Växjöbrudar!!
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
Ska gifta mig 26 maj nästa år ch tycker det behövs en växjö tråd här
på bröllopstorget som vi kan tipsa varandra på!!
några mer brudar från växjötrakten?
nej vi har inte provat någn meny där ännu ska dit i november för att sätta ihop menyn, emn vi ska ha buffe så det blir lite olika rätter. vi har ganska bestämd åsikt hur menyn ska se ut...hade en kund sm hafde haft sin mat där ifrån och dom va nöjda så hoppas de blir bra:) dom har jättebra pris:)
men vi ska faktiskt hoppa efterrätt utan bara köra på tårta och kaffe, men vi ska ha många små tårtor så alla får varsin liten:)
ska ni ha buffe eller 3 rätters?
har hört talas om tomas martinsson tro jag, namnen känns igen liksom:)
Här är en Växjöbrud till! Den 5 maj har vi bokat Bergunda kyrka och församlingshem!
Inbjudningskorten skickas ut i slutet av denna veckan/början av nästa!
Klänning är köpt
Skor är köpt
Ring är köpt
Tärnklänning + skor är köpt
Menyn kikar vi på - blir hemlagad kall buffé
Ja, en hel del kvar men det är mycket som ändå börjar falla på plats :)
Alexandra01: Ok, ja det är ju gott om tid! Ja det är alltid bra när man får rekomendationer, det är så himla svårt annars, vilket jag ju har märkt nu :)
Vi ska ha en blandning kan man väl säga... Tre rätter men huvudrätten är buffé :) Å så tårta efter det :) Våra mammor har huvudansvaret för att laga maten, blir bara kalla rätter så att allt kan göras i förväg.
Just nu ser buffén ut att bli älgrostbiff, gravad rådjursfilé, varmrökt lax och någon form av kallskuren kyckling, 2 sorters potatissallad, pastasallad, grönsallad, diverse smårätter och bröd och smör :)
Guffi: Välkommen :) Spännande att skicka iväg inbjudningarna! Vet de flesta om att ni ska gifta er eller blir det en överraskning?
Ser ju ut som ni har de stora bitarna klara i alla fall :)
(annapanna 88) blir ju hungrig när jag läser om eran mat haha så gott det lät:)!!
Gufffi välkmmen:) vart ska ni ha festen? blir det stort bröllop?
Har börjat kolla på tårta det blir en lite större till oss sen blir det att alla gäster får en liten tårta var
har dock inte bokat ännu , kommer ng bli att en bekants bekant gör den:)
(annapanna 88) blir ju hungrig när jag läser om eran mat haha så gott det lät:)!!
Gufffi välkmmen:) vart ska ni ha festen? blir det stort bröllop?
Har börjat kolla på tårta det blir en lite större till oss sen blir det att alla gäster får en liten tårta var
har dock inte bokat ännu , kommer ng bli att en bekants bekant gör den:)
Annapanna: Den buketten är helt underbar! Berätta gärna vad du får för pris på den!
Själv kör jag nog på vita kallor till både mig och tärnorna. De har olika färg på klänningarna så för att binda ihop oss lite så får det nog bli så :) Eller iaf likadana till dem. Vi har vitt och grönt som tema så jag är lite inne på att ha det i min bukett - om jag inte kör på bara vita kallor vill säga ;)
Guffi: Ska jag absolut göra, men det kan ta ett tag :)
Det låter jättefint med kallor tycker jag! Din bukett skulle ju kunna innehålla kallor+något mer och tärnornas bara kallor, det tror jag skulle bli en höjdare :)
Hur stort brudfölje ska ni ha?
Superfin bukett! Har inte alls bestämt hurjag vill ha min bukett, ska vara i vitt och ljusrosa iaf:) har några förslag?