• Pagnie

Vilka färgteman har ni?

Hej.

Jag hade från början färgtema blå och silver men nu på senare dagar har även rosa kommit in eftersom jag gärna vill att mina brudtärnor har blå klänningar och håller en bukett pioner.
    Men jag måste säga att det är ju sjukt svårt att få allt att gå ihop. Vad har man i vilken färg liksom.
    Så hur går det för er? Vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Vilka färgteman har ni?
  • Pyttsan

I ditt fall hade jag valt marinblå, det är väldigt stiligt och passar nog till silver och de flesta rosa nyanser! Glad 

Vi har höstbröllop och älkar färger så vi vräker på med: orange, gul, grön och fuchia.Skrattande 

• Protexblue

Jag och min blivande kommer ha färgerna svart, mörklila och silver. Sen kommer de ju komma in lite vitt i det också =) Den mörklila färgen kommer ju säkert att variera lite då de är svårt att hitta saker som är i exakt rätt nyans, men försöker hitta sådant som är ganska mörkt och gärna lite åt plommon hållet. Känner mig mycket nöjd med färgvalen och min blivande är supernöjd över att vi ska ha svart. Vi gifter oss den 15/9

• Två ska bli tre

Vi kör på vitt, svart och silver samt inslag av rött

• Fräknigafröken

Vi ska ha rosa och grönt som tema. Vi gifter oss den 21 juli Glad

• tesso77

Vi har silver, vitt och lila (i olika nyanser).

• Pagnie

åh vad alla har fina färgkombinationer. Det är så roligt att höra vad alla har. Men det verkar som att många har grönt. det är ju väldigt fräscht till sommaren och så i alla fall.

• feronia

Vi kommer att ha Vitt och Turkost

• Krystal

Vi kommer att ha mörkrött med en skvätt guld och ljusblått med en gnutta silver. Mörkrött och guld är m2b:s familje färger och blått och silver är mina favorit färger. Huvudfärgen är mörkrött...(och vitt) så det kommer att vara dominerande på inbjudningar och så. Kommer att försöka hitta ett snyggt mörkrött paraply, ifall det regnar på the big day.

• 1700tal

För oss blev det champagne, rosa och svart. Ingen färg är dominerande egentligen och tror inte nån kommer uppleva våra temafärger som särskilt framträdande. Men inbjudningarna blev så här:

Tärnan har champagnefärgad klänning med lite rosa tyll som sticker ut längst ner och en rosa tygblomma vid axelbandet.

Brudgummen och de 2 marskalkarna har likadana kolgrå kostymer (nästan svarta). Blivanden har champangefärgad sidenkravatt + näsduk och rosa corsage. Marskalkarna har samma näsdukar i champagne men rosa slipsar och corsage i champagne.

Min bukett kommer i huvudsak gå i rosa. Likaså alla blomdekorationer på borden.

Tårtan är vit med samma medaljongmönster som på inbjudningen.

Dukningen har i övrigt ingen färg alls. Salen vi ska va i är tillräckligt maffig, dukningen blir vit, vit, vit.

Svar på tråden Vilka färgteman har ni?