• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-08 11:39:00 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har skrivit här ett par gånger, men det är väl med si sådär 6 månaders-intervaller så jag tror inte att ni minns mig.
    Hur som helst så tänker jag att det är dags att beställa kinaklänning NU eftersom dollarn är så låg, får faktiskt vara slut på velandet... Har kollat ut denna hos Landy:

Nu funderar jag på underkjol. Är det lönt att köpa en med släp som den här www.landybridal.co/white-train-bridal-pettico... eller ska jag köpa en vanlig med två ringar www.landybridal.co/white-two-hoops-wedding-pe...
    Vill ha så mycket volym som möjligt.
    Klart vi minns dig! Vilken söt klänning :) Själv så skulle jag helt klart att ha valt underkjolen med släp. Ett fint fall på släpet tycker jag är viktigt. Jag vet inte, har den där underkjolen med släp 2 eller 3 ringar? Du skulle ju kunna beställa en med 3 ringar om den där bara har 2, om du vill ha ännu mer vidd. Tex den här www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Wedding-Petticoats--HSFJ136-_p21701.html Jag tror dock att en A-linje underkjol med släp och två ringar skulle passa väldigt bra till den där klänningen :)
  • aviman

Uh..... Beställde en underkjol från Alibaba Express - och när jag fick den var den ojämn i sömmarna, resåren var supertight och den hänger snett!
    Jag skrev en artig men sanningsenlig recension av produkten, och jag har efter detta fått två mail från säljaren, där denne i mail nummer två ber mig att ändra min recension och erbjuder mig ett nattlinne i utbyte, för att denne får sämre "level" på grund av min recension.

Bör jag ändra den?
    Alla fibrer i min kropp säger nej, men jag vet inte hur det fungerar för säljaren. Hör det till god ton att ändra sin recension om man blir tillbedd? Alla kjolar kanske inte ser ut som den jag fick, men...

Vad ska jag göra? Tycker det känns jätteskumt..

Detta var min recension:

"The only thing wrong with the petticoat was that the seams were uneven. The skirt appeared a bit slanting/crooked, the tulle was placed much higher up on one side than on the other and I am not sure if I will be able to use this petticoat underneath my weddingdress... The elastic in the petticoat is not what I expected it to be.... It is also almost to small even though I am far from the biggest measurements for the petticoat. Disappointed!" 

Säljarens svar (mail nr 1):

"Dear buyer friends Nice day You say that skirt uneven, that's because skirt hem is larger, and the extrusion by packing bag, hem skirts the wire a little deformation, slightly adjust wire line, please understanding. You say that skirt elastic small, waistline: 24 inches / 60 cm - 39 inches / 100 cm (adjustable), we are all made of the best elastic cloth, please check. For the inconvenience you please understanding" 

- Det är också extremt tydligt att snedheten inte beror på några yttre faktorer som gjort att ringarna i kjolen blivit "deformerad" - 

• kramen

Var hittar jag brudslöjor ?
    Har försökt kika runt, hittar ej.

Jag har svårt att bestämma mig så behöver oxå råd. Har en strapless klänning med lite "glittrande" brodyr i livet + en rosett. En stor kjol m släp, inga detaljer på denna. Prinsess-modell.

Vad tycker ni blir snyggast ? 

