• Jalle

Trädgårdsbröllop, TIPS!!

Vi ska ha vigsel hemma i vår trädgård och sedan festen i en lokal i närheten. Festen och dukningen har jag stenkoll på men.....HUR GÖRA I TRÄDGÅRDEN??? Jag har funderat och grunnat på; Hur dekorera? Musik? Ingång? Vart gästerna ska stå? Vart ska VI stå? Ska vi stå på något, matta? Om det regnar? Brudskål? Mm mm mm...  Tankarna snurrar och jag får ingen ordning på hur vi ska göra så ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT! Gärna bilder och tips på hemsidor/bloggar där man kan få inspiration.

• Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!
  • daniiel
    Två ska bli tre skrev 2012-03-20 11:02:26 följande:
    Ang dessa ljusslingor..
    Någon som vet vart man kan köpa påbyggnadsbara ljusslingor eller lampor? Så att det blir mycket lampor :)
    Vi har inte så många el-uttag där vi har tänkt att ha festen..
    daniiel skrev 2012-03-20 11:08:36 följande:
    Det finns ju batteridrivna ljusslingor också :)
    Finns ju massor av såna, olika färger och former :)

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
    www.jula.se/batteridriven-ljusslinga-946527
    www.belysningsdesign.se/markslojd-brogard-ljusslinga-vit-batteri
    www.belysningsdesign.se/julbelysning/ljusslingor/markslojd-mina-ljusslinga-led-batteri
    www.belysningsdesign.se/markslojd-minus-ljusslinga-batteri-10st-led
    www.belysningsdesign.se/markslojd-nas-snore-batteri
    www.belysningsdesign.se/markslojd-brogard-ljusslinga-rosa-batteri
    www.belysningsdesign.se/markslojd-stromsund-ljusslinga-batteri
    www.belysningsdesign.se/markslojd-laxvik-ljusslinga-batteri-led
    www.rummet.se/farg990000bbatteridriven-led-ljusslinga-15ljus-b-p-4120-c-900.aspx
  • Två ska bli tre

Hade ingen aning om att det fanns batteridrivna ljusslingor. :)
    Tack så mycket för alla fina tips!

• Jalle

Oj, va mycke bra tips! Funderar på om vi ska stå på något under vigseln.....kanske lägga några trasmattor omlott. Vad tror ni om det?

• Green

Det lät som en bra idé med mattor att stå på!

Jag började fundera på om man inte skulle ha mattor istället för golv i tältet, bör ju bli lite mysigare?!

Ska börja kolla runt lite vad vi/mamma har i gömmorna och så bor vi granne med en loppis så där finns kanske stora mattor för en billig peng.

• Jalle

Brukar finns billiga mattor på loppisar, ofta bara för nån tia. Ska man ha dom utomhus så är ju inte kvalitet så viktigt, nästan finast om de är slitna. Tror det kan bli väldigt häftigt med massor med mattor, lite patschwork, vintage sådär.

• Green
    Solig Då är det inte bara i mitt huvud det låter fint.
    Nu ska jag bara mixa om så att resten passar ihop med det Obestämd 
    Det här kan bli riktigt spännande. Tänkte bli klar med det mesta av planering och inköp nu när jag är mammaledig, börjar jobba om två veckor. Ingen semester får jag heller eftersom jag har säsongsanställning Rynkar på näsan
    Jobb, två barn och två hästar tar ju rätt mycket tid i anspråk!
  • Jalle

Förstår det du! Mammaledig? Då har du en riktigt liten en då? Själv har jag en tvååring och två tonåringar. Dessutom byter jag just nu ett heltidsjobb mot ett annat och läser en halvtidskurs i juridik samtidigt. Som kronan på verket så fyller sambon 40 under våren. Så lite stessad känner jag mig.... Tur jag inte har en häst också! Det gäller att planera och organisera och ta en sak i taget så löser det sig.....OCH att ta hjälp av nära och kära!

• Pyttsan

..och inte ha för höga krav på renlighet och ordning i hemmet.Oskyldig 

Vad duktiga ni är som hinner med allt! Är också mammaledig, ettåring nu i mars. Vi har precis flyttat så vi vet inte vad som kan tänkas kika upp i trädgården och eftersom vi bytte land, så är det en hel del spring till myndigheter och sånt fortfarande. Samtidigt reser min sambo rätt mycket just nu och jag håller på och startar upp en egen konsultfirma.

Saknar tid för trädgårdspyssel, att återuppta mina studier och packa upp de där sista lådorna...funderar mest på bröllopet just nu, och att eventuellt ha höns i sommar!Drömmer  

Trasmattor blir toppen!  i har gjort så i vårt partytält när det regnat. Sparar på gräsmattan och man slipper lervälling. Dock måste man ha ganska stadiga bord om man vill täcka hela golvet med mattor, det blir lätt lite mjukt.

Vi har ju vigseln i kyrkan med kommer att stå på en "brudrya" som är jättegammal. Känns fint. Glad 

• Green

Ha ha! Vår gräsmatta är ojämn och full med mossa så mattorna var tänkta som en förbättring! Blir nog skivor under för stadgan?! Skivor är fula därav tanken på mattor.

Min lille fyller 1 år på lördag och den store busen är fem.
    Hästarna slänger jag ut på bete så fort som möjligt för då slipper jag mocka Flört Skötas och ridas ska dom ju förstås ändå.
    Känns skönt att jag inte är ensam med många bollar i luften. Nu kan vi yra och vimsa ihop Solig

• Solstice

Ja, det där med att vara mammaLEDIG är ju alltid en definitionsfråga Är också hemma med prins nr 2 som blir ett i maj. Har även en fyraåring men de 15h han är på förskolan är det mycket som ska hinnas med!

Och appropå gräsmatta- vi har inte ens en "komplett" gräsmatta ännu så vi hoppas att det ska bli en fin vår snabbt och att det inte regnar lika mycket som förra året så vi kan få hit markentreprenören och fixa till det sista så snart som möjligt och kan fortsätta så gräsmattan.

Sambon är inte helt med mig gällande det där med plastmattor på det (förhoppningsvis) nya gräset....

Fast idén med massa gamla mattor var bra för då kan vi kanske lägga ut den som en gång och sitta där det inte är gräs- har iaf konstaterat att var vi kommer sitta blir något vi får bestämma när det börjar närma sig lite mer!

Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!