• Minuz

LCHF

Jag har nu gått på dieten LCHF i två veckor. Men är lite lost i allt.
    Så jag tänkte att här kan vi som äter LCHF både nybörjare och den vana hjälpa varandra, ge varandra tips och ideér. Dela med sig av goda recept. mm. Här disskuterar vi allt som rör LCHF och våran vikt.
    Jag började med LCHF för att jag måste gå ner många kg till den stora dagen.

Startvikt: 93.4 kg
    1 vecka: 92.0 kg
    2 veckor: 91,1 kg.
    Målvikt: Nöjd vid 70 kg men går gärna ner till 65 kg. Då jag bara är 161 cm
    Jag väger mig varje torsdags morgon.

• Svar på tråden LCHF
  • 070831

vad kul att fler går på LCHF jag ska inte gå ner jätte mycket i vikt då jag inte har ätit så värst mkt pasta på länge så går jag över till denna diet o in mage har börjat bli betydligt bättre.  men ska träna bort magen..

• DittVackraJag
    070831 skrev 2012-02-15 20:58:34 följande:
    vad kul att fler går på LCHF jag ska inte gå ner jätte mycket i vikt då jag inte har ätit så värst mkt pasta på länge så går jag över till denna diet o in mage har börjat bli betydligt bättre.  men ska träna bort magen..
    Det där med att träna bort magen är jag inne på nu efter att ha gått ner tillräckligt mycket. 
    Att slimma armarna står också på min lista..
    Samt att försöka trolla bort mina lår.. haha 

Men det får ta den tid som det tar tänker jag Glad

Ingen annan som har "före och efter"-bilder? Solig
    Love is in the air
  • 070831

jag har bara en förebild men de kommer komma en efterbild sedan i bloggen. jag slutade äta pasta i höstas å på en vecka sjönk jag 5 kg
    ja vill oxå trolla bort låren

Finns det någon troll formel?

• Minuz

Veckans vikt: - 0,9 kg igen. Trots tårtit. Men tycker det känns lite..... Men gissa om jag är sugen på en bit tårta till? Vikt: 90,2 kg.

• say yes

Hej! Jag känner att det går SÅ långsamt för mig trots att jag tränar 4 gånger i veckan...vad skall man göra för att öka viktminskningen? Finns det ngt superknep?

• Odium
    Minuz skrev 2012-02-16 20:57:27 följande:
    Veckans vikt: - 0,9 kg igen. Trots tårtit. Men tycker det känns lite..... Men gissa om jag är sugen på en bit tårta till? Vikt: 90,2 kg.
    Bra jobbat!
    Jag har gått ner 200g den här veckan bara. Ganska stor skillnad från förra veckan då det var 2,5kg minus.. Men det gör inget. så länge det är minus vet jag att det är åt rätt håll. =)

Dagens vikt är 91,7
  • Minuz
    Odium skrev 2012-02-17 09:31:28 följande:
    Bra jobbat!
    Jag har gått ner 200g den här veckan bara. Ganska stor skillnad från förra veckan då det var 2,5kg minus.. Men det gör inget. så länge det är minus vet jag att det är åt rätt håll. =)

Dagens vikt är 91,7

Vad kul!

Då är vi på samma "våglängd" fortfarande då. Kul att ha någon "jämn" att jämnföra med.

Har ni något bra recept på något gott "fredagsmys". Det står still idag......

För två veckor sedan gjorde jag parmesanchips och ungarna gillade det också...........

Ni skriver att man ska ha hög kötthalt i korv, vad räknas som hög?

• DittVackraJag
    say yes skrev 2012-02-17 00:30:40 följande:
    Hej! Jag känner att det går SÅ långsamt för mig trots att jag tränar 4 gånger i veckan...vad skall man göra för att öka viktminskningen? Finns det ngt superknep?
    Jag antar att det går segt för att du byter ut fettet mot muskler ! Flört
    Då är det i alla fall för min del helt okej att stå still och ev. till och med gå upp ett kilo! 

Jag är fortfarande förkyld, det håller i sig...
    Har köpt multivitamin-tabletter som jag tar nu varje morgon.
    Får se om det blir nå bättre av det eller hur det blir!
    Är i alla fall trött på att inte kunna träna...

Love is in the air
  • Minuz
    Vad gör ni när ni är godissugna??????

Jag är så otroligt sugen på godis och chokladbollar att jag tom  drömmer att jag bara frosssar och äter och äter.... Känner mig lite nere nu så det kanske hjälper till att trigga godissuget. Men har iaf klarat mig 5 dagar nu utan att fuska trots drömmar och sug som växer... JAg menar att godissuget har funnits de senaste 5 dagarna.

Vad ska jag göra?????? Gå och köpa en stor påse och bara frossa? Mörk choklad hjälper inte..
  • Minuz

dagen vikt : 89,3 kg

gått ner 4,1 kg på 4 veckor.

• Aniara4
    Minuz skrev 2012-02-22 08:15:12 följande:
    Vad gör ni när ni är godissugna??????

Jag är så otroligt sugen på godis och chokladbollar att jag tom  drömmer att jag bara frosssar och äter och äter.... Känner mig lite nere nu så det kanske hjälper till att trigga godissuget. Men har iaf klarat mig 5 dagar nu utan att fuska trots drömmar och sug som växer... JAg menar att godissuget har funnits de senaste 5 dagarna.

Vad ska jag göra?????? Gå och köpa en stor påse och bara frossa? Mörk choklad hjälper inte..
    Bita ihop! Och dubbelkolla så att du inte äter något annat som kan hålla sötsuget igång, det är inte alltid man tänker på att det är socker i olika saker. Det kan ta ett tag att komma över suget, men jag brukar tänka på det som en drogavvänjning. Det är ett litet helvete att gå igenom, men har man väl kommit igenom det är det som en ny värld på andra sidan. Jag hade glömt att man kunde må så bra och tänka så lite på godis! Men varje gång man ger efter för suget får man börja om med hela processen igen...
Svar på tråden LCHF