• Pagnie

Vilka färgteman har ni?

Hej.

Jag hade från början färgtema blå och silver men nu på senare dagar har även rosa kommit in eftersom jag gärna vill att mina brudtärnor har blå klänningar och håller en bukett pioner.
    Men jag måste säga att det är ju sjukt svårt att få allt att gå ihop. Vad har man i vilken färg liksom.
    Så hur går det för er? Vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Vilka färgteman har ni?
  • Pagnie

Oj vad alla har massa olika kombinationer. jätte roligt.
    Men då en fråga till er. För jag är så kluven. Men tror nu att royal blå eller navy blå ser bäst ut tillsammans med ljusrosa och silver?

• väktarbrud

Hej!

Vi kommer att ha Royal Blue, vanilj och guld som färgtema. Vi gifter oss vid havet i juli och min fästman kommer ha en militär högtidsdräkt på sig som är mörkt mörkt blå med guldknappar. Min tärna kommer att ha en klänning i Royal Blue och jag funderar på blå skor som matchar tärnans klänning.
    Bestman har också milirät högtidsdräkt och jag har en lång tunn sidenchiffongklänning från Malina.

Hade velat ha Carries blå pumps från Sex and the city men jag måste nog ha ballerina modell eftersom vi ska vara på en stenstrand...

Dukningen och dekoreringen av lokalen kommer nog mest att vara guld och vanilj (typ cremevit) men även blått där också. Vet inte exakt hur jag vill ha det ännu...

• daniiel
    Pagnie skrev 2012-03-03 16:11:40 följande:
    oj låter jättefint. Men med ballongerna skulle man inte kunna fylla dom med helium och sätta en fin tyngd på (såg en fin i form av en diamant på celebration)  och typ sätta några ihop på bordet eller ställa i något hörn eller så?
    Vi hade först tänkt göra så med ballongerna, men det blev onödigt dyrt (för ballonger), så vi skippade ballonger helt istället :P Haha vår dotter tyckte det var bra också, för "...ballonger har man ju bara på kalas!" sa hon :P
  • Allmylove

Svart , vitt och cerise!
    Svart brudkläning , vit kavaj på M2B

• daniiel
    Pagnie skrev 2012-03-03 16:46:41 följande:
    Oj vad alla har massa olika kombinationer. jätte roligt.
    Men då en fråga till er. För jag är så kluven. Men tror nu att royal blå eller navy blå ser bäst ut tillsammans med ljusrosa och silver?
    Jag skulle ha valt marinblått, tycker det är jättesnyggt :)
  • Krila

Jag älskar svart och lila. Så det blir nog det. Med vitt i grunden.
    Petrol är så fint med, men vet inte om de blir lite för mycket färger?

+ att det verkar svårt att få tag i petrolfärgade saker till pynt och dukning.

Planen är att gifta oss om 1,5 år så jag har lite tid på mig att fundera på det där=)

• Växjöbrud2011

Åh jag har ingen aning om vad vi ska ha! Hade bestämt oss för vitt med lite inslag av rött ( typ brudbuketten, kanske lite röda rosor på borden, nån röd detalj på festprogrammen etc.) men nu är jag helt lost. Känner inte alls för det längre utan vill ha nåt mer somrigt. Funder på att kanske bara ta det som det kommer.. En bukett i vitt, champagne/beige nånting o lite grönt. Sen låta det va rätt "neutralt" resten med.

• EmelieKarlsson

Vi har blå i olika nyanser (mestadels mörkblått och marin) samt vitt :)

Svar på tråden Vilka färgteman har ni?