• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Gummenuttan

Min tärna har inte hittat nån klänning än vilket stressr mig lite 😉 Hon vill ha en långklänning som också ska gå lätt att amma i helst

• Aug 2013

Vi kommer att ha skiva som in och utgångsmarsch.
    In: För alltid - Sara Lövgren
    Ut: Topgun anthem - Steve stevens

Solisten kommer att sjunga.
    Du är allt - Sonja Aldén
    Den här stunden - (From this moment) Som Maria L Hallengren skrivit.

Dansen sen efter tårtan blir nog
    Nothing Else Matters - Metallica

• Sjörå

Glömde skriva vad solisten ska sjunga: 

Bläck- Garmarna
    I was made for lovin yoy -Kiss
    I dont want to miss a thing - Aerosmith

Brudvals: Calle Schewens vals - Evert Taube 

• 7011e gången gilt

jag har inte fått svar frånmin kompis syter änom hon vill sjunga..villatt hon sjunger kärleksvisan eller du är mitt allt hoppas honvill

• Gummenuttan

Våran solist ska sjunga Utan dina andetag, Somebody med Depeche och KärleksvisanMetallica nånstansefter kyrkan  

• Gummenuttan

Så fin klänning Aug 2013 skrev 2013-07-17 21:19:26 följande:Idag har jag slutprovat klänningen, den behövde bara sys upp lite i framkant nu då den blev lite lång när den "föll" ned bättre på höfterna så jag trampade på den när jag gick. Den är dock lite löst snörad, lite lång ifram som sagt och bandet ska stoppas in när den ska bäras på riktigt.

• johannisen

Vår solist ska sjunga Hallelujah, fast med svensk text och den solist som hoppade av skulle ha sjungit From this Moment On. Hoppas ännu på att hitta en ersättande solist, vilket nog borde vara möjligt.

• johannisen
    Gummenuttan skrev 2013-07-17 21:25:36 följande:
    Min tärna har inte hittat nån klänning än vilket stressr mig lite 😉 Hon vill ha en långklänning som också ska gå lätt att amma i helst
    Min tärna har inte heller hittat klänning än... Eller mina tärnor kanske jag ska säga, för jag frågade min syster förra veckan om hon också vill gå med i brudföljet. Hon är på så sätt tärna, men utan "ansvar" om vi säger så, då hon jobbar på Åland i sommar och därmed inte kan hjälpa till med föreberdelser. Mina tärnor är också inne på långklänningar, men vi tycker att utbudet är lite skralt om man inte beställer en kinaklänning (vilket börjar vara lite i senaste laget).
  • Gummenuttan
    johannisen skrev 2013-07-17 22:04:23 följande:
    Min tärna har inte heller hittat klänning än... Eller mina tärnor kanske jag ska säga, för jag frågade min syster förra veckan om hon också vill gå med i brudföljet. Hon är på så sätt tärna, men utan "ansvar" om vi säger så, då hon jobbar på Åland i sommar och därmed inte kan hjälpa till med föreberdelser. Mina tärnor är också inne på långklänningar, men vi tycker att utbudet är lite skralt om man inte beställer en kinaklänning (vilket börjar vara lite i senaste laget).
    Precis johannisen dåligt utbud och det mesta finns bara kvar i stl XS och min täna behöver M el L, kinaklänning hinner vi nte med eller vågar inte chansa.
  • johannisen
    Gummenuttan skrev 2013-07-17 22:07:15 följande:
    Precis johannisen dåligt utbud och det mesta finns bara kvar i stl XS och min täna behöver M el L, kinaklänning hinner vi nte med eller vågar inte chansa.
    Mina tärnor är i väldigt olika storlekar, så vi har dessutom problemet att hitta en klänning som båda passar i (de får förstås ha olika klänningar, men eftersom utbudet är så skralt så vet jag inte hur vi ska hitta två snygga klänningar). Om någon har tips på var man kan hitta snygga långklänningar så tar jag gärna emot dem. 

Vissa kinasidor har ju "express delivery" för en extra kostnad och då borde man ha dem inom ett par veckor, men då måste de nog beställas typ genast för det kan ju hända att de måste ändras. Vi gifter os 31 augusti så det är ungefär 6 veckor kvar, men jag vill helst inte ha såna saker att tänka på de sista dagarna, då jag dessutom jobbar igen (har 10 veckor semester, så hinner fundera en hel del på bröllop under den tiden).

Letar ni efter någon viss färg? 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!