• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-09-02 09:07:12 följande:

Holloj gott folk! Vad ni skriver... Vet inte hur jag ska kunna läsa ifatt allt?! Gött... Vi renoverar stuga för fullt (och pluggar heltid igen) men snart ska jag nog få lite mer tid över. Och ska visa lite mer bilder från bröllopet oxå!

Men vad fina klänningar ni visar här på slutet, massa underbar spets!! Hoppas de blir fina.

Hej! :D Hur hade ni det i Barcelona? Vad kul det låter med stugrenovering, om än tids- och energikrävande. Speciellt kombinerat med jobb och heltidsstudier. Vad är det du pluggar nu? Visst var du klart med den där trädgårdsutbildningen?

Väntar med stor spänning på fler bilder! Såg bilder på er dukning, det såg ju jättefint ut :) Ni hade visst likadana stolar som vi :P haha

• Äriqa
    Tokig skrev 2012-08-29 16:05:03 följande:

UPS!!!

Jag har visst blivit med klänning... ingen.

Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen där hemma att få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.

Vill gärna se hur denna klänningen sitter på sedan. Funderar starkt på den här själv. Urtjusig!
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-09-02 09:22:22 följande:

Hej! :D Hur hade ni det i Barcelona? Vad kul det låter med stugrenovering, om än tids- och energikrävande. Speciellt kombinerat med jobb och heltidsstudier. Vad är det du pluggar nu? Visst var du klart med den där trädgårdsutbildningen?

Väntar med stor spänning på fler bilder! Såg bilder på er dukning, det såg ju jättefint ut :) Ni hade visst likadana stolar som vi :P haha

Barcelona var väldigt varmt! Men jättehärligt! Vi badade non stop, riktigt varmt i vattnet.

Ja, det är väldigt mkt att göra i stugan. Kul men lite stressigt, jag vill ju göra allt på en gång... Men vi är där varje ledig sekund och målar, målar, målar... Tapetserade hela sovrummet igår, det var kul för då syntes det verkligen skillnad! Det är i väldigt dåligt skick så alla framsteg är stora framsteg.

Japp, är klar med trädgårdsutbildningen. Nu går jag yrkeshögskola i Trädgårdsföretagande Odling. Så fortsättning på samma sak i stort sätt.

Haha, jag såg oxå att vi hade samma stolar! Hyrde ni dem eller fanns de i lokalen?

• daniiel
    1700tal skrev 2012-09-03 07:34:56 följande:
    Åh, vad härligt :) Det låter som att ni hade det bra, som det ska vara på bröllopsresa :D

Haha känner igen det där med att vilja göra allt på en gång. Så länge man ser framsteg så är det dock skönt, så man får bekräftelse på att det händer något. Kan tänka mig att nya tapeter gjorde mkt :) Vad är det för en stuga?

Jamen då kom jag inte ihåg alldeles tokigt, hade för mig att du var klar med den. Det låter ju dock som att det du går nu är rätt roligt :) YH-utbildningar brukar ju vara rätt bra på så sätt att de är rätt korta och med mkt praktik :) Hoppas att det ska gå bra!

Stolarna fanns i lokalen. På bilder vi hade sett av lokalen innan, så var tyget på stolarna rött. Vi blev väldigt positivt överraskade över att de var svarta istället :) Ni hyrde in alla möbler och sånt va?
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-09-03 09:24:37 följande:

Det är en kolonistuga med stor härlig tomt (eller kommer bli när jag är färdig med den iaf ). Stugan är lite större än lägenheten och på cykelavstånd så den kommer vi nog använda massor förutom under de kallaste mån.

Ja, det är super med all praktik på YH, det är ju det bästa sättet att lära faktiskt. Och få in en fot i branschen, också viktigt. Den är nästan 2 år, precis lagom så man slipper plugga i evigheter. Hade du gått eller funderat på nån YH? Fic det för mig nu, eller att vi pratat om det?

Jaså, var era stolar svarta.. Våra var mörkblå, men modeller verkar ju va densamma. De var väldigt sköna att sitta på iaf! Såg också att det fanns röda, tack gode gud att man inte fick såna! Det hade skurit sig duktigt med våra färgteman!

• 1700tal

Förresten, nu har jag lagt in lite bilder från bröllopet i mitt galleri under mappen "bröllopet", om nån vill gå in och smygkika!

• L och J

Ingen som fått hem klänning??
    eller precis beställt? 

• Tessa01
    daniiel skrev 2012-09-01 00:10:27 följande:
    Tessa01 - Väldigt söta skor, jag tyckte färgen var helt underbar! :) Till en kort, lite 50-tals inspirerad klänning så skulle de där vara jättesnygga!
    Jag verkligen älskar färgen på skorna...men jag ändrar mig lite då & då om jag inte ska ha klack..tur att det är ett år kvar!! Sen tror jag ändå att ballerina är mer jag :)) Sen är dem även i färgkoden för bröllopet samt att vi kommer gifta oss i trädgården. Inte lätt med stilletklack då :))
  • Tokig
    FrökenT skrev 2012-09-02 08:46:28 följande:
    Vart beställde du den ifrån? JenJen eller Milly eller Landy?
    Jag köpte den på E-bay faktiskt :)
    Äriqa skrev 2012-09-02 10:14:02 följande:
    Vill gärna se hur denna klänningen sitter på sedan. Funderar starkt på den här själv. Urtjusig!
    Så fort den kommer så ska jag ge er en full beskrivning. Jag gjorde en del justeringar så den blir inte exakt som på bilden. Jag bad om en liten holkärm, kortare släp (ska ha en utomhusvigsel) och en stängd rygg. Ville även ha den i Ivory... Men modellen blir ju den samma!
  • morguse
    L och J skrev 2012-09-03 14:08:18 följande:
    Ingen som fått hem klänning??
    eller precis beställt? 
    beställde min i fredags så väntar spänt för tog snabb leverans
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!