• charlie10

Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?

Jag är en man, 27 år, som är förlovad. Jag är minst lika kåt och tänd på min tjej som alla era män. Men jag förstår inte vad de fina med att ge nude fine art/sensuella/naken bilder på sig själv till sin man är?

Det är inte så att jag anser att det är konstigt eller något som gör mig upprörd. Var och en får ge precis vad de vill i morgongåva. Jag vill bara förstå hur ni tänker när ni väljer att göra en sådan grej och vad era män tycker är så kul med att få dessa bilder?

En tanke jag har är att de flesta gör det för att själv få känna sig lite glamouraktiga. Det är väl ingen av er som tar bilderna för att eran kille ska sitta och runka till dem? Eller vill ni att han delar med sig till sina killkompisar så att han kan visa vilken sexig tjej han har?

Jag kan väl medge att jag skulle tycka det var kul att se min sambo på studiofotade bilder med sexiga underkläder, det tycker nog de flesta. Men vad gör era män era män med bilderna sen? Tittar på lite då och då? 

• Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?
  • litenkaka
    Kattpoet skrev 2011-07-22 11:43:02 följande:
    Eller ett tjog kinderägg om nu personen älskar det.   Vet någon som älskar det över allt annat och har en kinderäggs figure samling värd en del pengar.
    Ja! Sådana där små saker som säger att jag SER dig är de bästa
  • Kattpoet

Jag får känslan  att folk har glömt bort att ge sådana presenter.   

• Silketuss

Så då är jag inte ensam om att fundera på varför folk ger den typen av presenter, i synnerhet till sina blivande män? Kan orsaken vara den starka fokuseringen på det egna egot? Om det handlar om någon som redan har allt, så kanske man kan tänka på de som inte har det lika bra? Tex vaccinationsdoser och liknande? Kan inte hjälpa att jag tycker att pengarna kommer mer till nytta då.

• Kattpoet

Så nu, har jag frågat om lov från vännen  som detta gäller om jag fick berätta det

En nära vän fick nys om att  han tös skulle göra secret box bilder som  en  ett års present till honom,  ja inte  gifta bara varit ihop ett år.  Så han frågade mig om jag kunde ta liknade bilder på honom.   Han är inte bildskön, kroppen är tanig och benig   men   rätt ljus kan man få till det.  Så  jag fixade  20 klassiska svart vita  snuskbilder,   bland annat kille med bar överkropp och jeansen öppnade och lite annat.

Han fick sin  snuskbok av henne och  hon ville att han skulle berätta vad han tyckte om varje bild,  ego boasting galore   och han gav henne sin snuskbok  och hon blev rasande över att någon hade fått sett hennes karl så och hon var säker han hade varit otrogen.  Det blidde inget mer med det förhållandet.

Och ja, nu har han en annan flickvän men han har fortfarande båda snuskböckern kvar och älskar att berätta historien  och visa dem när han är packad.

Och hans nuvarande flickvän, hon bryr sig inte , inte svartsjuk det minsta  och brukar ibland  leka barnbok med  exs snuskbok.    Tänker  Max kaka eller Totte böckerna, fast  mer så här   Titta Våpet,  Titta Våpet vickar rumpan.  Titta Våpets rumpa....  

• Hoffsennanen Tottoplex
    Kattpoet skrev 2011-07-22 13:48:25 följande:
    Så nu, har jag frågat om lov från vännen  som detta gäller om jag fick berätta det

En nära vän fick nys om att  han tös skulle göra secret box bilder som  en  ett års present till honom,  ja inte  gifta bara varit ihop ett år.  Så han frågade mig om jag kunde ta liknade bilder på honom.   Han är inte bildskön, kroppen är tanig och benig   men   rätt ljus kan man få till det.  Så  jag fixade  20 klassiska svart vita  snuskbilder,   bland annat kille med bar överkropp och jeansen öppnade och lite annat.