• daniiel
    aviman skrev 2012-09-08 22:50:21 följande:
    Bör jag ändra den?
    Alla fibrer i min kropp säger nej, men jag vet inte hur det fungerar för säljaren. Hör det till god ton att ändra sin recension om man blir tillbedd? Alla kjolar kanske inte ser ut som den jag fick, men...
    Det är precis så de gör, så att de håller uppe sin "statistik" eller vad man nu ska säga. Samma sak på tex Ebay och därför ska man inte lita helt på alla bra omdömen. Jag tycker inte du ska ändra. Jag hade inte gjort det. Har de skickat dig en produkt som inte är så bra som den bör vara, så har du ju all rätt att påpeka det.
  • aviman
    daniiel skrev 2012-09-08 23:18:27 följande:
    Det är precis så de gör, så att de håller uppe sin "statistik" eller vad man nu ska säga. Samma sak på tex Ebay och därför ska man inte lita helt på alla bra omdömen. Jag tycker inte du ska ändra. Jag hade inte gjort det. Har de skickat dig en produkt som inte är så bra som den bör vara, så har du ju all rätt att påpeka det.
    Tack! Så känner jag också, men ville kolla läget först! {#emotions_dlg.flower}
  • daniiel
    kramen skrev 2012-09-08 23:04:27 följande:
    Var hittar jag brudslöjor ?
    Har försökt kika runt, hittar ej.

Jag har svårt att bestämma mig så behöver oxå råd. Har en strapless klänning med lite "glittrande" brodyr i livet + en rosett. En stor kjol m släp, inga detaljer på denna. Prinsess-modell.

Vad tycker ni blir snyggast ? 
    Kika på Ebay och Lightinthebox, där kan du hitta fina slöjor till bra pris :)

Visa gärna bild på klänningen, enklare att bilda sig en uppfattning då. Vilken frisyr har du tänkt dig? Jag tycker att det spelar in på valet av slöja också.
  • daniiel
    aviman skrev 2012-09-08 23:19:52 följande:
    Tack! Så känner jag också, men ville kolla läget först! {#emotions_dlg.flower}
    Jag hade aldrig gett mig, utan jag hade verkligen stått på mig. Själv har jag inte fått någon dålig underkjol, men däremot två brudklänningar som blev fel. Med den ena säljaren löste det sig rätt enkelt, men med den andra blev det en lite längre dispyt. Jag gav mig dock inte och tillslut fick jag bra kompensation.
  • kramen
    daniiel skrev 2012-09-08 23:19:53 följande:
    Kika på Ebay och Lightinthebox, där kan du hitta fina slöjor till bra pris :)

Visa gärna bild på klänningen, enklare att bilda sig en uppfattning då. Vilken frisyr har du tänkt dig? Jag tycker att det spelar in på valet av slöja också.
    åh tack för hjälpen ! :) ska kolla där, jag ska ha vintage-stuk på frisyren. Finger-waves.lockar , allt hår uppsatt.   

• daniiel
    kramen skrev 2012-09-08 23:30:46 följande:
    åh tack för hjälpen ! :) ska kolla där, jag ska ha vintage-stuk på frisyren. Finger-waves.lockar , allt hår uppsatt.   

Just ja, den underbara klänningen! :) Det är ju så otroligt olika vad man tycker om, men jag hade nog valt en slöja i "fingertip" eller "elbow" längd i ett (max två) lager med en ganska diskret kant. Tex liknande de nedan

www.lightinthebox.com/one-tier-tulle-with-bead-fingertip-length-veil_p341076.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Fingertip-Length-Wedding-Veil--TS008-_p69000.html (Jag hade valt den här)
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Fingertip-Length-Wedding-Veil--TS004-_p68994.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Elbow-Wedding-Veil--0061-RRTS6-_p170102.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Elbow-Wedding-Veil-0061-1608-_p185838.html
  • emmadeckmar
    ååhh gud! jag har gjort något DUMT! 2 mån kvar till bröllopet och jag började kolla klänningar igår, FAST JAG REDAN HAR EN HÄR HEMMA!!

Har kollat på andra modeller och fastnat för trumpet!mermaid modell ändå (som min klänning var innan jag bad Chris på Landy göra den med högre midja)

Skit också! :( 

Förtår att det har hänt många av er här, då ni är flera som har mer än 1 klänning hemma ;)
    ååh vad det kliar i fingrarna nu!  den jag har här hemma är ju sååå otroligt vacker och välsydd, men börjar kännas som att jag vill ha något annat.. Gråter
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!