• charlie10

Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?

Jag är en man, 27 år, som är förlovad. Jag är minst lika kåt och tänd på min tjej som alla era män. Men jag förstår inte vad de fina med att ge nude fine art/sensuella/naken bilder på sig själv till sin man är?

Det är inte så att jag anser att det är konstigt eller något som gör mig upprörd. Var och en får ge precis vad de vill i morgongåva. Jag vill bara förstå hur ni tänker när ni väljer att göra en sådan grej och vad era män tycker är så kul med att få dessa bilder?

En tanke jag har är att de flesta gör det för att själv få känna sig lite glamouraktiga. Det är väl ingen av er som tar bilderna för att eran kille ska sitta och runka till dem? Eller vill ni att han delar med sig till sina killkompisar så att han kan visa vilken sexig tjej han har?

Jag kan väl medge att jag skulle tycka det var kul att se min sambo på studiofotade bilder med sexiga underkläder, det tycker nog de flesta. Men vad gör era män era män med bilderna sen? Tittar på lite då och då? 

• Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?
  • Kattpoet

Bara googla på secretbox  så hittar man  detta
    http://brigitte-secretbox.blogspot.com/

Jag vet att det finns  bilder på mig på nätet som är 12 år gamla, så   tänk om ens barn hittar  bildern på en på nätet?

Det kan inte vara kul att ha en  "porr mamma". 

• AnnaAK
    MrsT2011 skrev 2011-07-22 07:05:50 följande:
    Bara ett tips till dig AnnaAK, morgongåva är inget man MÅSTE ha. Snacka med din sambo! Detta med gåva till brudgummen är inte ens en tradition, det är nåt helt nytt som man hittat på i jämställdhetens namn. Förr var morgongåvan något som bruden fick, och den var så dyr att hon skulle kunna leva ett tag på pengarna om hon sålde den. En sorts "livförsäkring" helt enkelt, om maken skulle gå bort och den stackars hemmafrun blev ensam kvar med barnen.
    Nä vi har pratat om det och vet historien kring det. Men min m2b är världens bästa på att ge presenter. helt otroligt jag kan nämna något i förbifarten på sommaren och han kommer ihåg det till jul..så han vill inte ta bort det. men säger själv att jag inte behöver ge. Men det tänker jag göra. fast billigt privat fotade bilder med en nära vän och inte helt avklädda utan jag har kläder m.m...

om man vill vara mera säker med vart bildera finns så ta privat med en vän. går ju att lyxa till det med köpt tyg och fixa i photoshop.
    Sen kan man mog känna efter lite som MrsT2011 sa om omogen man och öl. Är det så att ens blivande kan bli omogen efter ett par öl och kan göra lite osmarta saker så är ju det ett riskmoment.
    många fotoalbum man har är ändå inte så roliga att titta för utomstående i utan man har dem ju för sin egen skull för att minnas så detta blir ett som är helt privat, men mitt ska vara så utformat att det inte är katastrof om någon råkar hitta det, tänkte jag..
  • Hidalgo

Hej
    Jag vet inte vilka summor ni vill lägga på en morgongåva till er man och jag vet inte vad en secret-box kostar. Känner lite som TS, varför?, säkert jätteroligt i 30 min men vad händer sen med albumet....

Tips från mig på morgongåva:  www.shavingroom.se

Man kan välja något enkelt och billigt eller köra all-in som jag tänker göra : )

Lycka till alla med era inköp/icke inköp

• Mirjami

(snodd bild från google, men se nedan vad jag menar. Hittade inte exakt vad jag sökte, tänkte helst svart-vitt och det är bilden med svart bakgrund jag syftar på, den med vit tycker jag var lite för intim)

Om jag skulle göra detta skulle det vara Fine art, alltså smakfulla bilder som GÅR att visa vidare om man vill. Jag vill ta  något sådant som är smakfullt nog att göra en tavla av som man kan ha i vardagsrummet, som en ego-grej. Min kusin hade en vägg med ett 30-tal sådana bilder i sin hall på sig själv. Hennes ego-vägg. Man kunde ana lite bröst och lite rumpa på vissa, men de var oerhört vackra och smakfulla.

Tar jag sådana bilder så är det för att ha som vackra tavlor, inte för att gömmas i en pärm i en låda.

Några fina bilder tillsammans med barnen skulle jag vilja ha, såsom man ser fina foton med föräldrar och deras bebisar (svart bakgrund ovan). Inget erotiskt utan bara vackert
  • MrsT2011

Men VARFÖR nakenbilder? Visst Mirjami, exemplet du visar är fint och smakfullt, men man kan få till väldigt vackra bilder MED kläder.

• Mirjami
    MrsT2011 skrev 2011-07-22 10:48:22 följande:
    Men VARFÖR nakenbilder? Visst Mirjami, exemplet du visar är fint och smakfullt, men man kan få till väldigt vackra bilder MED kläder.
    ABSLOUT! Vi ska fota barnen utklädda till älva och alv i skogen invid där vi bor. Det är en riktig trollskog invid en älv. Lite... vad heter det? Filter, lite dimmigt på bilden så att det blir mer effektfullt. de ska vi göra tavlor av, både hemma och att ge bort till mor- och farföräldrar i julklapp. Om jag finner kläder till mig kommer även jag var med. Gubben vill inte vara alv och inte troll heller, he he.

Vår fotograf har fotat en tjej som ängel och hennes man som djävul. På en bild ser man hur de sträcker sig mot varandra mellan ett moln där ene sitter och stenar där andre sitter. Sen har han bearbetat bilden så den ser ut som en gammal kyrkmålning, klackelerad typ. SÅ FINT!!!

Vi skippar morgongåva helt!
  • AnnaAK

Jag håller med både Mirjami och MrsT2011.

Riktigt fin bild den med svart bakgrund. den känslan är jag ute efter men tror som MrsT2011 att jag kommer kunna få samma känsla med lite kläder på mig.
    Jag tror att med rätta vinklar och redigering så kan det bli riktigt fint, så att om man vill skulle kunna göra en ego-vägg av det.

• litenkaka

Förstår inte heller...men är det inte så att den trenden är påväg bort? Känns som att den var som mest hypad -08.

Finns ju så mycket annat roligt man kan ge; ett fint brev med en kärleksförklaring, en fin whiskey, en hotellövernattning tillsammans osv. Personligen tycker jag det är rätt förlegat med morgongåva öht.

• Kattpoet

Eller ett tjog kinderägg om nu personen älskar det.   Vet någon som älskar det över allt annat och har en kinderäggs figure samling värd en del pengar.

Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?