Han fick sin  snuskbok av henne och  hon ville att han skulle berätta vad han tyckte om varje bild,  ego boasting galore   och han gav henne sin snuskbok  och hon blev rasande över att någon hade fått sett hennes karl så och hon var säker han hade varit otrogen.  Det blidde inget mer med det förhållandet.

Och ja, nu har han en annan flickvän men han har fortfarande båda snuskböckern kvar och älskar att berätta historien  och visa dem när han är packad.

Och hans nuvarande flickvän, hon bryr sig inte , inte svartsjuk det minsta  och brukar ibland  leka barnbok med  exs snuskbok.    Tänker  Max kaka eller Totte böckerna, fast  mer så här   Titta Våpet,  Titta Våpet vickar rumpan.  Titta Våpets rumpa....  

Visst hans ex va väl inte den smartaste människan...men hur tänker han? Så sjukt respektlöst att visa upp albumen när han tagit lite för mycket. Har han ingen stolthet?
  • Silketuss

En tankeställare, verkligen. Det gäller att tänka efter-före!  
  • MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-07-22 12:03:43 följande:
    Jag får känslan  att folk har glömt bort att ge sådana presenter.   
    Den känslan har jag med, för det är ju liksom ingen PRESTIGE i det... Vissa skryter om att "när min kille fyller 30 ska jag överraska honom med en weekend i London". Ja men herregud så pretentiöst, är det inte roligare att planera resor tillsammans? Själv fick jag en morgonrock i 30-årspresent och blev överlycklig då det var det enda jag önskat mig! =)

Min man önskar sig alltid bara choklad i present och det får han också, olika varianter som typ efterrätt, chokladask etc men alltid något med choklad!
  • Ayla
    ...
    Han fick sin  snuskbok av henne och hon ville att han skulle berätta vad han tyckte om varje bild,  ego boasting galore   och han gav henne sin snuskbok  och hon blev rasande över att någon hade fått sett hennes karl så och hon var säker han hade varit otrogen.  Det blidde inget mer med det förhållandet.

och där blev jag helt botat från att ens tänka på den idén. Gillade secretbox i teorin men har inte sett nog fina bilder (snarare att de blir porriga istället för sensuella). Efter den här historian så går det definitivt bort. Tack Kattpoet för ett gott skratt! Replikerna om "Våpet" var oslagbara.
  • litenkaka
    MrsT2011 skrev 2011-07-22 14:20:20 följande:
    Den känslan har jag med, för det är ju liksom ingen PRESTIGE i det... Vissa skryter om att "när min kille fyller 30 ska jag överraska honom med en weekend i London". Ja men herregud så pretentiöst, är det inte roligare att planera resor tillsammans? Själv fick jag en morgonrock i 30-årspresent och blev överlycklig då det var det enda jag önskat mig! =)

Min man önskar sig alltid bara choklad i present och det får han också, olika varianter som typ efterrätt, chokladask etc men alltid något med choklad!
    Men hörredu...det är inget fel med en weekend i London. Det fick jag av min fästman vår första jul tillsammans Blev enormt glad såklart men det är såhär i efterhand inte resan i sig som är bästa minnet; det var det fins kortet han gjort själv och klistat in bilder från London osv. Och för några veckor sedan fick jag en dyr klänning när jag varit nere ett tag men än en gång var det inte presenten i sig som betydde mest utan skattjakten han ordnade för att jag skulle hitta paketet. Då ligger det tid, planering och omtanke bakom. Precis som den gången han stolt som en tupp kom hem med en Palle Kuling-tablettask som var mitt absoluta favoritgodis som liten
  • Kattpoet
    Hoffsennanen Tottoplex  Våpet i fråga har senare i livet vikt ut sig både på tv och i tidingar så de bliderna han visar är rätt så tama... Så de flesta har redan sett henne naken.

Svar på tråden Varför ger ni sensuella bilder på er själva i morgongåva?