• Pagnie

Vilka färgteman har ni?

Hej.

Jag hade från början färgtema blå och silver men nu på senare dagar har även rosa kommit in eftersom jag gärna vill att mina brudtärnor har blå klänningar och håller en bukett pioner.
    Men jag måste säga att det är ju sjukt svårt att få allt att gå ihop. Vad har man i vilken färg liksom.
    Så hur går det för er? Vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Vilka färgteman har ni?
  • operfekt

Vi har mörklila och teal, med inslag av massa påfågelfjädrar som färger och tema :)

• daniiel

Vi hade blandade rosa nyanser, svart och även då vitt :) Dottern ville ha rosa och det var en enkel färg att hitta saker i, maken ville ha svart och vitt faller sig ju naturligt vid bröllops känns det som (klänning, dukar, vit skjorta osv).

• Jeaneettes

vi har krämvit,ljusrosa och mörkrosa och temat är rosor

• sollan

Vi har rosa och silver, så klart även vitt/ivory. Vi gifter oss i April Skrattande

Min klänning är ivory med rosa detaljer.
    Tärnorna har silvriga klänningar.
    Både jag och tärnorna har rosa sjalar om axlarna.
    M2b och Marskalk har rosa slipsar.
    Brudbukett mm går i rosa/vitt

Tonårs sonen har rosa skjorta och silvrig slips.
    2 åringen har vit skjorta och rosa slips.

Sen har vi rosa och vita dukar, silvriga löpare
    rosa/silvriga och transperanta "diamanter" att strössla på borden.
    Vaser och ljusstakar i glas...ska ha vita blommor och rosa ljus
    Favvor: rosa organsapåse fylld med silvriga chokladhjärtan
    Rosa servetter

Festprogrammet har rosa utsida och knyts ihopa med ett silvrigt snöre.
    Bröllopstårtan har rosa blommor.
    Rosa och silvriga ballonger(vet inte hur vi skall använda dem)

Blivande vårbrud
  • butterfly

Vi hade blått, vitt och silver. Då vi gifte oss nu i febrari var målet att använda nyanser av dessa färger som gav det vintrigaste och isigaste intrycket.

• Mela01

Våra färger e vinrött, gult o orange. Men då vi har hösten som teama så kommer vi använda oss av alla färg nyanser hösten har vid dukningen. Glad  

• Nimrin

Vi har bestämt vitt/ivory, grönt och brunt. Som blommor kommer vi endast ha vita liljor och "ivy" dvs murgröna. Möjligt att det blir någonting mer när vi kommer närmare i planeringen :)

• Jalle

Vi har vitt (såklart), mörkblått, orange och gult.

För att det ska bli lite enklare att hitta saker som passar in i färgtemat så kan man vara lite snäll mot sig själv och tillåta lite fler färger eller nyanser. Det blir svårare när man begränsar sig till bara två färger. Som tex så la vi till gult eftersom vi ska ha ringblommor i både bukett och brodsdekorationer. Jag ska odla blommorna själv och jag vet av erfarenhet att de kan bli blandat gula och orange, även om man väljer frön som bara ska ge oranga blommor. Så för att vara säker på att jag får blommor så det räcker så la vi till gult i färgtemat.

• Pagnie
    sollan skrev 2012-03-03 12:31:46 följande:
    Vi har rosa och silver, så klart även vitt/ivory. Vi gifter oss i April Skrattande

Min klänning är ivory med rosa detaljer.
    Tärnorna har silvriga klänningar.
    Både jag och tärnorna har rosa sjalar om axlarna.
    M2b och Marskalk har rosa slipsar.
    Brudbukett mm går i rosa/vitt

Tonårs sonen har rosa skjorta och silvrig slips.
    2 åringen har vit skjorta och rosa slips.

Sen har vi rosa och vita dukar, silvriga löpare
    rosa/silvriga och transperanta "diamanter" att strössla på borden.
    Vaser och ljusstakar i glas...ska ha vita blommor och rosa ljus
    Favvor: rosa organsapåse fylld med silvriga chokladhjärtan
    Rosa servetter

Festprogrammet har rosa utsida och knyts ihopa med ett silvrigt snöre.
    Bröllopstårtan har rosa blommor.
    Rosa och silvriga ballonger(vet inte hur vi skall använda dem)
    Blivande vårbrud
    oj låter jättefint. Men med ballongerna skulle man inte kunna fylla dom med helium och sätta en fin tyngd på (såg en fin i form av en diamant på celebration)  och typ sätta några ihop på bordet eller ställa i något hörn eller så?
Svar på tråden Vilka färgteman har ni?