• Jalle

Trädgårdsbröllop, TIPS!!

Vi ska ha vigsel hemma i vår trädgård och sedan festen i en lokal i närheten. Festen och dukningen har jag stenkoll på men.....HUR GÖRA I TRÄDGÅRDEN??? Jag har funderat och grunnat på; Hur dekorera? Musik? Ingång? Vart gästerna ska stå? Vart ska VI stå? Ska vi stå på något, matta? Om det regnar? Brudskål? Mm mm mm...  Tankarna snurrar och jag får ingen ordning på hur vi ska göra så ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT! Gärna bilder och tips på hemsidor/bloggar där man kan få inspiration.

• Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!
  • pulmonate

Ser att du redan har fått en hel del tips! Trädgårdsbröllop tycker jag är super fint! Lycka till!

Vi ska också gifta oss utomhus, så för mig blir det kilklack.

Här är några inspirationsbilder! {#emotions_dlg.flower}

• pulmonate

Ps. En kompis till mig gifte sig i Australien och gjorde så här som bänkar! Häftigt tycker jag! Detta är inte från hennes bröllop men ett annat foto jag hittade. Billigt och sött naturtema!

• 20120714

Vi har samma problem! Vet inte hur vi ska ställa borden eller vilket väderstreck vi ska stå åt. Sen har vi ju grannarna inpå oss oxå.

Vilka fina bilder många tips och ideer man fick!

• Chicita
    20120714 skrev 2011-12-03 23:32:26 följande:

Vi har samma problem! Vet inte hur vi ska ställa borden eller vilket väderstreck vi ska stå åt. Sen har vi ju grannarna inpå oss oxå.

Vilka fina bilder många tips och ideer man fick!

Det bästa är nog att ni och gästerna har solen i ryggen under själva vigselakten. Annars blir det problem när gästerna vill ta kort om dom måste fotografera i motljus. Så kolla vart solen står vid den tid ni ska gifta er och arrangera det så att den är bakom gästerna så att säga...
  • Jalle

Kul med fler som ska gifta sig i trädgården/utomhus! Hö balar istället för bänkar var en bra idé! Vi ska ha gammaldags dansbana med höbalar runt om på festen så det passar ju temat också!

Delar med mig av min inspirationsmapp också!

• Jalle

När det gäller insynen från grannar så har vi funderat på att spänna upp vita lakan mellan 2 stolpar vid tomtgränsen där det är mest insyn. Vi bor ganska skyddat så det är inget stort problem. Kanske också häfta fast band i temafärgerna längst upp på stolparna, som får fladdra i vinden. Tror jag kan bli snyggt! Annars har jag faktiskt tänkt tankenatt bjuda in de närmaste grannarna till vigseln....så slipper de stå och kolla i fönstren

• Chicita

Det är nog smart Jalle Glad

Dels främjar det ju grannsämjan. Och dels får ni kanske tillgång till deras toalett om det skulle krisa för någon gäst också Flört

• 20120714

Tack så mycket för tipset! Hade jag inte ens tänkt på själv. :)

• Solstice

Vi ska också ha bröllopet hemma i trädgården och funderade på att bygga upp en liten platå där vi och vigselförrättaren kan stå.

Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!