• alexandra01

Växjöbrudar!!

Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här

på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!

några mer brudar från växjötrakten?

• Svar på tråden Växjöbrudar!!
  • annapanna88
    alexandra01: Vad tråkigt, särskilt att du blev så dåligt bemött på idéskrädderiet! Det var verkligen inte den erfarenheten jag fick därifrån!
    Just det, singoalla finns också, dock tyckte inte jag att klänningarna där var så mycket att ha tyvärr... det kändes som dåligt sydda kinaklänningar till överpriser... :(  Fast dom hade förståss en del Nixa-modeller och dom ska ju vara bra sägs det...

Men varför inte åka till Kalmar? Där finns en del har jag hört iaf :) Det löser sig nog ska du se :)

Angåene knoppalakanen tror jag det är ok på ljus träfärg men om borden är mörka kanske man får ha något under, typ billiga pappersdukar eller dubbla lakan.

Cissy85: Välkommen! Kul med en brud till från Växjö :)

För mig går det ganska sakta framåt just nu... Har min mamma på sjukhus efter en bilolycka så bröllopet är inte riktigt första prioritet för tillfället...

Ska dock börja beställa lite mer saker nästa månad då jag har flyttat för att inte riskera att några paket kommer bort :) Gjorde också ett första utkast till inbjudningskorten förra veckan och det känns bra!
  • Växjöbrud2011

Var har ni kollat på brudklänningar någonstans? Jag ska till Idéskrädderiet, men sen har jag hört att det ska finnas en bra butik i Araby. Vet ni vad den heter och var den ligger?

Inte för jag känner nån brådska än direkt, men många verkar vara ute i så himla god tid med klänningarna..

• annapanna88
    Cissy85: Jag köpte min klänning på idéskrädderiet och innan dess var jag på Singoalla och kollade... Den enda andra jag vet om i Växjö heter Drezza, den ligger iaf på Smedjegatan.

Det är nog rätt så skönt att vara ute i god tid att i alla fall prova, särskilt om man inte vet exakt vad man vill ha :)
  • Guffi

Jag är uppvuxen i Stockholm så när jag var upp och hälsade på mamma för några veckor sedan skulle jag egentligen bara börja titta efter klänningar, men så hittade jag precis den jag ville ha på Söders högtsidskläder!! Så den blev det där och då :) Skorna hittade jag samma helg men i en annan butik :) Har inte varit i en enda butik i Växjö....

• annapanna88
    Guffi: Vad skönt att du hittade så rätt på en gång :) Ibland ska man allt ha lite tur!
  • alexandra01

Drezza hade jättefina klänningar dock ingen för mig, bra priser och bra service,, Singoala kändes billigt, dålig kvalite:/ Imorgon är de sista rundan till ideskrädderiet annars kanske deblir en runda till kalmar, håller mex erom att man vill ha den personliga servicen och att kunna prova... Vi har ej bestämt o vi ska ha löpare på borden ännu:/ vad tycker ni? Färgtemat ärvitt och ljusrosa... Ska till lokalen snart och kolla hur borden ser ut... Kyrkans sommarhem får man ej ser era stark sprit i, men vet många som gjort de ändå, det är inte som att dom kontrolera det... Har ni tips på bra florist???

• Guffi
    alexandra01 skrev 2011-10-26 20:53:13 följande:
    Drezza hade jättefina klänningar dock ingen för mig, bra priser och bra service,, Singoala kändes billigt, dålig kvalite:/ Imorgon är de sista rundan till ideskrädderiet annars kanske deblir en runda till kalmar, håller mex erom att man vill ha den personliga servicen och att kunna prova... Vi har ej bestämt o vi ska ha löpare på borden ännu:/ vad tycker ni? Färgtemat ärvitt och ljusrosa... Ska till lokalen snart och kolla hur borden ser ut... Kyrkans sommarhem får man ej ser era stark sprit i, men vet många som gjort de ändå, det är inte som att dom kontrolera det... Har ni tips på bra florist???
    Har också funderingar på det där med starkspriten.. Vi har hittat en välkomstdrink som vi vill servera men den är det vodka i.. Men kollar de upp sånt? Visst, jag kan känna att det inte känns riktigt rätt att smyga med sånt heller, men det är å andra sidan den enda starkspriten vi kommer att servera. I övrigt är det tillåtet att servera alla annan alkohol så öl och vin till maten kommer det att bli och sedan betalbar för de som vill ha mer dricka utöver den till maten.

Jag funderar på att börja prata med Söders Blommor... Blomsterlandet känns också duktiga.. Alternativt om det finns nån gymnasieutbildning till florist här i Växjö?? I så fall kan man ju vända sig dit :)

Tänkte nog försöka "ragga" upp några gymnasieungdomar till att servera på bröllopet - de behöver pengar och erfarenhet och jag behöver koppla av den dagen ;) Vad tror ni? Erfarenheter kring detta??
  • Växjöbrud2011

Vi kommer hålla oss till öl och vin på festen, sen champagne eller mousserande som fördrink. Att servera starksprit är väl inte det viktigaste på ett bröllop kanske så för oss får det gå bort mot att vi får en lokal med fint läge o i lagom storlek.

Har ingen aning om florist o annat. Har ingen koll på nåt än känns det som, men det kommer väl. Vi känner oss rätt lugna än så länge men ska väl snartbörja kolla upp catering och sådär. Ska försöka få catering från nåt ställe som man också kan hyra srveringspersonal från, till exempel Kök11. De var superduktiga på några vänners bröllop i somras.

Är det nån som har tips på bra frisör? Just nu testar jag olika typ varje gång jag klipper mig, så har ingen given frisör som jag kan be göra min håruppsättning till bröllopet. Tänkte att om någon har något bra tips kan jag ju testa det/dem de gånger jag ska klippa mig nu innan det är dags, så jag får en känsla för vad de är för några.

• annapanna88
    Guffi: John Bauer har väl floristutbildning har jag för mig... vet att det finns någonstans iaf :)
  • Guffi
    annapanna88 skrev 2011-11-09 19:17:50 följande:
    Guffi: John Bauer har väl floristutbildning har jag för mig... vet att det finns någonstans iaf :)
    Ja, jag med :) Ska kolla upp detta närmare iaf :)

Cissy85: Jag klipper mig hos Maria på Marias hårstudio på Norrgatan - hon är toppen! Så det får bli hon som gör min uppsättning också. Rak och ärlig och har bra priser :)
Svar på tråden Växjöbrudar!!