Minuz skrev 2012-02-09 11:17:24 följande:
Kokosfett i kaffet? Samma kokosfett som amn använder till ischoklad?
.....
Nej, jag brukar köpa kallpressat i hälsokosten. "Silverpaketet" har varit omdiskuterat, men sedan en tid tillbaka står det på paketet att det är härdat, så nu går det definitivt bort.
Minuz skrev 2012-02-09 11:17:24 följande:
Aniara4 - Jag tycker du äter lite , eller är det jag som äter för mycket kanske?
När jag äter så som jag beskriver så hamnar jag på runt 2000 kcal om dagen, så det är inte så lite. När jag började var jag tokhungrig (vilket är vanligt) och åt uppåt 3000 kcal om dagen, och minskade ändå i vikt.
Och nu vill jag gärna förtydliga att det inte är viktigt att räkna kalorier på LCHF. Rekommendationen är att man ska äta när man är hungrig och sluta när man inte är hungrig längre. Men en del kan ha störda hunger/mättnadskänslor (om man t.ex. haft ätstörningar eller hårdbantat mycket), och då kan man behöva kolla hur mycket eller lite man egentligen äter. Men jag registrerade mycket i
minmat.net i början, för att kolla hur jag låg till med kh/protein/fett, och då får man kalorierna med på köpet.
Jag brukar sikta på max 20g kolhydrater, runt 100g protein, och fett så att jag blir mätt, kanske 150g om dagen.