Växjöbrudar!!
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
Hej!
Bor i Växjö och ska gifta mig den 25:e februari 2012, så det är bara 5 månder kvar, längtar.
Vi ska ha vigseln i Härlöv kyrka och festen på Kök11.
Vore skoj att följas åt och tipsa varandra...
Absolut:) å vad kul inte långt kvar, vi va också på väg att ha festen på kök 11 men kände att de blev lite trångt och lite dyrt:/ nu har vi bokat risingegården:) ska ni ha stort bröllop??
Jag är gift och bor i Växjö området.
Vi kommer vara ca. 70 pers, så inte jättelitet och inte jättestort, precis lagom...=)
Har en dotter på 2,5 år hemma så vi ville ha festen på ett ställe där man inte behöver fixa så mycket själva, då vi inte har tid med det.
Hur stort bröllop ska ni ha?
vi blir 120 pers ungefär, gästlistan inte helt klar ännu,
vi kommer ha serveringspersonal som fixar de mesta då vi oxå har en dtter på 2 år nu...känner inte för att stressa ihjäl sig på sin bröllpsdag!
ska ni ha buffe ilr 3 rätters?
vart köper du din klänning?
Växjöbo och lyckligt gift sedan två månader tillbaka :D
Vi gifte oss i Vederslövs gamla kyrka - väldigt annorlunda med värsta kullerstensgolvet och pyttesmå bänkar som gästerna satt och trängdes i, men alla hade något att prata om sedan och tyckte att det var ett spännande ställe. Mysigt med en liten kyrka som är fullsatt till skillnad från någon av de stora och nyare där gästerna tar upp de två främre raderna och resten gapar tomt. Kan definitivt tipsa om de äldre kyrkorna i Växjöområdet!
Festen hade vi i Videsborgs bygdegård utanför Vederslöv. Riktigt prisvärt ställe - bra skick och rent och snyggt för att vara bygdegård och allt som behövdes fanns där. Neutrala färger och lätt att dekorera lite personligt. Vi fick dessutom ha stället hela fredagen, lördagen och söndagen för samma pris som ett dygn. Vi var 80 personer och fick plats utan större problem.
Lycka till ni som har hela härligheten framför er!
Kom ihåg att njuta av förberedelserna också - det är hemskt roligt :)
Jag och min blivande är från Växjötrakten, vi ska däremot inte gifta oss där utan i Dalsland där hans släkt är ifrån :) Mycket av inköp osv sker däremot i Växjö, jag har t.ex köpt min klänning på Idéskrädderiet :)
Å så roligt har hört om den kyrkan men har tyvärr aldrig varit där:)
Annapanna88 när ska ni gifta er??
alexandra01: Vi gifter oss den 30/6 2012. Så det är ett tag kvar :)