Minuz skrev 2012-02-12 20:26:02 följande:
Vad roligt! Vi ligger ju verkligen lika............
Men vad duktig du varit som gått ner så mycket på 2 veckor.
Nu har jag tagit beslutet att fuska på alla hjärtans dag med att äte lite lite tårta. Håller just nu på att baka en hjärtantårta..... Dumt att fuska va?
Motionerar du något och isf vad, hur mycket?
Jag ska börja med långpromenader med hunden bara mitt knä vill vara med + att jag just nu har en ischiasnerv i kläm (tror jag).........
Tack=)
Jag är rätt säker på att det är mest vätska jag tappat, men det gör inget. Man får ju mer motivation bara man ser minustecknen =)
Jag vet inte om jag tycker det är så dumt, jag tycker att man ska få äta vad man vill, så länge man håller sitt slutgiltiga mål i huvudet och inte gör det till en vana.
Så länge man är medveten om att man inte kommer gå ner lika fort eller inte lika mycket "den här veckan" och accepterar det tycker jag att man får fuska någon enstaka gång. Har själv provat på helstrikta stilen, och det passar inte mig riktigt. Visst får man resultat fortare, men jag trivs inte. Jag har inte roligt och jag ser inte poängen med att straffa mig själv när jag tar ett snedsteg, jag är ju medveten om vad jag gör.
Jag tränar på sats, en normal vecka tränar jag mån, ons, fre. Och då kör jag på cross-trainer ungefär 40-50 min, samt lite styrka i armar och rygg. Brukar väl vara där ungefär en timme.. lite mer med stretching.
Nu ska jag och en kompis dit tisdag och onsdag och köra Zumba och SH´BAM.. blir första gången. Ska bli kul att se om det är nåt för mig.. jag är en streetdance-människa egentligen.. :D Men jag har ju en del rumpa att skaka.. så nog kan det bli bra.
Sen brukar jag ta en promenad på lördagar. Men det är absolut inget schema. Jag försöker hålla mig till 3-4ggr per vecka, men ibland orkar jag inte p g a jobbet. Jag totalvägrar cross-trainer om jag svetsat en hel dag, då går man upp på den och kommer ner lika fort med astma-liknande smärtor i bröstet..
Långpromenader med hund låter som en jättebra motivator! Jag skulle kunn ata med min katt.. men han vill hellre vara i buskarna än gå på vägen..
Har du inget elljusspår eller liknande du kan gå på så det blir mjukare för knäet?
Eller kolla in skor med mjukare sula kanske?