• Charmina

Tips på hur man kan bli gravid?

Hej,

Här kommer en oro som jag har som dom flesta nog tycker är obefogad men jag vill ha tips och råd iaf från er med erfarenhet.

Det är nämligen så att jag och min man vill ha barn, vi längtar såååå!

Vi har kört på som galningar nu i 2 månader utan resultat.
    Jag vet det är ej lång tid men vi båda är relativt unga och friska.
    Jag har köpt ägglossningstest och kunnat se när jag skall få ägglossning men det har inte lyckats ändå.

Jag blev rekomenderad att köpa rosenrot som tydligen kan hjälpa på traven som jag ätit sedan min senaste första mensdag.
    Men på apoteket har två expiditer inte alls tyckt att jag skall äta det då det inet finns några kliniska studier på att rosenrot inte är skadligt för fostret (om jag skull bli gravid).

Så nu har jag köpt folsyra som jag börjat ta idag.
    Jag ska få ägglossning vilken dag som helst men orkar inte testa mig för ägglossning utan vi har bara regelbunden sex så slappnar vi nog av mer.

Har ni några tips på hur man kan hjälpa kroppen att lättare bli gravid?

• Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?
  • Charmina
    Josefin521 skrev 2011-08-15 10:46:44 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Efter att jag skrev sist så fick jag även lite blödningar, eller brunaktiga flytningar med lite blod i emellenåt :(
    Magsmärtan gick över med penicillinen.

Men jag var ju som sagt ett vrak av allt det här. Så vi åkte in till akuten för att kolla hur det stod till.
    Träffade en underbar gynekolog! Det visade sig att jag var tidigare gången än vi trott. Man hittade fostersäcken och den låg på plats i livmodern. Men man kunde inte se någon aktivitet eller foster så klart eftersom det var så tidigt. Så hon sade att antingen hade den slutat utvecklas coh det var ett missfall på gång tack vare blödningarna eller så var det för tidigt att se men hon trodde att det lutade åt missfall.

Var sedan på en återkoll hos gynekologen, hcl proverna visade att det stegrade som det skulle. Även hon kunde se fostersäcken nu men inte någon aktivitet.

Skall tillbaka till gynakuten på torsdag och då skall man kunna se hjärtat slå om embryot lever.

Så vi lever på hoppet men har accepterat att det kan bli ett annat utfall och fortsätter framöver att försöka skapa en familj.
  • Josefin521

Jag hoppas och tror att det finns en mening med allt, svårt att se i din situation men håll modet uppe! Du finns i mina tankar. Lycka till!

• SloveP

Hoppas det går bra för dig. Jag vet många som haft brunaktiga flytningar i ett tidigt skede och trott att det blir missfall. Men det behöver inte alls vara så!
    Styrkekramar till dig tjejen!{#emotions_dlg.flower}

• Diamanten90

Ha regelbundet sex men inte för att ni "måste". Bra att du köpt fölsyra också:) Annars finns det nog inga knep. Man kan inte påverka det så mycket. Lycka till:)

junimamma.blogspot.com 20 år, fru, mamma & gravid
  • passionsblomman
    Diamanten90 skrev 2011-08-16 16:14:02 följande:
    Ha regelbundet sex men inte för att ni "måste". Bra att du köpt fölsyra också:) Annars finns det nog inga knep. Man kan inte påverka det så mycket. Lycka till:)
    junimamma.blogspot.com 20 år, fru, mamma & gravid
    Ibland kan det vara en god idé att läsa åtminstone de senaste inläggen i en tråd-särskilt om den funnits ett tag. Då kan man slippa trampa i klaveret eller bara komma in fel.
    Ett litet, men gott råd.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Trolla

Hej! Har inte läsa alla inlägg, så osäker på om detta tips redan getts: senaste rönen är P-piller!!! Ät i någon månad och när du sedan slutar kommer du att vara som allra mest fertil! Används på par som har svårt att bli med barn. Lycka till!

• Fru Kopparskiöld

Håller tummarna!
    Styrkekramar!

• passionsblomman
    Trolla skrev 2011-08-17 10:35:18 följande:
    Hej! Har inte läsa alla inlägg, så osäker på om detta tips redan getts: senaste rönen är P-piller!!! Ät i någon månad och när du sedan slutar kommer du att vara som allra mest fertil! Används på par som har svårt att bli med barn. Lycka till!
    Men snälla rara! LÄS lite innan ni skriver i trådarna! TS är ju i ett HELT annat läge just nu!

Och det där med p-piller? Sorry, men efter åratal av fertilitetsbehandlingar och att ha följt ganska många andras, så tror jag inte ett smack på att det skulle vara något som används som metod i Sverige. Ingen klinik jag hört talas om praktiserar det iallafall.
  • Charmina

Återbesök för ultraljud igår på akutmottagningen...

Genom ultraljudet innan detta fick vi veta vilken vecka jag var i exakt.
    Så igår var jag i v6+3, lite tidigare än vi räknat ut genom min mens.
    Men man skulle nog kunna se något där inne i denna vecka.

Nästan på en gång säger gynekologen att hon inte tror att det finns någon aktivitet då hon ser fostersäcken men inget 'foster/embryo', hon menar på att man borde kunna se något i denna vecka nu. Hon säger att det med största sannolikhet är en såkallad missed abortion. Embryot har aldrig utvecklats som det ska. Jag fick en ny tid på onsdag då man gör ett sista ultraljud för att dubbelkolla så att ingen aktivitet finns (hon gav det 5-10% chans) och finns det som sagt ingen aktivitet så görs en abort direkt på plats.

Vi har ju så klart varit jätteledsna och sörjer detta då graviditeten varit väldigt efterlängtad. Min man som oftast inte visar känslor är jätteledsen nu, han var den som var säker påa tt allt stod rätt till ochfick väl ett slag i ansiktet nu när vi var på det senaste ultraljudet. Jag har varit på så många turer fram och tillbaka nu och fått dåligt besked efter dåligt besked så även om jag är otroligt ledsen så är jag mer inställd på detta nu än vad jag var de första gångerna, då var jag otröstlig :(

Jag har ingen makt över vad ödet bestämmer och jag har förlikat mig med detta nu.
    Och jag ser framemot att försöka på nya bebisar inom en snar framtid.

Varma kramar till er alla fina i denna tråd.
    Ni har ett stort stöd!

• passionsblomman

Fy vad tråkigt Charmina! Jag beklagar verkligen.

Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?