• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Evillina
    hallonfrossa skrev 2012-11-20 20:40:18 följande:
    hej och välkommen tillbaka :D

Men vilken gullig klänning, och vad roligt att din mamma virkar en bolero till dig!
    Blir mycket mer personligt då ju :)
    Ååå tack! Ja det blir nog riktigt bra. Vad har du tänkt att ha för klänning? Har du mycket kvar att fixa? Det börjar dra ihop sig...
  • hallonfrossa
    Evillina skrev 2012-11-20 20:48:39 följande:
    Ååå tack! Ja det blir nog riktigt bra. Vad har du tänkt att ha för klänning? Har du mycket kvar att fixa? Det börjar dra ihop sig...
    Jag är helt färdig med allt inför stora dagen!! :D
    Känner mig väldigt nöjd och lugn!!

jag ska ha en Nixa klänning, axelbandslös modell, den är jätte fin, men lägger inte in någon bild fören jag är gift, jag är lite löjlig förstår du så jag vill vara hemlig med det mästa hihi, m2b vet inte heller hur den ser ut utan han får se mig första gången med kläder och allt när jag leds fram till altaret av min far :) 
  • Evillina
    hallonfrossa skrev 2012-11-20 21:03:37 följande:
    Jag är helt färdig med allt inför stora dagen!! :D
    Känner mig väldigt nöjd och lugn!!

jag ska ha en Nixa klänning, axelbandslös modell, den är jätte fin, men lägger inte in någon bild fören jag är gift, jag är lite löjlig förstår du så jag vill vara hemlig med det mästa hihi, m2b vet inte heller hur den ser ut utan han får se mig första gången med kläder och allt när jag leds fram till altaret av min far :) 
    Ojoj vad spännande. Ja det blir roligt att se lite bilder sedan från alla. Hoppas folk vill lägga upp hur det blev.. =) 
  • amelian

Jag är också här, men läser mest. Lägger till mig själv här också.

1/12 2012 - Hallonfrossa, Nyköping
    1/12 2012 - Teddy, Skåne
    1/12 2012 - lycklig01, Boden
    1/12 2012 - Sofiiiz, Stockholm (gifter sig i Jämtland)
    1/12 2012 - Minuz, Mönsterås
    1/12 2012 - zoooda
    1/12 2012 - Evillina, Örnsköldsvik
    8/12 2012- vinterfrost, Rosersberg
    8/12 2012 - DecemberVals, 
    8/12 2012 - MatildaMattias, Jönköping
    12/12 2012 - jonnagoransson, Thailand
    12/12 2012 - Pekkiisch, Oskarshamn
    12/12 2012 - Jenny121212, Falkenberg
    12/12 2012 - Mumin, Göteborg
    15/12 2012 - Jennifer, Uppsala
    16/12 2012 - Bea, Skåne
    21/12 2012 - amelian, Skåne
    29/12 2012 - Smulan8118, Linköping
    31/12 2012 - Teza, Eskilstuna
    31/12 2012 - Fremm, Småland

Jag tror att jag börjar få ordning på saker och ting. Lite klurigt är det att planera ett bröllop på 50 mils avstånd och komma ner dagen innan för att duka och laga mat.

- Maten har jag helt lämnat över på min sambo och en av hans vänner.
    - Klänningen ansvarar svärmor för (hon syr den). Ska åka dit och prova den för sista justeringar 8-9 december. - Ringarna borde komma på posten om en vecka eller två. 
    - Hindersprövningen är fixad.
    - Mamma ska instrueras i vad som ska inhandlas på Systembolaget och IKEA när det närmar sig. Det mesta för borden är redan på plats hos mina föräldrar.
    - Tårtan är beställd.
    - Bordsplaceringen går sådär, känns inte som det blir bra hur man än gör...
    - Toastmastern har ordning på sakerna.
    - Skjorta, slips och underkläder återstår att köpa till m2b.
    - Underkläder ska köpas till mig.

Det viktiga är under kontroll och imorgon är det bara en månad kvar, känns konstigt. Har alltid varit så lång tid kvar och nu är det inte det.

