• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-06-07 20:03:51 följande:
    Oj det lät sådär lagom stressfullt. Förvånad
    jag hade fått panik, jag hatar att vara sen. Vi sprang ju igenom säkerhetskontrollen och korridorerna när vi blev ombokade i sista minuten (datafel) när vi skulle ta oss hem från Italien. 15 min innan boarding fick vi våra boardingpass och sen var det bara att kuta...
  • snowstars

Hej alla! Har börjat jobba så jag har inte haft mycket tid att sitta vid datorn. Går och står mycket i jobbet så jag räknar med att få min vardagsmotion där men jag tänker gå längre rundor på mina lediga dagar. Tror det blir bra :)

För övrigt har det i princip regnat oavbrutet en hel vecka här i norr, är det samma i resten av Sverige?

• Chicita

Kul snowstars Glad

Här regnade det hela förra helgen och början av veckan. Men i torsdags blev det fint igen Glad
    Har gått lite mer med hunden än jag brukar men annars har jag inte gjort så mycket känns som om jag inte har tid med något just nu och därför fastnar jag vid datorn istället.

Måste ta mig i kragen... 

• snowstars

Jag känner igen det där med att man fastnar framför datorn när man har mycket att göra. Vet inte riktigt varför det blir så :-P

Idag har vi kalas hemma, en förälder fyller jämnt. Så tårta, smörgåstårta och kakor är väl vad jag har livnärt mig på idag.. Känns ju sådär

• sofiasmamma

Var till brudbutiken för upplägg av klänningen idag. Den sitter bra mkt bättre nu! Jag har inte gått ner i vikt just någonting, men det är stor skillnad på min kropp. Smalare överallt. :)

• Chicita

Här har det småregnat en större del av dagen så jag har mest varit inne. Borde ju då ha suttit och sytt på min medeltidsklänning eller gått på bandet men jag har en sån där envis men lätt huvudvärk så jag orkar inte ta tag i något vettigt..

I går gick vi rätt mycket + att vi var ute i trädgården nästan hela dagen (en väldigt lycklig vovve fick hjälpa husse att gräva i trädgården).
    Vi köpte en billig klotgrill och bjöd över brorsan och brorsdottern på grillat på kvällen sen också, kändes både gott och lyxigt med en stor bit kött och massa grillade grönsaker Skrattande 

• Chicita

Regn regn och åter regn.
    Passade på att gå en dubbelt så lång promenad i morse med hunden mot vad jag brukar göra. Oftast går vi bara ut och "går på toan" alltså kanske max 20 minuter. Och så går vi en längre vända före lunch sen.
    Men i dag var det helgrått på himlen när vi gick ut och jag antod att det skulle börja regna, så det var ju bäst att passa på när det var uppehåll Glad 
    Och det var ju tur att jag gjorde det, för nu har det regnat hela dagen från strax efter att jag kom in i morse.

Nyss fick jag bära ut hunden för han var så kissnödig att han grät vid dörren (han vaknade och var kissnödig) men han vill ju inte ut i regnet även om han har regntäcke.
    Funderar på att dra på honom ett av vintertäckena som är vattentätt och har ben och försöka igen om en liten stund. Men nu fick han i alla fall kissa lite så att trycket på blåsan lättade Glad 

• sofiasmamma

Här har sommaren kommit tillbaka litegrann och vi har haft varmt och skönt i tre dagar tror jag.

Jag har ingen koll just nu på hur mycket jag rör mig, men det måste vara mer än jag tror för jag märker att kläderna sitter lösare! Att jaga efter en busig (snart) ettåring ger nog mycket "smygmotion".

• Chicita

Vi skulle precis gå ut med hunden - och så började det åska.
    Typiskt. Vi fick några fina dagar men nu är det regnperiod igen ser det ut som Tungan ute 

• snowstars

Det låter ju bra för er! Chicita som ökade längden på promenaden och sofiasmamma som får större kläder Har förresten tappat 4 kg på en månad och tror att det var kaloriräkningen som bidrog till det. Ska börja om med det på måndag tror jag. Det som funkar med det är att jag upptäckte att jag kan äta mycket mindre mat och ändå vara mätt. Jag äter vanlig mat, godis, glass och annat, men jag äter mycket grönsaker också

Just precis nu känns det väldigt mycket som att jag går upp i vikt men egentligen tror jag att jag står stilla. Kalaset drar liksom ut på tiden eftersom folk droppar in varje kväll och firar.. Och imorgon är det examensfika. Och sen är det helg. Men på måndag, då blir det skärpning på riktigt.

Svar på tråden Walk a mile!