Inlägg från: Smulan |Visa alla inlägg
  • Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    majjja skrev 2012-08-06 19:39:47 följande:
    förresten, hur gör ni efteråt. Skickar ni "tackkort" alltså foton till alla för att berätta att ni gift er? 
    Tänker att typ mina föräldrar och mormor vill säkert ha ett foto, medan "alla andra" kansek inte tycker sånt är lika viktigt..? Samtidigt kanske man ska göra lika för alla.

    Tror förresten jag hittat min vigselring. Var inne och tittade på vigselringar och hittade en för 11 tkr, vilket kändes lite dyrt. Inte ovanligt kanske, men det är ingen särskild ring alls egentligen. rätt vanlig.
    så mest för skojs skull så gick jag in på kaplans och hittade en ring där som är begagnad, men exakt en sån som jag tittat på, fast för 900 kr.
    Känns ju rätt lockande att ta den istället och putsa upp och gravera om, än köpa en ny.. nu när prisskillnaden blev så enorm 
    Majjja köp köp köp ;) fast bara om den känns rätt det vill säga =). Våra kostade 1700kr tillsammans=) billigt och bra tyckte vi...nu är det ju titanringar och inga riktiga diamanter men vi älskar dem.
    jakother skrev 2012-08-06 23:02:55 följande:
    Vår hund har slitit bort hans armband när hon bråka ute på en promenad, så han ska få ett nytt! =) Det är säkert nån glad oärlig människa som bär det just nu men vad jag hoppas världens sämsta samvete! =P

    Pyssla lite extra också, gjorde en hårblomma, vad säger ni.. ska jag ha den på mig? Sambons kommentar: "Men ska det vara så mycket krimskrams, du vet jag jag tycker.. jag kan inget om sånt där etc etc etc....." =P

    haha


    Mitt hår kommer stå uppåt som en tuppkam(jag har sidcut på andra siden!) sen är det brunt inte rött som ljuset fått håret att se  ut =)
     
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Den tycker jag du ska ha...den var jätte fin och håller med majjja speciellt till ditt korta hår=).

    Dina insprirations bilder är super fina, fast det har jag ju sagt förut ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 07:08:00 följande:

    Va roligt! Jag har aldrig varit in på dom där sidorna faktiskt och kollat, men måste nog göra det för det verkar finnas massor med fina fynd


     


     


    Jag skickade iväg min vigselring förra veckan då dom graverat den fel och väntar ivrigt på att få hem den igen så jag kan få prova den med en ring som jag hittat. Ringen i sig är inte så fin för sig själv tycker jag, men tillsammans med en annan ring den passar med blir den precis vad jag vill ha. Hoppas hoppas


    Hoppas den är rätt nu då när du får tillbaka den. När får du klänningen? Det blir nog som du säger lättare att se då när du har den vilken frisyr du ska ha.

    Jag själv hade tänkt mig enkelt uppsatt med en knut i bak men på bröllopsdagen så bestämde jag, syrran, min svåger och min man för att det var snyggare utsläppt i bak=)....det passade klänningen bättre=). Och jag kände mig super vacker faktiskt.
    Det ordnar sig ville jag säga ;).
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 10:51:53 följande:

    Den borde komma nästa vecka om jag räknat rätt, är skitnervös att jag inte ska tycka om den! Jag är ingen långklännings-tjej alls, men jag hoppas att jag ska tycka om den då den väl sitter på. Är beredd på att den kommer behöva sys upp men förhoppningsvis behövs inte mer än så.