• zoooda

nu har jag massa tid fllr är sjuk o har ingen ork till nå större projekt.. 11 dar kvar.. friörproblemen har löst sej.. min kompis gör det iaf men vill nu inte ha nåt för det.. men de känns okej och att de e inga sura miner (hoppas jag) över det.. de var en rad missförstånd o känsliga fötter på vägen. men hn ska få ett åresentkort på de där 1000:- som vi vile ge henne då hn säger hon inte vill ha pengar.. gratis förväntar jag mig ej att hon ska jobba.. men har vart en stressad dag med gråt o tandagnisslan innan vi kunde reda ut saker o ting.. men hoppas det är löst iaf..

har funderat på de där med bordsplaceringskarta men inte kommit på nå bra...
    får se hur vi gör..

nu ska ja sova o bli frisk!! 

• majaochputteforeverandever

Jag läser mest jag med. Känns som om allt är luddigt och halvfärdigt, men det reder sig nog. Försöker lägga till mig men det blit ett "hål" som jag inte får bort.....

1/12 2012 - Hallonfrossa, Nyköping
    1/12 2012 - Teddy, Skåne
    1/12 2012 - lycklig01, Boden
    1/12 2012 - Sofiiiz, Stockholm (gifter sig i Jämtland)
    1/12 2012 - Minuz, Mönsterås
    1/12 2012 – zoooda
    1/12 2012 - Evillina, Örnsköldsvik

1/12 2012 - majaochputte, Östersund                                                                      
    8/12 2012- vinterfrost, Rosersberg
    8/12 2012 - DecemberVals, 
    8/12 2012 - MatildaMattias, Jönköping
    12/12 2012 - jonnagoransson, Thailand
    12/12 2012 - Pekkiisch, Oskarshamn
    12/12 2012 - Jenny121212, Falkenberg
    12/12 2012 - Mumin, Göteborg
    15/12 2012 - Jennifer, Uppsala
    16/12 2012 - Bea, Skåne
    21/12 2012 - amelian, Skåne
    29/12 2012 - Smulan8118, Linköping
    31/12 2012 - Teza, Eskilstuna
    31/12 2012 - Fremm, Småland

• majaochputteforeverandever

Hmm... Listan blev ju visst bra...

• vinterfrost

Jag och m2b har ikväll suttit och funderat på festhäftena.. Har en sida till över som vi inte riktigt vet vad vi ska fyla med. De vi har är

*Framsida
    *Tablå
    *Välkomst text
    *Om brudgummen
    *Ordningsregeler
    *Barns tankar
    *Diskussionsförslag
    *Sånger (mittuppslaget)
    *Tipspromenad
    *Om bruden
     *Saker att göra om man fr tråkigt
    *Äktenskap - Att mötas på halva vägen
    *Tom sida HÄR BEHÖVER VI NÅGOT!!! :)
    *Tack
    *Baksida 

Vad tror ni annars?

• Sofiiiz
    Mumin skrev 2012-11-20 09:21:09 följande:

Föresten... Vi ska gifta oss borgerligt, men våra två bästa vänner ska vara vittnen. (det vet de inte om än)

Hur gör man med vem som håller ringarna? Jag hade velat att min bästa vän håller min m2b:s ring och ger den till mig när jag behöver den och att m2b:s bästa vän håller min och ger den till m2b när han behöver den...

Eller ska man sätta på ringarna samtidigt? Hur går det till egentligen??

Som nån skrev här ovan, så i kyrklig vigsel så ska prästen ha ringarna först för att han ska be över dem. Vet inte hur de funkar när man gifter sig borgeligt.
  • Minuz

vilken låda ni höll igår................ Jag har läst allt men jobbade dygn så därför har jag inte skrivit något. Och inte kommer jag ihåg allt jag tänkt skriva  :o)

Men vad roligt att vi är så många som gifter oss om 10!!!!! dagar.

Imorgon ska jag träffa fotografen och se vad vi kommer överens om.

På lördag träffar vi prästen, och har 3 psalmer jag kan tänka mig, får se vilka/ vilken av dessa gubben vill ha.

Tidsoptimist som jag är så känns det som att jag har all tid i världen att bli klar med det sista....... Bara 100 saker kvar att göra..... *S*
    Jaja, bröllop blir det hur eller hur och ingen märker nog om jag hoppar vissa saker förrutom jag då.

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????