjort.
  • leula

1337Lise skrev 2013-07-16 22:20:07 följande: leula skrev 2013-07-16 22:01:13 följande: jo nu börjar nervernadrömde häromdagen att 1) glömt raka benen    2) glömt köpa underkläder3) cateringfiraman hade fått näringsföbudoch det var två timmar kvar till vigseln!!! *panik* Jag har drömt liknande! Drömde att jag gick ned för altargången och insåg att jag inte rakat benen och inte heller hade några nylonstrumpbyxor att dölja det med. Sedan har jag drömt att det är fredagen innan bröllopet ett flertal gånger, och då är jag längtansfull men stressad över allt som inte är gjort.skönt att man vaknar, men liiiiite roligt att vara nervös =)

• Karolajia

Hahaha, drömde min första dröm om bröllopet inatt med. Drömde att jag var sen och oombytt när klockan var 14,06. (Vår vigsel är 14,00) Jag befann mig dessutom vid fel kyrka på någon annans bröllop. Ångest! Haha

• Sjörå

Jag drömmer mest att vi har glömt ringarna. Vilket antagligen beror på att vi inte har dem hemma utan de förvaras i tryggt förvar på annan plats. 

• soderpling

Jag har börjat med listor och saker vi måste få gjort och som skall med. m2b har fått några stora uppdrag som han måste göra.
    Restaurang till efter vigseln i Stockholm
    Kattvakt tills dess att min mamma kommer hem från Paris.

I går beställde jag brudbukett till vigseln i Stockholm samt fick massor av bra tips kring blommor inför Paris. En sak att bocka av listan.
    Dagens stor att göra sak är att fixa bild på mig själv inför visum ansökan till bröllopsresan.

• Aug 2013

Jag har drömt mardrömmar tidigare innan jag skulle till sömmerskan med min klänning för första gången. Jag drömde att hon gav min klänning till min tärna och klippte av den så den blev kortare och att jag fick en annan med puffarmar gul spets och så hade jag illrött hår. Såg ut som direkt hämtad från oktoberfestivalen!

När vi var där sen på riktigt så såg hon inga fel på klänningen (pjuw) den sys dock om mer efter mina former och idag ska den provas igen med rätt skor osv innan hon syr den helt klar :)

Inatt kom nästa mardröm men de var nog mest för att jag läste om era igår.
    Kommer till lokalen innan vigseln och inget är somv vi vill. Fel präst, fel dukning fel ställe allt var fel. Jag kör som en dåre hem för att hämta allt som inte är där men som ska vara där men när jag parkerar hemma så ligger allt i bilen redan och jag kör osm en dåre tillbaka. Kommer fram och Slls gäster är redan där, dom ska ju vara vid kyrkan?! Allt var mest bara panik. Tror jag är mer stressad psykiskt än vad jag erkänner för mig själv ;)

Håller nu på att gå in skorna lite vilket jag helt glömt, upptäckte att dom var lite tränga så nu får jag lov att ha dom på lite varje dag så ska dom nog passa..

• Längtandsfull

Jag har drömt mardrömmar flera gånger. Har glömt skorna så jag fick gifta mig o foppatoffler, en gång hade vi missat helt att byta om så vi fick gifta oss o mjukkläder. Men den värsta drömmen var när vi stod i lokalen jag utan klänning och vi kommer på att vi missat vigseln helt.. Jag var så besviken och fråga om vi kunde göra om det men då var det försent. =(

• NinaH

Vad kul att läsa om era drömmar! Själv drömde jag för ett tag sen att jag stod 15 min innan vigseln och letade efter en matta att stå på när jag klädde på mig klänningen. Då kommer jag in i ett rum där mannens svensexa precis ska börja. Jag ryter åt dem att de får skynda sig. Jag går genom festsalen och ser att det är dukat med fult skolmatsalsporslin!!! Men en smart grej var att istället för placeringskort hade alla fått en ihopvikt regncape att ta på när man skulle mellan festsalen och den riktiga festsalen (med fint porslin!) så alla slapp trängas för att hitta sin jacka i garderoben! Detta var en så smart idé tyckte jag i drömmen att jag sa till mig själv att detta måste du komma ihåg när du vaknar!! Ha ha!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!