• say yes

Vad har ni för klädkod på ert bröllop?

Hej!

Vi har inte kommit fram till vad vi skall sätta för klädkod på vårt bröllop. Frack känns för uppstyrt och används bara efter 15h00, smoking vet jag inte om man gifter sig i i Sverige. Kavaj känns inte riktigt vi. Vad har ni satt för klädkod? Skulle bli såå glad över svar!

• Svar på tråden Vad har ni för klädkod på ert bröllop?
  • daniiel

Traditionellt sett är inte smoking något man klär sig i på bröllop i Sverige, nej.

Vi valde kavaj, för vi ville att våra vänner skulle vara bekväma, slippa köpa nya kläder och för att det inte var så viktigt för oss att det skulle vara så himla uppklätt. Huvudsaken att alla var glada och hade kul :)

Mörk kostym då kanske? Finare och mer uppklätt/formellt än kavaj, men inte i samma nivå som frack.

• Cicci90

Vi har "sommarfint" på vårt bröllop.
    Vet att det finns olika åsikter om det där med att gå ifrån de "riktiga klädkoderna" men detta funkar bäst för oss, och jag tror inte att någon vi bjudit kommer rynka pannan.

• aniara

Vi tog kavaj. Av den enkla anledningen att det passar våra gäster bäst.

• Charlie13

Ja vi har också gått ifrån de "riktiga klädkoderna" och har sommarfin med rosa detaljer som klädkod :)

• ClaraH

Vi valde Kavaj för att jag tror att det passar de flesta gästerna bäst.

• Sandra och Joakim

Vi kör på kostym, men inte mörk kostym för det tycker vi blir så tråkigt =) Uppklätt men inte fööör uppklätt!

• chrpe

Vi kommer ha smoking/ mörk kostym.
    Jag älskar smoking men eftersom alla inte har det lägger vi till mörk kostym. Samt att jag tycker det är så fint med långklänning på tjejer och med smoking går det ju också bra.

Vi har inte provat kläder till killen ännu. Vi väljer mellan frockcoat, smoking och frack.
    Men som det är idag känns frack och smoking mest bekvämt i tanken för killen.

Tycker ni det är fel att ha två klädkoder?

• moonlightgirl

Vi har valt klädkod kavaj

• Pertinax
    Cicci90 skrev 2012-03-08 17:35:25 följande:
    Vi har "sommarfint" på vårt bröllop.
    Vet att det finns olika åsikter om det där med att gå ifrån de "riktiga klädkoderna" men detta funkar bäst för oss, och jag tror inte att någon vi bjudit kommer rynka pannan.
    Vi har också sommarfin som klädkod då vi själva inte kommer följa någon klassisk klädkod. Skrev en förklaring på vår bröllopssida för att underlätta för gästerna: Klädkoden "sommarfin" innebär bekväm somrig klädsel, till exempel klänning eller skjorta och finare byxor. Inget krav på slips eller kavaj
Svar på tråden Vad har ni för klädkod på ert bröllop?