Jalle skrev 2012-03-18 19:50:48 följande:
Va kul! Välkommen till tråden Green! Ska ni ha både vigsel och fest utomhus? När gifter ni er? Vill gärna höra om era planer! Här har det fixas i trädgården under helgen. Det är en del att göra inför bröllopet, och nu har vi kört igång! Känns riktigt bra efter all planering i nästan ett år. Vi har klippt äppelträd, krattat och snickrat planteringslådor. Jag ska odla blommorna till min brudbukett.
Vad roligt det låter! :) Det kommer säkert att bli jätte fint. Jag hoppas att vädret blir bra.
Oavsett vad man har för bröllop vill man ju att det ska vara fint väder. För det är ju inte kul om det regnar på väg till kyrkan heller.
Vi gifter oss utomhus, men inte i en trädgård. Dock så har restaurangen en jätte fin trädgård där vi kommer att pyssla ganska mycket:
_ Wish tree med foton och lappar som man kan hänga i träden,
_ Photo booth, kanske under ett träd om det finns någon fin lämplig (måste kolla mer noggrannt). Kanske sätta en häftig fåtölj under den.
_ Vägskyltar till länderna / städerna där gästerna har rest ifrån
_ Vägskyltar till de olika aktiviteterna på bröllopet: food, drinks, dance, photobooth, wish tree, mm.
_ Menyer skrivna på gamla vita fönster
_ Bordsplacering
_ Varje gäst kommer att få frö eller en liten växt att ha med sig hem.