• PinglanEmma83

Kostnad för bröllop

vad går ett bröllop på ?
    kosta ert ungefär ?

Vi räknat , vårt kommer gå på 150 000 kr ungefär!

• Svar på tråden Kostnad för bröllop
  • helsingebrud

Vi räknar med ca 120 gäster
    kläder till brudfölje ca 15000:-
    Blommor till lokal och brudbukett ca 2000:-
    dekorationer 5000:-
    musik i kyrkan och på festen 10000:-
    fotograf 2000:-
    transport 2000:-
    övernattning för brudpar 1000:-
    ringar 15000:-
    Vi bjuder på boende till alla gäster
    mingel förrätt, varmrätt samt kaffe och tårta
    fri dryck hela kvällen
    samt brunch på alla rester på söndagen
    ca 35000:-
    inbjudningar, tackkort mm

totalt ca 100 000:-

• wiii

ca 60 gäster, budget på mellan 30-35 000 exklusive resa. Dom stora posterna blir mat, dryck och lokal

• Mirjami

Vi har:

Catering
    Tänkte baka tårta själv, men köper ist
    Frisör
    Professionell make-up hjälp
    Riktig drömklänning
    Limousine
    Bröllopsplanerare (utbildar sig ännu så hon är gratis)
    Hela släkterna och lite vänner
    Eldshow
    Danskurs
    Skönhetsbehandlingar
    Bjudsprit

med mera etc osv. Binder blommorna själv, men det är då ingen får till det som jag vill. Har fejkblommor så jag binder om och om och om tills det blir perfekt!

Och vårt bröllop hamnar på knappt 40 000:- bara :)

• Mirjami
    Mirjami skrev 2011-04-19 08:16:52 följande:
    Vi har:

Catering
    Tänkte baka tårta själv, men köper ist
    Frisör
    Professionell make-up hjälp
    Riktig drömklänning
    Limousine
    Bröllopsplanerare (utbildar sig ännu så hon är gratis)
    Hela släkterna och lite vänner
    Eldshow
    Danskurs
    Skönhetsbehandlingar
    Bjudsprit

med mera etc osv. Binder blommorna själv, men det är då ingen får till det som jag vill. Har fejkblommor så jag binder om och om och om tills det blir perfekt!

Och vårt bröllop hamnar på knappt 40 000:- bara :)
    Ja, och
    ringar
    hotell
    fotograf
    sång/musik
    lokal
    dekorationer

Ja allt för som sagt under 40 000:-. Vi har dock inte räknat in resan än, men det beror på att vi inte vet var vi vill åka och inte kan planera än. Vi kommer nog åka till Miami och boka tid på Miami ink för en oförglömlig resa och ett minne etsat fast för livet. Eller så får jag min andra vilja fram, att vi åker hela familjen (vi har två barn) till Disneyworld i Florida! Vi får se var det hamnar.  Vi har förresten runt 45 gäster beroende på hur många långväga som kan komma.
  • PinglanEmma83

Okej vi kommer ha runt 200-300 gäster !
    Övernattning för de långväga! De ska man ju stå för eller va gör ni??

• Loppansson

usch, vilken ångest jag fick när jag läste hur "billigt" vissa lyckas få ihop det!! Vårt kommer att sluta på ca 200 000, med 90 gäster. Men då har vi oxå lejt bort väldigt mycket, så det drar ju iväg en hel del... men gud så duktiga ni är som lyckas ordna och pyssla och dona så att ni kan håller "er" budget!! 

• Skumboll

55 gäster, går på ungefär 160000 kr. 
    Men då har vi valt att leja bort det mesta, gör ytterst lite själva.  

• zvartaliljan
    PinglanEmma83 skrev 2011-04-19 09:22:42 följande:
    Okej vi kommer ha runt 200-300 gäster !
    Övernattning för de långväga! De ska man ju stå för eller va gör ni??
    Vi står för en del och fick chockade reaktioner...ingen som hade förväntat sig det och det är tydligen mycket ovanligt att man gör och absolut inget ni MÅSTE stå för. Hur långt reser de? Vi står bara för boendet för de som reser från utlandet...t.ex från Argentina och Mexico. Resterande får betala boendet själva...

Men jisses vad många gäster....hur ska ni hinna umgås med alla dom?? Jag är nervös för hur jag ska hinna med 100 stycken liksom...
  • MagicBride

Känns som jag har missat massa i min planering när jag ser era summor Vi blir 46 st och kommer landa på ca 20'000.. (inte räknat med resan)
    Vi har valt att göra väldigt mycket själva så är väl det som håller nere kostnaderna. Hade en budget från början på 30'000 så vi ligger till och med under den {#emotions_dlg.flower}

• zvartaliljan

ca 100 gäster

Lokal - 2000kr (En stor herrgård med tillhörande stor vacker loge. fre kl.12 - söndag kl.15 inkl. bord, stolar, porslin och restaurangkök)

kläder till brudfölje ca 4000:- (kinabeställt, brud, brudgum, 1 tärna, 3 brudnäbbar och min lille son)

Makeup- Gratis (svägerskan är make-upartist)

Brudfrisyr - 400kr (min kusin är frisör)

Blommor till vigselplats, lokal och brudbukett ca 1500:- (MYCKET blommor, binder själv och använder mycket vilda blommor utöver köpta rosor och murgröna)

Servetter - 100kr (dunilin röda på rea efter julen, ej något julmotiv på)

Gästgåvor - 300kr (omklädda tändsticksaskar fyllda med naturgodis)

Dekorationer festlokal 3000:- (lakan till alla stolar och bord, fiberväv, dekorerar med murgröna, blommor i billiga vaser från Ikea, guldljusstakar från loppis, blockljus, äpplen och vindruvor)

musik under vigseln och på festen 3500:- (ett band med två killar som är med oss från kl.15-03)

fotograf - gratis (en vän erbjöd sig, hon är mycket duktig och har en jätteproffsig utrustning)

transport 0:- (från vigselplatsen till festlokalen är det 200m)

övernattning för brudpar 300:- (vandrarhem 20m från festlokalen)

ring 800:- (auktion)

boende till alla gäster, 45st, -6000kr men vi räknar med att minst 3000kr betalar de själva.

mingel med snittar och sangria, förrätt, buffé med helgrillat vildsvin, efterrätt, avec, kaffe och tårta, dessertbord, vickning
    fri dryck hela kvällen
    frukost samt brunch på alla rester på söndagen
    - ca. 10.000
    (pappa har fixat allt kött och köpt all dricka, en vän grillar vildsvinet, efterrätten fixar svägerskan, vickningen min syster och resten ordnar jag själv med hjälp av vänner och familj, två vänner hjälper till i köket och serverar)

inbjudningar, tackkort mm - 700kr (gör själv)

Hmm....glömt räkna in något nu?? Detta är en överslagsräkning...kanske inte landar på så mycket men räknar hellre lite mer än för lite.

Totalt: ca.30.000kr
    Och nästan alla dekorationer och kläder ska säljas efteråt så lite kommer åter...

Svar på tråden Kostnad för bröllop