Växjöbrudar!!
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
ja men det går fort, har du/ni planerat mkt ännu?
Vi har bokat festlokal och vigselplats, som är samma ställe:)
Vi har bestämt meny, ska laga maten själva med hjälp av släkten.
Jag har köpt min klänning och mina skor!
Vi har bestämt hur inbjudningskorten ska se ut, men inte riktigt vad det ska stå i.
Vi har bestämt vilka vi ska bjuda.
Jag har tagit kontakt med en guldsmed för att omarbeta en gammal ring till vigselring.
Vi har haft lite kontakt med fotografer.
Vi har tillfrågat och fått ja från toastmadame.
Vi har pratat lite med en släkting till min blivande som har bageri och förhoppningsvis vill göra vår tårta.
Vi har köpt en massa begagnade knoppalakan att använda till dukar och stolsöverdrag.
Jag har sytt 60 servetter ;)
Jaa... kan inte komma på mer just nu, men diverse listor skrivs varje dag (älskar listor! :))
Hur långt har ni kommit? Ni gifter er ju lite tidigare än oss :)
guuud vad långt du kommit:)
bokat kyrka och fest lokal, ccetering oxå, menyn ej fastställd
tårtan håller vi på att kolla med en bekants bekant
har oxå handlat knoppalakan och vaser här på BT
sen har vi börjat scanna på lite roliga grejer till fetsen, som godisbuffe,
Bildspel, toalettkorgar, är intresserad av mera tips som gör festen lite mer minnesvärd:)
inbjudningskorten vet vi hur det ska vara men är ej klara.
klänningar till mig och tärnor är ej klara:/ börja bli lite stressad över det, men har hittat tärnklänningar sm vi ska beställa..
har du beställt klänning eller köpt i stan?
hur håret ska se ut är oxå färdigt
sen har vi bokat en fotograf sm sk avara med hela dagen...
Ok, men då har ni ju också kommit långt!
Klänningen har jag köpt på idéskrädderiet :) Hade sån tur att jag hittade den första gången jag var och provade, och ännu mer tur att den passade perfekt och låg innom budget ;) Så den hänger nu hemma hos mamma!
Ja, vi vill också ha lite mer som gör festen minnesvärd, lite små detaljer så det märkas att man har lagt ner mycket tanke bakom :)
Jag är mest stressad över att vi inte har bokat fotograf ännu, har en på gång men vet ännu inte vilka priser han har, vi har ju lite begränsad budget men samtidigt är fotograf inte något man vill snåla på tycker vi...
Har i alla fall bokat en tid hos guldsmeden, han var så snäll och gick med på att träffa oss på söndag! Så det är vad jag ser mest fram emot just nu :)
när man skrev ner allt här så lät det mycket, men det är sååå mycket kvar, men de är så kul:)
va och kollade på ideskrädderiet och hittade en klänning jag gillade men är inte riktigt hundra ännu...har hittat en annan på nätet jag gillade mer så hmm återstå att se:)
vilken fotograf har ni vart i kontakt med?
ring har vi inte ens kollat vet på ett ungefär vad jag vill ha men har inte lagt ner någn tid på de ännu....
vill absolut inte lägg aför mkt pengar på ringen..max 5000-6000....
har du kollat florist ännu?
Ja visst är det roligt att planera!
Jag förstår att du tvekar med klänningen, själv skulle jag nog inte vågat köpa på nätet även om jag vet att det har gått bra för många. Men det löser sig säkert!
Vi ska ju gifta oss i Dalsland, utanför Vänersborg så det blir en fotograf därifrån :) Problemet är ju då att vi bara kan träffa honom på en helg och det är inte alltid han kan då, men ska försöka få till ett möte nästa helg.
Får man fråga vad fotografen ni bokat tar för en heldag? Har lite dålig koll på var priserna ligger... :)
Varken florist eller frisör är bestämt ännu, ska höra runt lite bland min blivandes släkt om dom har några tips, sånt är ju så svårt att ordna i en stad man inte bor i :)
Hur ska ni göra på festen, ska ni ha liveband/dj? Vi lutar starkt åt det trots att det kostar en del, tror det kan liva upp stämningen!
eftersom det är en bekant som ska fotografera så byter vi lite, jag är frisör så jag fixar lite med hennes hår i utbyte, hn är ju bara hobbyfotograf...kollade runt med de vanliga fotograferna här i stan ioch för en hel dag handlar det ju om runt 30.000 kr!!! höll på att svimma så vi ska boka någon av de till en vanlig 2 timmars fotografering...
dom har säkert bra koll på vilka sm är duktiga flrister och frisörer där uppe:)
vi komemr köra spotyfi, där vi kommer göra upp olika mappar med musik för tex dans, mat musik osv...sen funderar vi faktisk på att ha ett livebad för att preicis som du skriver liva upp stämmningen....vi räknare med att de kostar runt 10.000 men är inte alls säker, har du ngn koll på de?
Jag har kollat runt lite i trådar här i forumet och beroende på band så kostar det nog allt från 5-15 000, men vi har inte kollat med något specifikt band ännu.
Skönt att känna någon som är duktig fotograf, det är ju kul att få bilder från hela dagen! Men som sagt, det kostar en halv förmögenhet så för oss lutar det åt att bli porträtt 1-2 timmar beroende på pris, och så får vi hoppas att gästerna lyckas ta fina bilder :)
Var ska ni ha festen? Är det en lokal där ni får mycket ordnat på köpet eller ska ni fixa med det mesta själva? Alltså typ dukning, dekorationer osv.
Idag har vi varit hos guldsmeden som ska göra min vigselring och jag är så förväntansfull!! Han hade väldigt bra idéer och jag tror designen vi kom fram till blir superbra :)
Däremot känns det lite tomt på fingret nu eftersom han lånade min förlovningsring för att kunna utgå från mönstret på den till modellen. Har ju trots allt haft den på varje dag i över tre år! Och jag får inte tillbaka den förrän v 44 när jag är tillbaka i Växjö igen, känns lite jobbigt!
ja det blir bra med fotona tror jag men som sagt vi ska boka porträtt fotografering oxå hs en proffsfotograf, har tänka att ringa till emelie foto tycker hon är så duktig....
vi ska ha festen i risingegården, sen tara vi catering frånb kvarnhagskällan och där i från hyr vi personal..
i lokalen finns ljud ljus och allt porslin utom champangeglas och snaps glas, sen är vinglasen katastrf så de 3 grejerna ska vi fixa... dukar tar vi från catreingfirman... dukningen kommer vi nog låta personalenen sköta, men sen vill man ju sätta sista tutchen själv:)
vilken guldsmed är det ni varit i kontakt med? hade han bra priser oxå?
kan tänka mig att det känns tomt utan ringen!
Ok, vad skönt att det finns så mycket på plats! Vi hyr förvisso en billig lokal men där finns inget porslin alls så det måste vi hyra separat... Men, men det är löst nu :)
Kvarnhagskällan har jag inte hört talas om, har ni fått prova någon meny?
Vi var hos TMA guld. Tomas Martinsson heter han. Jag vet inte riktigt ännu vad det blir för pris, jag hade en gammal ring som ska omarbetas så jag betalar ju bara för diamanterna och arbetet. Men jag ska få kostnadsförslag nästa gång jag åker dit :)