• Jalle

Trädgårdsbröllop, TIPS!!

Vi ska ha vigsel hemma i vår trädgård och sedan festen i en lokal i närheten. Festen och dukningen har jag stenkoll på men.....HUR GÖRA I TRÄDGÅRDEN??? Jag har funderat och grunnat på; Hur dekorera? Musik? Ingång? Vart gästerna ska stå? Vart ska VI stå? Ska vi stå på något, matta? Om det regnar? Brudskål? Mm mm mm...  Tankarna snurrar och jag får ingen ordning på hur vi ska göra så ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT! Gärna bilder och tips på hemsidor/bloggar där man kan få inspiration.

• Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!
  • Green

Ska ni så nytt gräs nu snart så hade jag definitivt försökt skydda det med en matta eller två!
    Så pass nyettablerat gräs tål inte riktigt det slitaget som blir av en fest utan risken är stor att ni förstör gräsmattan och får göra om allt igen.

• Willow
    Jalle skrev 2012-03-20 19:03:30 följande:Oj, va mycke bra tips! Funderar på om vi ska stå på något under vigseln.....kanske lägga några trasmattor omlott. Vad tror ni om det?
    Varfor inte bygga en liten platå ni kan sta pa, kan ju bygga ihop en billigt av typ gamla lastpallar, sla pa lite plywood for att inte trilla mellan bradorna och lagg trasmattorna ovanpa. Sen kan ni hanga ett tygskynke bakom er och dekorera med blommor kanske. Eller om ni star under ett trad kan det vara fint att hanga blomgirlanger fran grenarna, eller kanske sidenband eller tygremsor i ert fargtema fran grenarna som ror sig fint i vinden. Bilden nedan ar ett exempel pa en enkel men superfin 'scen' eller vad man nu ska kalla det. Kan aven ha gamla spegeldorrar som man har bakom och dekorerar eller gamla fonster. Ja massor av olika saker kan man ju ha!

• Solstice
    Green skrev 2012-03-21 10:48:59 följande:
    Ska ni så nytt gräs nu snart så hade jag definitivt försökt skydda det med en matta eller två!
    Så pass nyettablerat gräs tål inte riktigt det slitaget som blir av en fest utan risken är stor att ni förstör gräsmattan och får göra om allt igen.
    Jodå, matta ska vi allt ha oavsett annars är ju risken att framför allt stolarna sjunker ner!
  • Solstice

Sprang av på en loppis/antikhandel här hemma som jag inte hade en aning om att den fanns- såg ut som ett allmänt skrotupplag utanför men inne var det rena guldgruvan! Nu var jag ute och sprang så jag hade inte möjlighet att handla något men kikade runt lite och de hade massa mattor, både plast och trasmattor i grön och vitt som vore perfekt att ha som underlag där vi ska stå så idag ska jag dit igen!

• Green

Det var visst bra att börja jobba igen?!
    Vi har en del soprum som ska ses över och städas och vad hittade jag där om inte en gigantisk matta!
    Lite allmogeblå och rosa 4x4m. Dom hade skurit ur små bitar i två hörn men det går lätt att dölja eller skära rent.
    Gissa om kollegorna låg dubbla av skratt när jag kånkade upp den på släpet till lilla trädgårdstraktorn och sen lastade över den i min bil Skrattande

Är det förresten någon här (ni brukar var bra på att googla) som kan plocka fram bilder där dom använt dörrar som "backdrop"?
    Vet att jag sett det i någon tråd men nu hittar jag det inte.

• Green

Dom hade jag inte sett förr.
    Super!     Tack!

• Jalle
    Green skrev 2012-04-28 22:19:32 följande:
    Dom hade jag inte sett förr.
    Super!     Tack!
    Jaha, nu ska man alltså ut och jaga gamla dörrar då, just när man har fått ihop en hög med trasmattor.... Skitsnyggt!
  • Green

Tre dörrar "upphittade"!
    Två är våra egna, mörkbruna spegeldörrar, och en är en gammal från släktgården som stod i en länga. Lagom sliten Glad
    Fick ett smart tips av min pappa: Ställ dörrarna lite snett mot varandra och så spika en regel uppe på så välter dom inte. Blir som en vikvägg då.

• pulmonate

Åh vad snygga dessa dörrarna var! Snyggt!

Här är några fler "fönster och dörr tips". 

Här har de satt en massa minnen på fönstret. Första bio-biljetten, mm. Sött tyckte jag!

Bordsplaceringen! Hittar man en dörr eller ett fönster som redan har uppdelade rutor (i ungefär rätt antal förhoppningsvis..i vårt fall 12 bord) så kan man skriva namnen för vart bord i var sin ruta. Snyggt va? Nu ska jag bara hitta en sån dörr också juuu. 

Svar på tråden Trädgårdsbröllop, TIPS!!