Trivia skrev 2011-08-02 09:13:08 följande:
Ja nu har jag ju aldrig sagt att jag ska "bryta upp" par utan bara att jag tycker att det är en väldigt konstig regel. Men uppenbarligen så var jag rätt så ensam om den saken.... Men jag kan ju inte göra något åt att jag känner som jag gör?
Såklart förstår jag också att det kommer att bli en del "besvär" oavsett hur vi väljer att göra. Varför man nu inte har ditten eller datten och om man verkligen måste ha kostym eller om det går bra med ett par mörka jeans... Märkte ju vilka konstiga krav min väninna fick när hon planerade bröllop typ "får jag inte sitta bredvid min respektive så kommer inte jag..." Hur man nu kan ha mage att begära något sådant?!
Jag får helt enkelt kapa i släktleden (för det är där det drar iväg i antal) så vi inte blir för många. Festlokalen tar inte mer än 100pers, så även om jag skulle vilja bjuda fler så går det inte.
Men tack för era tankar! Vi har julite tid på oss att fundera...vi ska inte gifta oss förens 2013 eftersom vi vill att våra barn ska hinna bli lite större. Vi har en 10månaders nu och en till som kommer i januari å jag vill inte vara gavid eller amma när jag gifter mig samt att sparandet inte går så jättesnabbt när man lever på en lön...
Ta det inte som kritik... Du har som sagt helt rätt att göra som du tycker känns bäst

Jamen exakt... sånt får man alltid räkna med. Och du är ju uppenbart medveten om det... Så då kommer det inte som en chock senare. Jättebra
Jag tycker egentligen inte att det är en så konstig regel.
Om jag bjuder någon på middag så vill jag ju gärna bjuda deras respektive också, det tycker jag är shystast. Och det gäller väl hur stort sällskap man än bjuder kan jag tycka...
Däremot så har vi inte bjudit de respektive som har kommit till efter att inbjudningarna skickades ut.
Några antod att deras nya killar skulle få följa med och då satte vi ner foten. Det finns ju en anledning att man vill ha svar på antal, då går det inte att lägga till folk som man tycker själv sen liksom

(en principsak. 2 av de som ville lägga till en ny pojkvän har dessutom hunnit göra slut nu *suck*)
Ni kommer hinna ändra er 100 gånger angående hur det ska gå till och vilka ni vill bjuda.
Men börja pilla på inbjudningarna redan nu. Något som jag rekommenderar är att göra en reservlista, och att be dom som vet att dom inte tänker komma svara tillbaka så fort som möjligt. (man kan formulera det som att "om ni vet redan nu att ni inte kan komma så var snäll och meddela det så fort ni kan då vi har en reservlista" (eller något sånt).
Vi fick 30 avhopp pga älgjakt (oh ja... det var viktigare att jaga älg just
den dagen än att gå på bröllopet

) samt några som inte kunde pga jobb eller lång väg.
Men då fick vi in 10 "reserver" istället. Kusiner till mig, jobbarkompisar och lite annat som vi hade önskat bjuda men inte haft råd med från början...