• alexandra01

Växjöbrudar!!

Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här

på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!

några mer brudar från växjötrakten?

• Svar på tråden Växjöbrudar!!
  • Guffi

Hej igen tjejer!

Vi började prata om det här med dans idag.. Vi behöver gå en kurs för att lära oss dansa vals.... Men hittar ingen sån kurs i stan.. Vet ni vart man kan vända sig?

• alexandra01

Hallå igen:) john bauer gör i ga arrangemang till bröllop har kollat med en lärare där som är vän med min chef, avtal med floristerna i stan...va runt och kollade och jag fastnade för en tjej som heter matilda på fru blomster blev oxå tipsad om henne... Kök 11 har jag hört mkt bra om, vi va på väg att hyra deras lokal men den va för lite och dom tar ganska mkt för maten... Vi har hyrt kvarnhagskällan faktiskt bra priser och har hört att dem är bra med:) Finns många bra frisörer i stan, mitt hår ska en kollega göra på mig faktiskt eftersom jag jobbar jälv som frisör så det är perfekt:)

• Växjöbrud2011

Vi funderar också på Kvarnhagskällan, pratade med dem för nån vecka sen faktiskt. Vet du om man kan hyra dukar, stolsöverdrag etc. också därifrån? Vet att man kan hyra porslin och så men glömde fråga om resten. Annars får jag höra med dem nästa gång jag ringer.

• alexandra01

Har ingen koll på det vi ska till kvarnhagskällan på tisdag och bestämma meny och tänkte då kolla allt sådant.... Har hört från en kund som hyrde in dom att han var väldigt tillmötesgående med allt...

• LindaochJohn

Hej tjejer!

Jag kommer från Nybro (mellan Växjö o Kalmar) o såg att ni skrivit lite om bröllopsklänningar...

Jag var i Bröllopsbutiken i Kalmar förra veckan, de har inte ett jätte stort utbud o hjälpen var si så där... Är man en lite större brud (typ 40 o uppåt) fanns det inte så mycket att prova..
    Singoalla finns inte där längre.

Sen var jag på Ideskrädderiet o jag blev oxå dåligt bemött där... De hade inte tid att hjälpa mig o när jag var på väg därifrån kom en tant rusande o jag blev nästan utskälld för att de nte haft tid o jag borde kommit en vardag eller beställt tid - detta utan att jag sagt något alls!

Verkar som att många inte tycker att Singoalla är bra?

Vart ligger Drezza? Hur var det med storlekarna där? Någon som vet?

• Växjöbrud2011

Hej! Jag köpte min klänning på Drezza förra helgen. Vet inte hur det är med storlekarna, jag har 38 o det fanns både större o mindre . Dock har de inte så många klänningar tror jag. men man blev trevligt bemött (fast jag kom oanmäld en lördag) och så :)

Jag fick ett bra bemötande på Idéskrädderiet med, synd att inte du fick det. De har nog väldigt stressigt på lördagar, jag provade där också en lördag men hade bokat tid, men det var väldigt mycket folk där då (man fick vänta länge på provrum o så emellanåt..) Vill du dit igen, för de har massor av fina klänningar, så boka en tid. Jag fick komma innan de öppnade för att vara säker på att få ett provrum från början.

Singoalla har jag inte varit på, skulle dit efter Drezza men köpte ju klänningen där hehe...

På tal om catering, vi hade ju tänkt Kvarnhagskällan o pratade med dem innan jul, men när vi ringde nu så går de på semester dagen innan vårt bröllop (som vi har en lördag) o kunde absolut inte ordna catering åt oss. Lite surt, för sist lät det inte så.. men nu blir det nog från Kök11 istället. Har bara hört bra därifrån, men vi tyckte eg att det var lite för dyrt... Dock blev min klänning billigare än vi tänkt så har ju lite över därifrån :)

• annapanna88
    LindaochJohn skrev 2012-01-22 18:22:44 följande:
    Hej tjejer!

Jag kommer från Nybro (mellan Växjö o Kalmar) o såg att ni skrivit lite om bröllopsklänningar...

Jag var i Bröllopsbutiken i Kalmar förra veckan, de har inte ett jätte stort utbud o hjälpen var si så där... Är man en lite större brud (typ 40 o uppåt) fanns det inte så mycket att prova..
    Singoalla finns inte där längre.

Sen var jag på Ideskrädderiet o jag blev oxå dåligt bemött där... De hade inte tid att hjälpa mig o när jag var på väg därifrån kom en tant rusande o jag blev nästan utskälld för att de nte haft tid o jag borde kommit en vardag eller beställt tid - detta utan att jag sagt något alls!

Verkar som att många inte tycker att Singoalla är bra?

Vart ligger Drezza? Hur var det med storlekarna där? Någon som vet?
    Hej och välkommen!