     


    Ja det hoppas jag verkligen att det är. Det var visserligen bara en bokstav som var fel, men jag vet med mig att om jag inte fixar det så kommer jag att gå runt och irritera mig på det där sen. Ist för "I Evighet" så står det "I Ewighet", inte så snyggt


     


     


    Ha ha ha nej det var inte snyggt....men det blir nog bra nu. Vart har du beställt klänningen ifrån? Hur ser den ut ? ;) jag är nyfiken jag vet men jag älskar sånt här hihi. Vet inte om du sett min klänning men den finns längre fram i tråden. Den köpte jag på ELLOS billigt hihi=) Den såg ut att vara en enkel klänning men den visade sig vara nästan som en riktig brudklänning p.g.a. "släpet" som blåste upp sig fint så det såg ut som att jag hade underkjol men icke sa nicke det var vinden som hjälpte mig ha ha ha. blev ur fina bilder.
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 11:49:31 följande:

    Den va ju jättefin! Vad kul när man kan fynda


     


    Jag hittade min på e-bay faktiskt, betalade lite drygt 300:- inkl frakt Pratade med en annan tjej här på BT som hade beställt en likadag och den var jättefin. Våra vigselringar (titan) var oxå ruskigt billiga, 2000:- för båda och den förlovningsringen jag har hittat (www.kodega.se/show_product/FET-8018-B/-/-/-/8...///////) har jag hittat en kopia på som är helt sjukt billig i jämförelse, men som ser precis likadag ut


     


    Såhär ser klänningen ut iaf


    $(KGrHqV,!jUE+rV6MLvFBQDkn,ISoQ~~60_1.jpg


     


    Ursäkta den minimala bilden, men det ville sig inte på annat sätt..


     


     


     


    Den klänningen är jätte fin har ju sett den på jakother hihi ;). Ni kommer bli kanon vackra båda två=)!

    Ja jag tyckte den var super fin och jag menar det är ju inte ofta man kan hitta en så fin klänning för bara 230 kr som passar frö bröllop hihi.

    Du får ta ett kort på dig med klänningen sen vill se=)
    jakother skrev 2012-08-07 14:47:26 följande:
    Har oxå paket att hämta ut ikväll två eventuella boleros att ha till klänningen ifall det är kyligt :)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Ta gänra ett kort du också med klänning och bolero....kan inte vänta ju vill ju se dig nu ha ha
    Ljungan70 skrev 2012-08-07 16:28:32 följande:

    På våran 9-åriga förlovningsdag 26/7 friade min sambo.


    Vi vill bägge gifta oss "bara för vår skull", så i vår koloniträdgård bestämde vi. Datumet spikade vi till kl.10 samma dag som vi åker på en sedan länge planerad 2-veckorsresa till medelhavet, 23/8.


    Nu var det bråda dagar... VF bokades, hindersprövning beställdes, ring beställdes, och kläder har köpts.


    Mina barn (18 och 20) skallvara vittnen, och är de enda som vet om någonting


    Jag skall ha på mig en blå/turkos leopardfärgad tunika/linne från joy, en svart kort kjol och svarta pumps med nitar från Björn Borg. Blivande maken skall ha 3/4-jeans, en vit "snygg" döskalle-tisha med en vit skjorta över och till det svarta converce. Ingen direkt bröllopsklädsel, men det är "vi", och det är så vi vill ha det!


    Vädret verkar ju bli lite ostadigt då, men regnar det kan vi stå inne i vårt mysiga växthus!


    Efter cermonin skall dottern ta lite "brudkort" på oss, och sen tar vi utkidzen på lunch innan jag och maken åker mot flygplatsen. Annons skall vi sätta in i tidningen morgonen efter, och då skall också dottern lägga ut bild på våra FB.


    Känner att det kommit lite hastigt allting (ja, på slutet alltså, jag har ju väntat läääänge!!) men tror det kommer att bli en toppendag!


     


