Kattpoet skrev 2011-07-05 14:19:05 följande:
Anonym, bra vi inte är vänner..
Vi gifte oss efter 5 månader vi blev ihop, mamma och pappa efter 6 månader.
Vi hade kännt varandra i 3 år innan men pga omständigheter inte kunnat flytta ihop eller bli ihop, giftermålet var en nödvändigthet för oss att kunna bli ihop och få en framtid. Men ingen av oss är unga och vi har levt livet fullt ut och vet vad vi vill. Vi samtalar om allt, vi har lärt oss att ge och ta och vi visste att det inte skulle bli lätt.
Skall sägas vi var inte förälskade när vi gjorde slag i saken, de känslorna hade lagts sig redan och blivit kärlek, en stabil sådan.
Mina föräldrar hade iden att om de klarade av att paddla till Norge och tillbaka utan att strypa varandra så skulle de gifta sig, det blev problemlösning på hög nivå eftersom de i förälsken rus hade glömt att packa en hel del saker. Men de lyckades och har varit gifta i 41 år. Fast för den tiden så var det ju inte heller unga, båda 25 med fast jobb och klar med utbildningar och sist i sin vänkrets att gifta sig.
Jag kan dock förstå din mammas oro, det kan jag OM du är ung eller om du har en väldigt naiv syn på kärleken, din mamma känner ju dig bättre än vad vi gör.
Vi vet ju inte alls hur du är som person.
Fråga din mamma vad som gör att hon tvivlar på din fästman, hon kanske ser något du inte ser.
Hej och tack!
För mig och min fästman sa det helt enkelt klick vid första ögonkastet. vi har inga hemligheter, han vet om allt som hänt mig och är oerhört förstående och snällt. skulle som sagt inte kröka ett hårtstå utan min tillåtelse. visst vi är säker unika och allt sånt men vi är kära. det borde väl räcka? jag hade knappt tänkt på giftemål innan jag träffade min blivande man.
mamma säger att det är för att vi inte känt varandra så länge. jag kan förstå henne som sagt och jag har sagt det.
men det är det att hon säger samma sak hela tiden varje gång vi pratar.
som en gammal lp-skiva.
Nåja jag tänker iaf gifta mig med min blivande man och hon kommer på bröllopet.
vi gifter oss inte bara för barns skull utan för att vi älskar varandra!!!!
=).
Men som sagt är mest det att hon tjatar om och om igen.
hon tycker mycket om min blivande man, har träffat honom ett par gånger.
han har t o m erbjudit sig att lämna utdrag ur belastningregistret för att folk ska förstå.
nåja nu iväg och träffa honom och fira vår dag :)