Det verkar vara väldigt ojämn service på Idéskrädderiet, jag kom också dit utan att boka tid en lördag och jag fick jättebra hjälp. Det var dock inte särskilt mycket folk där då så det kanske spelar roll.

Var på singoalla först men de klänningar jag provade där var dåligt sydda och ganska dyra för den dåliga kvalitén faktiskt... plus att de sålde klänningar som varit uthyrda till samma pris som de som var helt nya.

Drezza ligger på Smedjegatan (tror jag, det är bara att googla). Jag har tyvärr inte varit där, så jag vet inte något om storlekar och så..
  • alexandra01

Har handlat min klännimg på ideskrädderiet, fick första gången ett dåligt bemöttande då oxå så ville inte dit mer...kollade singoalla men nää ingen bra kvalite alls, var uppe på drezza fick kanon erbjudande dock ahde dom inte jätte mkt, slutade med att jag gick tillbaka till ideskrädderiet och fick så mkt hjälp! hittade min klänning och vi är så nöjda med servicen nu:)

kök 11 va vi först inne på att ta men det blev så dyrt! har dock hört bra om dom...ett annat tips är IP catering billigare än kök 11 men jättbra, min svägerska hade dom för 2 år sen och det va kanon mat, har även hört från andra att de ska vara bra... synd med kvarnhagskällan, vi va där idag och gick igenom allt och det verkar kanon!

• MandiF

Behöver någon av er en fotograf? Hör av er till mig!

• Guffi

Näe vad trist allt blev... Tjejen jag hade hoppats på kunna hjälpa till på den stora dagen med att ställa i ordning mat o dryck kan inte... Å jag kommer inte på nån annan jag kan fråga....

Nu är iaf hindersprövning och namnbytet inskickat till skatteverket :) Min outfit är klar så när som på ett halsband och ev klocka och armband :)

Hur går det för er?

• ialiten
    Guffi skrev 2011-11-09 22:29:30 följande:
    Ja, jag med :) Ska kolla upp detta närmare iaf :)

Cissy85: Jag klipper mig hos Maria på Marias hårstudio på Norrgatan - hon är toppen! Så det får bli hon som gör min uppsättning också. Rak och ärlig och har bra priser :)
    Jag ska också gifta mig i Växjö i maj. Är min blivande som kommer därifrån och vi bor inte i stan så allt planeras på distans. 

Vad tar din frisör för en uppsättning ungefär? De flesta som man hittar när man googlar är så dyra tycker jag... 
  • Guffi
    ialiten skrev 2012-02-20 20:37:02 följande:
    Jag ska också gifta mig i Växjö i maj. Är min blivande som kommer därifrån och vi bor inte i stan så allt planeras på distans. 

Vad tar din frisör för en uppsättning ungefär? De flesta som man hittar när man googlar är så dyra tycker jag... 
    Jag vet faktiskt inte... :S Men hon är billigare på klippning än de andra salongerna i stan... Hon kommer även att sminka mig :) En timmes konsultation ingår inför detta :) Och man har tillgång till salongen hela dagen :) Känns superlyxigt!

Numret till salongen: 0470-71 11 32 - ring å hör efter :)
  • alexandra01

Finns jätte många bra frisörer i stan,

jobbar själv i stan och vi har ett satt pris och då ingår även konsultation, grejen är den att

ska man inte ha en uppsättning som tar så lång tid så blir det självklart billigare (tror många har det så) även om det ej utgår fullt på hemsidan,

Hör av dig till några salonger och prata med dom, se om dom kan på dit datum, vad dom tar för det du har tänkt dig

och om du är osäker be om att få mail på någon uppsättning den frisören gjort...

viktigt att man blir nöjd med håret:)

• Guffi

Hur går det för er brudar?!

3,5 vecka kvar för min del..!

Ska lämna in klänningen i veckan för att sy upp den, blommor ska beställas till dekorationen och placeringskorten ska göras klara.

Maria tar 2800kr (om jag minns rätt) för en bruduppsättning. Då ingår 1 timmes konsultation.

• Växjöbrud2011

Hej! Längesen någon skrev här nu...

Tänkte höra om någon kan tipsa på bra ställen att fotograferas på i Växjö? Vi ska fotograferas av en duktig kompis som inte är härifrån... Vi har funderat på slottsparken vid Teleborgs slott och ev. Linnéparken men annars vet vi inte... Antagligen tar vi några foton i kyrkan med (och har den som reservplan om det regnar). Min kille vill gärna fotograferas vid en gärdsgård nånstans, ngn som vet nåt bra ställe för det? hehe... Och om någon har fler tips på var man kan fotograferas inomhus vore det toppen!

Lycka till allihop :)

Svar på tråden Växjöbrudar!!