• charlie10

Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?

Jag är en man, 27 år, som är förlovad. Jag är minst lika kåt och tänd på min tjej som alla era män. Men jag förstår inte vad de fina med att ge nude fine art/sensuella/naken bilder på sig själv till sin man är?

Det är inte så att jag anser att det är konstigt eller något som gör mig upprörd. Var och en får ge precis vad de vill i morgongåva. Jag vill bara förstå hur ni tänker när ni väljer att göra en sådan grej och vad era män tycker är så kul med att få dessa bilder?

En tanke jag har är att de flesta gör det för att själv få känna sig lite glamouraktiga. Det är väl ingen av er som tar bilderna för att eran kille ska sitta och runka till dem? Eller vill ni att han delar med sig till sina killkompisar så att han kan visa vilken sexig tjej han har?

Jag kan väl medge att jag skulle tycka det var kul att se min sambo på studiofotade bilder med sexiga underkläder, det tycker nog de flesta. Men vad gör era män era män med bilderna sen? Tittar på lite då och då? 

• Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?
  • JustMeAndMyLove

Vi tänkte ha ett urval att sätta upp på väggen i sovrummet. Är bägge väldigt intresserade av konst och foto så det faller sig rätt naturligt.
    Ska dock inte göra det i morgongåva utan längre fram när vi har tid och är hemma i Sverige igen. 

• happiness

Emblas mamma: inte för att vara taskig men det känns som att du skryter för att du upprepar allt många gånger. Jag tror att de flesta förstod redan i början av dina inlägg att ni prioriterar resor ibland men att ni få jobbat hårt för de innan, att ni inte köper dyra saker tillvarandra hela tiden utan tar tillvara på de små sakerna osv... Hade jag haft vänner som upprepar sig angående sånna saker många gånger skulle jag nog bli lite irriterad. Detta gäller både dyra presenter och små saker man gör tillvardags som inte kostar nåt. Jag skulle tänka nåt i stil med "jag har förstått att ni är gulliga mot varandra och gör saker för varandra både dyra och billiga...".

För att fortsätta på TS ämne så skulle jag själv inte kunna tänka mig att ge bort en secret box till min man men det hindrar väl inte andra från att göra det till sina män? Som någon skrivit så är det väl roligare om ens man tittar på en själv än på andra tjejer på nätet. Secret box är inte samma som grov och förnedrande porr. Porr kan vara erotisk, sensuell och vacker om det görs på rätt sätt. Det beror väl helt på vilka bilder man tar till sin secret box. Det är väl stor skillnad på att ha på sig underkläder och posera vackert än att ligga naken och sära på benen medan kameran zomas in där nere?

• Emblas Mamma

Skryta inför fullständiga främlingar på internet? Varför då? För vilken mening?? Jag upprepar pga att det inte uppmärksammas utan vissa fortfarande förutsätter att alla som ger en dyr present vet inte vad vardaglig romantik är kanske? Precis så skrivs det i denna tråden. Trist!

• baby freeze

Att ta sensuella bilder av sig själv är absolut en egokick! I mitt galleri så har jag ett litet smakprov från en fotografering med Camilla Sundberg i Göteborg. Det är långt ifrån porrigt, och nej, min kille tar inte fram dem för att ha som hjälpmedel vid självbefläckelse... Däremot så finns det en komplicerad psykologi bakom fenomenet som man säkerligen kan diskutera i evighet, men för mig så är det inte en självklar avgränsning mellan vad som ger mig en självförtroendekick och vad som är en visuell "turn on" för honom. Jag skulle aldrig bli upphetsad av att se honom posera, medan han verkligen gillar att se mig i t.ex fina underkläder. Jag blir i min tur eggad av hans sätt att se på mig, och på så vis byggs en sensuell dynamik upp. Man behöver inte hålla med eller förstå, men det är så det fungerar i mitt fall. Jag tycker iofs inte att man behöver ha en formulerad anledning till att göra en secret box, mer än att det känns roligt och rätt. Tycker man inte det, så ska man SJÄLVKLART inte göra det.

• baby freeze

Jag menar, om det är någonstans som det är okej att bli objektifierad, så är det väl hemma i sängkammaren av sin utvalda? Jag får inget utav att andra tittar på mig, anledningen till att jag har bilderna här, är för att jag blev väldigt nöjd med dem och kan tipsa om fotografen. Inte för att någon annan ska tycka att jag är fin. Bara så att det är klart!

• Kattpoet

Minns ingen fransk mjukporr från 80talet?

• baby freeze
    Kattpoet skrev 2011-07-25 14:28:12 följande:
    Minns ingen fransk mjukporr från 80talet?

He he, nä, jag var lite för liten för sånt då...
  • Kattpoet

Fransk mjukporr var sensuell porr med simulerade knull scener eller mudderverk....  japp den porrfilmen minns jag för resten av mitt liv.

• happiness

Emblas mamma: Jag svarade bara på din fråga i inlägg nr 56. Du frågade hur du framstår och vad som kan uppfattas som skryt. Detta svarade jag på, både min uppfattning om alla dina inlägg i denna tråd och hur jag skulle uppfatta en kompis som gjorde så. Du frågar senare om varför man skulle skryta för främmande människor. Det  finns faktiskt en del människor som är inne på olika forum och "skryter" för att få uppmärksamhet, för att få respons, bekräftelse för att de kanske saknar det i sitt liv i övrigt... Säger dock inte att du faller under just den kategorin för jag känner inte dig.

• Emblas Mamma

Happiness: skulle jag vilja skryta här skulle jag knappast skriva så som jag skrivit i inläggen! Jag tror ändå på att det är mer att människan är avundsjuk och missunsam. Därför finns uttryck som "man är inte lyckligare för att man har det eller det" eller uttryck som "de som ger bort dyra saker glömmer de små vardagliga tingen" - dessa uttryck finns för att försöka må bättre när man är avundsjuk. Och bara för att jag tar upp detta betyder det absolut inte att jag är rik eller ger bort dyra saker till höger eller vänster. Tvärtom!

Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?