• Charmina

Tips på hur man kan bli gravid?

Hej,

Här kommer en oro som jag har som dom flesta nog tycker är obefogad men jag vill ha tips och råd iaf från er med erfarenhet.

Det är nämligen så att jag och min man vill ha barn, vi längtar såååå!

Vi har kört på som galningar nu i 2 månader utan resultat.
    Jag vet det är ej lång tid men vi båda är relativt unga och friska.
    Jag har köpt ägglossningstest och kunnat se när jag skall få ägglossning men det har inte lyckats ändå.

Jag blev rekomenderad att köpa rosenrot som tydligen kan hjälpa på traven som jag ätit sedan min senaste första mensdag.
    Men på apoteket har två expiditer inte alls tyckt att jag skall äta det då det inet finns några kliniska studier på att rosenrot inte är skadligt för fostret (om jag skull bli gravid).

Så nu har jag köpt folsyra som jag börjat ta idag.
    Jag ska få ägglossning vilken dag som helst men orkar inte testa mig för ägglossning utan vi har bara regelbunden sex så slappnar vi nog av mer.

Har ni några tips på hur man kan hjälpa kroppen att lättare bli gravid?

• Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?
  • Anonym (Lite tjock)

Jag skickar en stor kram, det är tyvärr vanligare än man kanske tror, men det gör det inte mindre sorgligt när det händer. 

• missfroggy

Hej, Har inte läst alla svar så jag vet inte om du har fått detta tips tidigare. Men prova kallpressad vetegroddsolja. Du hittar den i hälsokostsbutiker. Den gör att livmoderns slemhinna blir mer mottaglig för det befruktade ägget, och gör att ägget lättare fäster sig. 

Lycka till med "babytillverkningen" 

• passionsblomman

Jag blir så trött...

Vad är det för något som gör att man nästan tvångsmässigt verkar måsta klämma ur sig något i trådar utan att orka kolla åtminstone sista sidan? Sedan verkar man glatt skutta vidare, helt utan att märka vad man skrev i för sammanhang.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Ånej. Beklagar verkligen, Charmina. *kramar om varsamt*

• Charmina

Tack så mycket till er alla, jag blir alldeles överväldigad över att ni är några stycken som visar omtanke :) Tack!

Och tack till dig Passionsblomma...känns som du är min beskyddare här hehe.

Jag har kommit ur sorgen och känner mig så pass redo jag kan bli inför imorgon även om sorgen kommer över mig med överraskning då och då så ser jag faktiskt fram emot att försöka på nya barn, jag ska tamigfan bli gravid igen snart ska ni se :P

Jag är medveten om att jag kan bli ledsen igen efter imorgon och det är både jag och min man medvetna om så vi ska försöka mysa och älska varandra lite extra följande dagar som kommer. Min familj är också ett enormt stöd :)

Tack igen till er alla {#emotions_dlg.flower}

• missfroggy
    passionsblomman skrev 2011-08-22 00:42:06 följande:
    Jag blir så trött...

Vad är det för något som gör att man nästan tvångsmässigt verkar måsta klämma ur sig något i trådar utan att orka kolla åtminstone sista sidan? Sedan verkar man glatt skutta vidare, helt utan att märka vad man skrev i för sammanhang.
    Om detta var menat till mig så blir mitt svar detta.

Jag läste att hon var gravid, men fick missfall. Oljan kan kanske hjälpa henne att bli gravid igen och denna gång behålla barnet. Jag menade inte att trampa någon på tårna, och det verkar jag ju ha gjort. Ber om ursäkt om någon tog illa upp. Jag skuttade inte bara vidare utan har tänkt på henne flera gånger och undrat hur det går med henne.
  • Anonym

hmmm, det är nog lätt hänt lite till mans, att man skriver först och kanske skriver sedan? Hur ska man kunna veta vad andra tänker efter att de skrivit inlägg? trist med sur attityd, när folk vill vara hjälpsamma. ts vill ju bli gravid igen, då var det väl bra med nya tips? 

• passionsblomman
    Anonym skrev 2011-08-23 22:56:54 följande:
    hmmm, det är nog lätt hänt lite till mans, att man skriver först och kanske skriver sedan? Hur ska man kunna veta vad andra tänker efter att de skrivit inlägg? trist med sur attityd, när folk vill vara hjälpsamma. ts vill ju bli gravid igen, då var det väl bra med nya tips? 
    Det är ju just det: Man får inte veta mer än folk faktiskt skriver. Så, vill man att det ska gå att begripa att man känner sympati med någon, så är det ju en god idé att faktiskt skriva en rad om det-inte bara kläcka tips. Bara rena tips på hur man får till det igen mitt i ett missfall och stor sorg, ser väldigt klumpigt ut som bäst, och rent okänsligt i värsta fall.