    Grattis=) Det blir perfekt ska du se....man SKA göra precis så som man själv vill och ha det man själv tycker bäst om=) Roligt att läsa om allas planer tycker jag=) Även nu när man redan genomfört sitt eget ha ha ha.
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-07 17:38:18 följande:
    oj vad ni skriver , tar en stund att läsa ikapp :-P 
    VI köpte ringen. Den ska bara rhodineras om och tas gort gammal gravyr och ha i ny. Så nu är det någradagars väntan innan den kommer hem :) Känns skönt att bocka av, och att det blev så billigt!  
    Jag håller med jösses vad ni skriver ha ha hinner knappt med här heller men gud så roligt=). Jag försöker att vara en god trådstartare och hänga med på allt och svara alla hoppas att ni känner det ;).
    Vad roligt att ni köpte den det var ju verkligen ett bra pris=). OJ majjja vad svårt alla är ju super fina. fast jag själv blev nog lite lite mera kär i den sista =) tror det är bältet och spetsen som gör det ha ha.
    Förresten hade du en bild på din ring? Vill se ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 19:57:55 följande:
    attans! det var inte klänningen som kom i paketet. det var en korsett som jag hade beställt för att ha under klänningen. beställde den flera dagar efter klänningen så det är nog inte alls långt borta :) svårt bara att smyga in allt utan att nyfikna sambon ser ;)
    Attans också.....får inte din sambo se klänningen eller ??? Hihi busigt i så fall ;).
    Passade korsetten då? då får vi hoppas att klänningen kommer snart!
    jakother skrev 2012-08-07 21:19:33 följande:
    Kommer nog skicka tillbaka iaf en.. Blev för mycket krimskrams även för mig.. Den andra fanns inte i min storlek så jag beställde i en mindre storlek eftersom den är stor i storleken men kändes lite liten då den ska vara stor :) Ska lägga in så många bilder som jag bara kan sen på bröllopet, kan inte vänta på att visa hur fint det kommer bli.. Ska lägga in en bild på bloggen ikväll på hur det typ ser ut nere i stugan där middagen ska vara.. Pappa provade att sätta upp partytältet idag!!!! Ni mååååååste kolla in det, blir väl vid 23 som det kommer upp :)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Tätlet blir ju kanon bra vilken vacker plats. Hoppas att ni får fint väder också. Ja lägg in massor med bilder sen=D. Såg att du ändrat dig om blommorna igen hihi jag säger bara JAAAAAA ta solrosor den buketten var ju såååååå fiiiiin. Älskar också solrosor de är ju bara så läckra. Jag hade nog beställt dem i förväg men eftersom du har svårt att bestämma dig vet jag inte om det är det bästa.....hmmmm svårt det där.
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 10:57:47 följande:

    Vad fint det såg ut! Verkligen en mysig plats =)


    Såg att vi gifter oss bara två dagar innan er.


    Grattis till er=) gifter ni er också i smyg?
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:19:35 följande:
    Smulan Njae, får och får... Jag har nog tänkt att han inte ska få se allt för mycket innan iaf Korsetten satt jättebra, vilken figur man fick Synd dock att det inte var några insydda kupor i den, efter att ha ammat två barn finns det liksom inte så mycket "eget push up", men det ska jag nog kunna fixa hoppas jag Fick ett par matchande trosor i samma tyg oxå men dom är inget jag kommer använda, var mest en tygstump fram och en tråd där bak
    ha ha nej jag förstår hihi=). Gött nån korsett du kan tipsa om tro?? Själv är man ju lite stor i kroppen men det kanske inte du är? Ha ha nej den där "egen push up" finns det inte mycket av och då har jag bara ett barn än så länge hihi. ha ha ja såna trosor tycker inte jag heller om....min man får vackert stå ut med vanliga ha ha .
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 11:53:08 följande:
    Ja, jag beskrevét alltihop några inlägg upp... Helt i smyg, bara kidzen vet om det! =D
    Ja förlåt jag har ju svarat på det också ha ha virrpanna kan man säga ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:54:35 följande:

    Nej jag är både kort och tunn om man säger så, men magen är degig efter graviditeterna och blir verkligen inte snygg om jag tex sitter eller så, då har jag rejäla bilringar direkt även om magen är fin och slät då jag står upp.


    Köpte även korsetten via e-bay, 135:- Jag har aldrig provat sånna här förr, men den var väldigt fin och kändes bra tycker jag, lätt att dra åt och knyta där bak själv oxå. Ska se om jag kan trixa dit ett par kupor bara så tror jag det kommer bli perfekt viewitem.eim.ebay.se/Sexy-Lingerie-Lace-up-St...


