Jag har under två dagar och nätter haft enormt ont i magen, jag veta att man kan ha mensliknande smärtor i början av graviditeten men dessa smärtor har varit helt annorlunda och smärtfulla. Så jag kontaktade min barnmorska och rådfrågade henne vad jag skulel göra. Hon sade att jag kunde kontakta en gynekolog för att lugna mig men att hon trodde att det inte var någon fara alls. Eventuellt kunde det vara utomkvedshavande :(
Fick en tid igår hos en gynekolog som var så barsk, hårdhänt och absolut inte pedagogisk eller tog sig tid att förklara saker för mig.
Jag fick komma in och hon började med att göra ultraljud, hon höll på och höll på i en evighet. Hon sade inte ett ljud medans utan rynkade bara på pannan och sade 'hmm' några gånger.
Sedan säger hon: 'Jag ser inget foster alls, är du säker på att du är gravid?'
Eeh ja det är väl klart som fan att jag är det annars hade jag ju inte bokat tid hos henne.
Jag får lämna ett urinprov, det visar att jag är GRAVID! Det visar också att jag har en urinvägsinfektion.
Sedan sätter vi oss ned och hon börjar prata: 'Som sagt jag kan inte ens se ett foster, det behöver inte betyda att det inte finns något utan det kan vara så att du är i ett tidigt skeende och det då är svårt att se. Det kan också betyda att du har utomkvedshavande..men jag har kollat runt och ser inte det heller men bebisen kan gömma sig någonstans i livmodern ändå. Nu ska du få ta två blodprover i två dagar så vi kan se om din hormonnivå stiger. Gör den det så utvecklas bebisen som den ska, gör den inte det så är det troligvist något allvarligt fel på den. Resultatet får du i mitten på nästa vecka, ledsen att du får vänta på det. Du får penicilin som du måste ta och blir inte infektionen bättre får du åka in akut. Tack och hej.
Jag satt där med massa rädslor, frågor och jag var enormt ledsen.
Jag har redan ett gravidhumör så alla känslor slog på stort och jag gick därifrån med massa ?? och sån jävla sorg. Grät och grät hela vägen tillbaka till jobbet. Fick tag i min barnmorska som tröstade mig lite men hon är ju lika ovetande.
Finns det någon som gått igenom samma sak eller har något råd till mig?