"Sur attityd?" Nåja, jag har fler strängar på min känslomässiga lyra än att bli "sur" så fort jag inte tycker att saker är OK. Just här och i det läge om nu är i tråden, tycker jag lite varsamhet, omtanke och färre tips är på sin plats. Då säger jag det. Helt utan att behöva tycka anonymt, eller att vara sur.

Och om det är någon något är trist för i tråden just nu, är det väl ändå inte den som inte läste allt, eller den som skrev bara lite av vad den tänkte, utan TS, som fått ett MA.

Sist av allt, vad gäller alla desa tips-jag tror inte ett skit på alla de där "den roten och den oljan, den maten och den och den och den" Folsyra-vetenskapligt belagt, inga Ipren eller andra sådana preparat, vettig kost och normal dygnsrytm (nattskiftarbete stör kroppens hormonella klocka) är sådant man VET är bra att tänka på. Och så konsten att få koll på sin ägglossning.
    Har man återkommande problem med missfall, så utreds det och då finns det medicinsk hjälp-utifrån individen. Men i de allra flesta fallen, så är det "bara" så enkelt att just det embryot inte var bra nog att kunna utvecklas vidare. Det är smärtsamt nog.

Återigen, kram till Charmina och jag hoppas ni får sörja klart, återhämta er och få nya glada besked snart igen.
  • Erika83

Styrkekram till dig Charmina! Jag kikar in här med jämna mellanrum o kollar hur det går för dig/er.
    Låt sorgen få ta sig tid o lycka till i fortsättningen! Tänker på dig o hoppas att din önskan går i uppfyllelse snart. {#emotions_dlg.flower}

P.S. Ett tips jag fått är att "sluta försöka" så mycket.  Ha lite koll på när man har ägglossning o äta o sova bra osv. Fortsätta med folsyra men annars bara leva som "vanligt" och ha sex regelbundet. Ett litet tips bara... när du/ ni är redo igen. D.S

• Charmina

Återigen ett stort tack till alla!

Igår fick vi åka in och vara på sjukhuset kl 07 på morgonen.

Det gjordes ett sista ultraljud, där ddet fortfarande konstaterades att jag hade ett så kallat 'Missed abortion' eller Ofostrig graviditet. Man kunde oxå se en stor mängd blod bakom livmodern vilket tydligen indikerade på att ett missfall ändå var på G. (Jag hade även blod i urinet som indikerade på samma sak).

Fick välja vilken typ av abort vi ville ha. Och i vårt fall med alla turer fram och tillbaka så valde vi en skrapning.

Fick vänta lääänge tills det blev min tur då det kom in ett par akuta fall. Fick massa värktabletter i förebyggande syfte så jag inte skulle ha så ont efter operationen. Åkte in och blev sövd och opererad. När jag sen vakna så hade jag så ont så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, värkar kom tätt in på varandra. Sköterskorna trodde att det var min kropp som fortfarande ville 'stöta' ut missfallet tots att jag var skrapad och det var därför jag hade ett värkarbete. Dom proade i mig flera värktabletter av olika slag men inget hjälte. Till slut kom läkaren och gav mig en morfinspruta. Då deckade jag efter ett tag men när jag vaknade så vart jag så dålig. Jag kunde knappt prata och jag spydde och spydde och fick sådana blodtrycksfall. Jag hade ett blodtryck på 55/35 och fick dropp men fortsatte att spy massor och var i jättedåligt skick. Jag hade nog fått för mycket mediciner på min lilla kropp och vikt. Men efter 16 timmar på sjukan vågade dom släppa mig. Fick rullas ut till bilen i rullstol och spypåse. Fortsatte att spy hela natten men idag mår jag bättre. Inte ont i magen, inte mycket blod alls och inte spytt.

Nu känns det iallafall som en sten som har slängts av mina axlar och jag försöker sakta blicka frammåt.

Jag vet att sorgen och chocken kan komma sen och tar därför extra mycket hand om mig.

Men hoppet på barn finns kvar :) En varm kram till alla varma själar där ute

• passionsblomman

Men FY vad jobbigt Charmina! Usch vad gräsligt och stackars dig! Som om det inte vore jobbigt nog ändå, utan att bli så där dålig ovanpå allt annat. Kram på dig och var rädd om dig nu.

Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?