• Jalle

Trädgårdsbröllop, TIPS!!

Vi ska ha vigsel hemma i vår trädgård och sedan festen i en lokal i närheten. Festen och dukningen har jag stenkoll på men.....HUR GÖRA I TRÄDGÅRDEN??? Jag har funderat och grunnat på; Hur dekorera? Musik? Ingång? Vart gästerna ska stå? Vart ska VI stå? Ska vi stå på något, matta? Om det regnar? Brudskål? Mm mm mm...  Tankarna snurrar och jag får ingen ordning på hur vi ska göra så ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT! Gärna bilder och tips på hemsidor/bloggar där man kan få inspiration.

• Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!
  • Pyttsan
    Green skrev 2012-05-04 20:26:17 följande:
    Tre dörrar "upphittade"!
    Två är våra egna, mörkbruna spegeldörrar, och en är en gammal från släktgården som stod i en länga. Lagom sliten Glad
    Fick ett smart tips av min pappa: Ställ dörrarna lite snett mot varandra och så spika en regel uppe på så välter dom inte. Blir som en vikvägg då.
    Fiffigt! I synnerhet om du har tre stycken blir det ju jättestadigt. :)
  • Green

Japp, min pappa är rätt smart när det gäller problemlösning Glad 
    Kände att jag ville ha en liten avskärmning mot vägen och då ploppade denna idéen fram.

Imorgon ska jag plundra skrotspannen i stallet på gamla hästskor. Kan bli snyggt att hänga på staketet!

• Jalle
    Green skrev 2012-05-04 21:30:18 följande:
    Japp, min pappa är rätt smart när det gäller problemlösning Glad 
    Kände att jag ville ha en liten avskärmning mot vägen och då ploppade denna idéen fram.

Imorgon ska jag plundra skrotspannen i stallet på gamla hästskor. Kan bli snyggt att hänga på staketet!
    Men du , det var ingen dum idé! Vi behöver också avskärmning, mor grannarna.
  • Jalle

Vad bra jag stavar.... MOT grannarna menar jag förstås!

• Green

Vi får inte glömma att fota våra skapelser och lägga upp här sen när bröllopet väl är i hamn Glad

• Jalle

Det finns ju en del pysseltrådar här på bröllopstorget. När man ska ha bröllop hemma i sin egen trädgård ser bröllopspysslet lite annorlunda ut. Här är lite av vad jag har ängnat mig åt de senaste veckorna.

Jag har sått ringblommor och brudslöja som jag ska ha i brudbuketten och på borden.

Jag har sått luktärtor i blått och vitt på olika ställen i trädgården.

Tidigare i vår klippte vi alla äppelträden.

Och vi har planerat nytt i alla rabatter.

Sen återstår alla sommarblommor i lådor och krukor, och att rensa, rensa, rensa.......

• Green

Jag jobbar ju inom trädgårdsbranchen så jag har första tjing på alla blommor/plantor som ev skulle råka bli över när vi har planteringsuppdrag Glad
    Det kan ju lätt bli fel på en 10 växter av lämplig sort när man räknar på en rabatt Oskyldig

• Willow

Sag den har bilden over pa Style Me Pretty och tankte direkt pa den har traden

• Jalle

Fejk-rosblad ska vi ha, som en liten altargång precis som på bilden du la ut, Willow. Snyggt! Sen blir det tygremsor i trädet som vi ska stå under. Vi ångrar vårt bröllopsdatum lite faktiskt, 4 augusti. Vår trädgård är fantastiskt vacker just nu, med bl.a. Alliumlökar och Azalea i blom. Och när som helst blommar alla pioner, vita, ljusrosa och mörkrosa. Hade varit nåt i brudbuketten det. Är lite orolig att allt är överblommat till bröllopet. Vet att The Fairy-rosen och Astilben kommer att blomma i augusti iaf. Vore roligt att höra hur det går i planerandet för er andra med trädgårdsbröllop! Har någon redan gift sig kanske?

• Green

Här blir det inga fejk rosblad. Har en liten valp som lätt hade tuggat i sig allihop!
    Vi hade ju en fantastiskt fin och snäll hund som tyvärr dog för en dryg månad sedan. Hon ersattes av en vild liten valp för två veckor sedan och hon lär väl vara ännu vildare när det är dax för bröllop?!
    Kan tänka mig henne hängandes i min vackra tyllklänning och i tyllgardinerna som jag tänkte hänga i trädet mm. Får kanske tänka om ang dekorationerna?! Fy-spray på klänningen kanske??

Har också The Fairy rosor som jag tänkte ha i både bukett och som dekoration, har även fyra Bonica rosor som bör vara fina då. Har rosorna på framsidan och bröllopet på baksidan så det gör inget att jag klipper av vad blommor där är!
    Har sått malva och luktärt (vi får väl se hur det går?)

Var helt inne på rosor i brudbuketten men fick syn på cerise gerbera som var så fin! Ska nog allt beställa hem en bukett sådana också?!

Har bunkrat mattor men annars är det nog bara att vänta tills dagen innan, allt känns planerat så att det räcker, nästan lite synd!

Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!