december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Föresten... Vi ska gifta oss borgerligt, men våra två bästa vänner ska vara vittnen. (det vet de inte om än)
Hur gör man med vem som håller ringarna? Jag hade velat att min bästa vän håller min m2b:s ring och ger den till mig när jag behöver den och att m2b:s bästa vän håller min och ger den till m2b när han behöver den...
Eller ska man sätta på ringarna samtidigt? Hur går det till egentligen??
Tror din bukett blir superfin !
Här är 2 av mina inspirtions bilder.. som du ser ka du ha båda om du vill.. jag ska bara ha tiara och halvuppsättning eftersom jag inte helelr vill ha mycket uppsatt. :) Nu vet jag inte om du har långt eller kortare hår, men kanske ett tips :)
Tack för inspirstionen Pekkiisch4!! Jag har kort page och väääldigt glansigt och mjukt hår, så jag kan inte ha twistins, därav funderar jag på tiara... :( Men nåt hårspänne kanske jag kan få att sitta fast!!
Själv sitter jag och planerar "föräldramiddagen" som ska äga rum på lördag, vi har varit tillsammans i över 5 år och dock har aldrig mina föräldrar träffat min m2bs båda föräldrar + respektive, så på lördag blir det sammankomst, haha.. 3 rätters blir det, tror ni det här blir bra?
Förrätt : Limemarinerade räkor med melonsallad.
Varmrätt: Duchesspotatis ugnsbakad lax med hollandesesås
Efterätt: Smördegsskålar med syrlig fyllning, ( lemoncurd,grädde bär)
det blev inget frisyrtestande idag.. dels så väntar jag på slutgiltigt svar från min "kompis" om 1000:- är acceptabelt för henne.. de e va frisren nere på byn skulle ha.. sen så är jag tokförkyld så vile inte gå nåstan o smitta ner nån stackars frisör..
så idag blir det till att öva på att göra frisyr själv.. de kommer säkert gå bra men det är ännu ett stressmoment som jag inte behöver..
om man börjar gråta för att kaffefiltrena är slut så kanske man ska stressa ner lite eller??
jag gillar verkligen flor/birdcageveil på korthåriga.. så fint o romantiskt..
FREMM: Ja du lilla sötan, det är inte lätt med allt som du har framför dig och vad det låter så kanske du inte kommer må bättre om en månad heller.
Kan kanske vara bra om du kringgår överraskningen lite och berättar för någon som faktiskt kan vara till hjälp?
Ni verkar ha lite kvar att göra.
Visserligen berättar ni på julafton och då är det ju 1 vecka kvar till Nyår, men kan ju vara skönt ju tidigare ni är klara?
Jag tänker vara helt 100% klar till veckan innan, för på min semester ska jag bara tänka på mig och familjen och inte på bröllopet, jag tänker vara utvilad till vår stora dag .
Gud vad duktiga ni alla är!!! Jag har beställt blommor nu, det bli tre stora vita brudkallor och två lite mindre starkt gammalrosa kallor. Tror att det blir superfint!!
På Tisdag ska jag hämta min klänning och den 30:e ska jag till frissan för slingor och provuppsättning!
Om en stund ska jag in till stan för att kolla hårsmycken... kan inte bestämma mig för vad bara... pärlor eller en enkel tiara?? Kanske får bli tiaran eftersom jag nog inte vill ha såååå uppsatt hår... vad tycker ni?
Föresten... Vi ska gifta oss borgerligt, men våra två bästa vänner ska vara vittnen. (det vet de inte om än)
Hur gör man med vem som håller ringarna? Jag hade velat att min bästa vän håller min m2b:s ring och ger den till mig när jag behöver den och att m2b:s bästa vän håller min och ger den till m2b när han behöver den...
Eller ska man sätta på ringarna samtidigt? Hur går det till egentligen??