För mig är inte en secret box några porrbilder,
utan konst! Riktigt skön konst! Men självklart är det inviduellt för alla vad som räknas till konst och inte precis som allt annat.
Själv skulle jag till och med kunna tänka mig att ha några riktigt smakfulla bilder på väggen av sådant.
Men jag skulle själv aldrig göra en secret-box, tycker att det verkar tråkigt att den bara ska ligga i en låda och kanske bara bli sedd en eller två gånger av mannen. Ingen annan kommer ju se och inte sitter man och kikar.
Sen tycker jag det är lite dyrt för att göra sådant som inte kommer användas.
Däremot om man hade gjort någon smakfull tavla så hade man kunnat ha den framme. Men då hade man givetvis inte varit naken eftersom andra ser det så att säga.
Själv älskar jag allt som är naket, tycker det är naturligt och fint, älskar när min dotter går runt naken också för hon är ju som mest sötast då :)
Precis som när hon föddes, naturlig och söt! Jag skulle lätt kunna tänka mig att göra någon slags bild som "Mirjami" visade upp här innan, men kanske lite mer täckande för min egen del :)
Om JAG skulle göra en secret box för att jag hade massa pengar över osv skulle jag göra det enbart för att jag tycker att jag själv är väldigt snygg utan kläder och för att jag är ett riktigt ego! :D
Sen varför alla andra gör det kan ju vara en annan sak - men jag skulle gjort det enbart egoistiskt och skulle säkert titta på bilderna mycket fler gånger än min man ;)
Nej, jag tror inte på att en secret box är en jätterolig morgongåva egentligen, den kommer bara användas någon enstaka gång. klart den är rolig sådär för stunden - men långt ifrån alla män tycker nog det.
En annan gåva för någon som har allt och inte använder något (som min man) är att ge bort upplevelser!
Det kan vara allt ifrån en mysig picknick till en långresa utomlands eller en dyr spa-weekend.
Man kan ju hitta på vad som helst som passar plånboken,
och en överaskande upplevelse tillsammans - det är väl något av det bästa man kan få? :D
litenkaka skrev 2011-07-22 15:26:05 följande:
Men hörredu...det är inget fel med en weekend i London. Det fick jag av min fästman vår första jul tillsammans

Blev enormt glad såklart men det är såhär i efterhand inte resan i sig som är bästa minnet; det var det fins kortet han gjort själv och klistat in bilder från London osv. Och för några veckor sedan fick jag en dyr klänning när jag varit nere ett tag men än en gång var det inte presenten i sig som betydde mest utan skattjakten han ordnade för att jag skulle hitta paketet. Då ligger det tid, planering och omtanke bakom. Precis som den gången han stolt som en tupp kom hem med en Palle Kuling-tablettask som var mitt absoluta favoritgodis som liten

Jag håller med dig!
Det är väl underbart med resor som överraskningar? :)
Ibland vill man helt enkelt bli överraskad, och någon gång ordentligt!
Jag är inte så mycket för dyra presenter, vi ger aldrig bort julklappar eller födelsedagspresenter alls. Kan bli en och annan billig men genomtänkt present,
men någon gång då och då är väl roligt?
Själv jobbade jag extra de första månaderna på detta året och tjänade ihop så pass att jag i smyg beställde en Turkiet-resa för två i Augusti. Detta gav jag min man när han fyllde 30,
och mycket tanke låg bakom då vi behövde lite barnfritt och jag satt och knåpade ihop en fin och hemlig liten bok om vårt reseål. Boken hade ett frågetecken framför och en karta inuti dit vi skulle,
jag skrev många rader i rim om vilken fantastisk resa vi har framför oss!
Min man blev såklart överlycklig och tycker att det är det bästa han fått någonsin! Han blev riktigt paff!
Vi älskar överraskningar båda två, det behöver inte alltid vara något dyrt som en resa, men någon gång kan man ju slå på stort om plånboken tillåter :)
Nu räknar vi dagarna till resan! :D (Hoppas jag själv blir lika överraskad någon gång i framtiden, om 10 år?) :)