    Jo degig mage känner vi igen...fast min blir inte platt när står upp ha ha ha men men det är så jag ser ut. Tack för länken=)
  • Smulan

    ja det är tur=). Vad roligt då får vi hoppas att den passar nu=). Jag vill att min man ska komma hem nu så att vi kan åka och köpa vin och läsk till festen och hämta murgröna att dekorera med ;)

  • Smulan

    Ok ja vilket det än är så hoppas vi att det passar.
     Nej vädret är lite labilt här idag regn och precis när solen tittar fram och man är på väg ut så kommer regnet....suck. Ja murgröna är jätte fint. Detta var väl inte äkta murgröna men ser precis ut som det så det blir nog bra=).

  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 14:47:33 följande:

    En liten fråga...


    Alla här i tråden skall väl ha ett minibröllop mer eller mindre i smyg?


    Är det någon som inte planerat någon fest alls?


     


    Jag, som varit gift en gång tidigare, och min blivande man är inga som gillar att stå i centrum. Vi känner inte det minsta för att ha en fest och att alla skall komma med presenter. Vi gifter ju oss bara för våran egen skull, och inte alls för att bli uppvaktade på något sätt.


    Dessutom... Är man över 40, har vart gift förr, har vuxna barn och varit tillsammans i dryga 12 år... ja, jag vill inte stå som uppvaktad brud då.


    Gifta mig i snygga kläder som jag gillar, uttan uppmärksamhet eller uppvaktning, dra iväg direkt på 14 dagars semester- det är bättre för oss!


    Fast jag antar att många "förväntar sig" en fest... Så kan man verkligen göra så..? Hur resonerar ni?


    (Eller, klart man kan! Vi skall ju göra´t! =)


    Vi hade inte tänkt ha fest först men sen ångrade vi oss. Men en fest hade inte varit nödvändig det var bara vi som ångra oss ;).
    Håller med Lyckorus det finns inga "Ska-stämplar" på sånt här...man gör precis som man vill tycker jag för man gifter sig ju faktiskt endast för sig själva.
    Vi ångrade oss med festen endast för att det var längesen man träffade en del och ville då göra en rolig grej av det istället. Men det är ju mer tänkt som en middag inte fest. vi har bara vin till maten ingen mer alkohol och vi ska inte ha dans utan bara en trevlig middag med alla goa släktingar och vänner. Lite lagom gemytligt tycker jag=).
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-08 17:00:54 följande:
    tack för alla åsikter om klänningen. Jag hade tänkt ha en kort puffig liten slöja som max går till axeln eller en sån som mer är som en liten "puff" över håret bara (har page), en liten krona på huvudet eftersom de har världens finaste i kyrkan till utlåning. Sen vet jag inte, gillar 3:an med ärmen. samtidigt så gillar jag tyllen och att den känns så toksöt. måste klura lite till, men ska beställa förrän om nån månad så då har man ju tid. 

    Ringen kom idag också!
    Nu ska den ju rhodineras och putsas och de gamla namnen ska bort, men såhär ser den ut:
    Är lite varm o svullen om fingrarna just här, men visst är den fin :) tyckte de passade fint ihop. Frågan är ju bara hur man ska kunna låta bli att testa den konstant... 8 månader kvar... sååå lång tid ju!
    Ringen var JÄTTE fin majjja=)! Ja det var fina klänningar allihopa tycker jag och jag håller med dig med tyllen för den är ju bara toksöt och ja det är super svårt att bestämma. Tycker om alla tre hihi. Kan man inte ha de långa ärmarna på den första? Eller det kanske blir konstigt?
    Jag kan säga att ringen prövades ett antal gånger innan den skulle på på riktigt ;).
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 20:52:17 följande:

    Jag säger det igen Majjja- Superfint! =)


     


     


    Det var klänningen som kom idag Har dock inte hunnit mer än smygtittat på den, men den ser verkligen jättefin ut! Imorrn då gubben är på jobbet ska det provas


    Ja jag håller också med vill se en bild sen ;) Roligt!
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?