• Charmina

Tips på hur man kan bli gravid?

Hej,

Här kommer en oro som jag har som dom flesta nog tycker är obefogad men jag vill ha tips och råd iaf från er med erfarenhet.

Det är nämligen så att jag och min man vill ha barn, vi längtar såååå!

Vi har kört på som galningar nu i 2 månader utan resultat.
    Jag vet det är ej lång tid men vi båda är relativt unga och friska.
    Jag har köpt ägglossningstest och kunnat se när jag skall få ägglossning men det har inte lyckats ändå.

Jag blev rekomenderad att köpa rosenrot som tydligen kan hjälpa på traven som jag ätit sedan min senaste första mensdag.
    Men på apoteket har två expiditer inte alls tyckt att jag skall äta det då det inet finns några kliniska studier på att rosenrot inte är skadligt för fostret (om jag skull bli gravid).

Så nu har jag köpt folsyra som jag börjat ta idag.
    Jag ska få ägglossning vilken dag som helst men orkar inte testa mig för ägglossning utan vi har bara regelbunden sex så slappnar vi nog av mer.

Har ni några tips på hur man kan hjälpa kroppen att lättare bli gravid?

• Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?
  • Charmina
    MrsT2011 skrev 2011-07-11 10:24:14 följande:
    Ber om ursäkt, det blev tydligare när jag hunnit läsa ditt senaste svar som du postade samtidigt som jag skrev mitt inlägg... Det var heller inte riktat enbart till er utan till den allmänna diskussionen kring barnlöshet.
    Inget att be om ursäkt för :) Jag ville också bara klargöra min ståndpunkt.
    Men jag står för fria åsikter :)

Det är bra med inlägg av alla dess slag.
    Frö som även jag skrev så hoppas jag att många kan få råd och nya tankesätt av denna tråd.

Tack för ditt svar!
  • emelie och Jonas

Kan tillägga att när vi försökte bli gravida så läste jag massa tips (såklart) och jag låg kvar en stun efter vi hade haft sex.
    Ställer man sig upp direkt åker ju allt ut, men ligger man kvar så känns det som om spermierna hinner simma in innan de rinner ut :)

Vi blev gravida på andra försöket, så blir nog till att testa samma teknik nästa gång, vetenskapligt eller inte! :)

• Anonym (3-barns mor)

Mitt tips är att frokusera på kärleken och lusten, så att ni orkar fortsätta ha regelbunden sex!

Att vara i bebisverkstan kan verkligen ta kål på lusten, och slutar man vilja ha sex blir det så klart inga bebisar

(Från en som förstår precis hur du känner, och önskar er all lycka till!)

• Charmina

Tack så mycket 'emelie och Jonas' och '3-barns mor' jag tar till mig era råd :)

Tack igen till alla som tar sig tid till att ge mig råd och tips!

• Anonym (fundersam)
    emelie och Jonas skrev 2011-07-14 20:28:16 följande:

Kan tillägga att när vi försökte bli gravida så läste jag massa tips (såklart) och jag låg kvar en stun efter vi hade haft sex.
    Ställer man sig upp direkt åker ju allt ut, men ligger man kvar så känns det som om spermierna hinner simma in innan de rinner ut :)

Vi blev gravida på andra försöket, så blir nog till att testa samma teknik nästa gång, vetenskapligt eller inte! :)

Man har ju hört att kvinnor som lätt får urinvägsinfektion eller andra problem helst ska kissa direkt efter sex för att neutralisera. Men jag själv som aldrig haft några besvär blir lite ställd, trodde alla andra gjorde som vi. Dvs sex vid läggdags för det mesta, och sedan somnar man direkt efteråt. Enda gången jag ställer mig upp efter sex är när vi lyckas få till det en morgon när båda är lediga!

Sen är det ju lite drastiskt att säga att "allt rinner ut", det mesta stannar faktiskt kvar. Även om man kissar efteråt, urinvägar och livmoder sitter ju trots allt inte på samma ställe...
  • Anonym (SSK)

Jag vill verkligen slå ett slag för tipset att inte äta ipren (eller något annat NSAID-preparat) när man försöker bli gravid!

• emelie och Jonas

Jag måste gå å kissa eller duscha efteråt...allt rinner ut på mig, iaf det mesta...vill inte ligga i en slemmig pöl under natten å va helt fuktig....blir ju som en sugpropp när den dras ut liksom, så det sugs ju med ut..haha..mysigt det låter :)

• Charmina

Idag blev det ett svagt streck på stickan FörvånadSoligSkrattandeHjärtaGravid Har mått väldigt illa varje morgon också. Men inte trott att jag varit gravid. Så nu är man troligtvis gravid och hoppas på det bästa. Tack för allt stöd :) Jag åt rosenrot ett tag sen böt jag mot folsyra. Det är det enda jag hjälp kroppen med.

Svar på tråden Tips på hur man kan bli gravid?