• charlie10

Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?

Jag är en man, 27 år, som är förlovad. Jag är minst lika kåt och tänd på min tjej som alla era män. Men jag förstår inte vad de fina med att ge nude fine art/sensuella/naken bilder på sig själv till sin man är?

Det är inte så att jag anser att det är konstigt eller något som gör mig upprörd. Var och en får ge precis vad de vill i morgongåva. Jag vill bara förstå hur ni tänker när ni väljer att göra en sådan grej och vad era män tycker är så kul med att få dessa bilder?

En tanke jag har är att de flesta gör det för att själv få känna sig lite glamouraktiga. Det är väl ingen av er som tar bilderna för att eran kille ska sitta och runka till dem? Eller vill ni att han delar med sig till sina killkompisar så att han kan visa vilken sexig tjej han har?

Jag kan väl medge att jag skulle tycka det var kul att se min sambo på studiofotade bilder med sexiga underkläder, det tycker nog de flesta. Men vad gör era män era män med bilderna sen? Tittar på lite då och då? 

• Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?
  • happiness

Emblas mamma: Jag har förstått det, tro mig. Ställer du en fråga måste du ju vara beredd på att få ett svar, även om det inte är svaret du vill få. Eftersom du gång på gång upprepar dig för att folk, enligt dig, inte förstår dig kanske du borde tänka lite på hur du formulerar dig osv. Ställ inte frågor vars svar du inte vill ha.

• Emblas Mamma

Det har jag aldrig sagt: däremot kan jag väl få svara tillbaka? Då säger jag det en gång för alla: själv menar jag inte att skryta - tycker det är löjligt! Men att få berätta är en annan sak. Jag missunnar t.ex ingen ett dyrt slottsbröllop eller en dyr vigselring - här får alla gärna berätta om sin ekonomi utan att någon här ska behöva tro att det är skryt. Detta är ett internetforum - vi känner ju inte ens varandra här. Vem bryr sig egentligen om person 1 la 600.000 på bröllopet? Bara någon som är avundsjuk skulle jag vilja påstå..?

• happiness
    baby freeze skrev 2011-07-25 16:03:15 följande:
    Take it outside!
    Nej snarare: lägg ner det är uttjatat...
  • Dejli

Jag tycker man kan ta oerhört sensuella bilder utan att det blir porrigt. Allra mest sensuella tycker jag bilder är som inte visar så mkt alls egentligen... en blick över en axel, en kropp insvept i ett täckande men tunt tyg som avslöjar ryggens form eller som siluett etc. Bilder som lämnar mycket åt fantasin. Sådana bilder skulle jag utan tvekan kunna sätta upp på mig själv i sovrummet. Jag tror inte min sambo hade känt sig lika bekväm med att ha avklädda bilder på sig själv uppsatta (trots att han har magrutor vilket jag inte är i närheten av...)

Jag hade nog tyckt det var ganska kul att ta bilder i snygga underkläder, och min sambo skulle älskat att få dem... Men jag är alldeles för rädd att dessa bilder skulle hamna i orätta händer med flit eller av misstag. Jag är inte rädd att vi skulle göra slut, eller att han skulle använda dem som hämnd om vi gjorde det, men jag är inte bekväm i tanken att det finns sådana bilder på mig. Dessutom är jag nog mer inne på att ta vackra bilder på oss båda tillsammans, och absolut inga utmanande sådana, utan vackra porträtt på oss ihop.

• wahlstrm

Bra tråd! Så många gånger jag velat fråga :)

Alla som är rädda för att bilder ska komma i fel händer, tänk till och ta inga bilder som ni inte kan stå för i alla lägen.
    Fotografen, om ni nu går till en sådan, kommer alltid ha kopior. Dels för att kunna hjälpa er om ni behöver fler bilder men även för att det faktiskt är fotografen som äger rättigheterna till bilderna, så var noga med vad ni skriver under.

Jag tror att dom som väljer att göra en sån här grej vet om att det kommer tas väl emot, för att dom känner sin partner. Tror inte folk chansar, eller?

Googlar man på "Boudoir" så finns det ju otroligt många fina bilder.
    Men många av personerna på bilderna man får upp är nog profesionella modeller också.

Personligen så vore Kinderäggen en given hit för mig! :)

• Kattpoet

wahlstrm, du låter som min typ av vän!  Kinderegg är skoj.  

Och jo folk chansar, det har hänt att folk inte blir överglada över, särskilt i USA där detta kommer ifrån. 

• AnnaAK
    Dejli skrev 2011-07-25 17:15:36 följande:
    Jag tycker man kan ta oerhört sensuella bilder utan att det blir porrigt. Allra mest sensuella tycker jag bilder är som inte visar så mkt alls egentligen... en blick över en axel, en kropp insvept i ett täckande men tunt tyg som avslöjar ryggens form eller som siluett etc. Bilder som lämnar mycket åt fantasin.
    Precis den känslan jag vill åt! tack för inspirationen :)
  • JustMeAndMyLove

Bara en tanke som jag tänkt ofta när jag läser liknande trådar:
    Måste det vara sensuella bilder?
    Klar secret box ÄR ju just det men kan man inte ge en foto-session med den man gifter sig med istället om man är ute efter en sån gåva men inte vill/känner för att fota sig sensuellt?
    Eller bara fina studiofoton?

Min kompis fick en fotosession med en jättebra fotograf i 30 års present! Hon är SÅ FIN i de fotona! Och hon är otroligt glad och nöjd för det är ju sällan man har sånna foton på sig själv.

Sen så tycker jag man kan göra så otroligt mycket kul! Vi ska ta kort bägge två och sen en gång tillsammans om vi känner för det. Jag har massor med ideer och tänker inte ha det särskillt naket alls.

• TerrorMorsan

en fin present ett album med svartvita nakna sensuella bilder =)  man gör precis som man vill =)

• Gullock

För att det är den bästa gåva han över huvud taget kan få (enligt han). Han säger att han älskar att se min kropp. Vad han kommer göra med bilderna vet jag inte, men hellre att han tittar på dem än porr när jag är bort

Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?