• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-09 13:05:39 följande:
    Hur ofta fastnar kinaklänningarna i tullen? Det blir ju nästan en tusenlapp extra ifall min klänning blir kollad. Skriver Landy ut rätt pris på försändelsen, någon som vet?
    Det går inte att säga hur ofta, det är enbart slumpen som avgör. Av mina fyra brudklänningar, två tärnklänningar, buketter och en underkjol, så är det bara underkjolen som hamnat i tullen. Andra som beställt lika mkt har haft nästan allt fast i tullen.

När det gäller att skriva ut pris, så tycker jag att det alltid är bäst att rätt pris står på paketet. Ibland måste man nämligen visa kvitto på att man betalat och vad man betalade. Då får du ändå betala tull på det egentliga priset och det kan bli svårt att förklara varför det står en annan summa eller "gift" på paketet.
  • FrökenSnartFru
    daniiel skrev 2012-09-09 13:42:28 följande:
    Det går inte att säga hur ofta, det är enbart slumpen som avgör. Av mina fyra brudklänningar, två tärnklänningar, buketter och en underkjol, så är det bara underkjolen som hamnat i tullen. Andra som beställt lika mkt har haft nästan allt fast i tullen.

När det gäller att skriva ut pris, så tycker jag att det alltid är bäst att rätt pris står på paketet. Ibland måste man nämligen visa kvitto på att man betalat och vad man betalade. Då får du ändå betala tull på det egentliga priset och det kan bli svårt att förklara varför det står en annan summa eller "gift" på paketet.
    Tänkte om det fanns någon BT-framtagen statistik på tullverkets effektivitet.

Kommer naturligtvis inte be dem skriva ut något annat pris, men vet ju att en del företag gör det ändå. Har beställt en hel del broscher från e-bay (håller på att göra en broschbukett) och där verkar de ha standardetiketter. Eller vad sägs om "electronics" för 8 dollar när det egentligen var baktillbehör för 4 dollar. Hade inte varit så roligt om de skulle fastnat i tullen.
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-09-09 11:45:23 följande:
    Din klänning är finare än alla de där andra klänningarna! Personligen tycker jag inte att du ska beställa någon ny klänning. Skjut de tankarna ifrån dig och fokusera på annat inför bröllopet :)

Självklart kan jag inte bestämma åt dig hur du ska göra, så om du väljer att beställa en ny klänning, så hoppas jag verkligen att den blir fin :)
    Tack för svaret daniiel {#emotions_dlg.flower} känner mig så vilse nu. Riktig beslutsångest. Jag känner bara att jag fick lite "panik" av allt tyg, och blommorna så högt upp. Haha, kanske låter konstigt Glad Jag har också lite komplex för min kropp och tycker allt ser fult ut på mig, även om det är ett jättefint plagg i sig.

Har mailat Landy och frågat vad klänning nr. 3 på bilden i mitt inlägg ovan skulle kosta om jag vill ha blommor bak på också. Och det blir ungefär samma summa som för den klänningen jag har nu. Jag har pengarna men hade inte räknat med att de skulle försvinna på en till klänning. Tycker ju fortfarande om min klänning också! ja, jag får fundera helt enkelt. Snart är det ändå försent Tungan ute
  • Pälskling
    emmadeckmar skrev 2012-09-10 09:50:31 följande:
    Tack för svaret daniiel {#emotions_dlg.flower} känner mig så vilse nu. Riktig beslutsångest. Jag känner bara att jag fick lite "panik" av allt tyg, och blommorna så högt upp. Haha, kanske låter konstigt Glad Jag har också lite komplex för min kropp och tycker allt ser fult ut på mig, även om det är ett jättefint plagg i sig.

Har mailat Landy och frågat vad klänning nr. 3 på bilden i mitt inlägg ovan skulle kosta om jag vill ha blommor bak på också. Och det blir ungefär samma summa som för den klänningen jag har nu. Jag har pengarna men hade inte räknat med att de skulle försvinna på en till klänning. Tycker ju fortfarande om min klänning också! ja, jag får fundera helt enkelt. Snart är det ändå försent Tungan ute
    Jg tycker precis som dniiel tt du sk behåll den klänning du har nu. Den är så grymt fin på dig. Kn det vara lite nerver som spökar?

(min A funkar inte hela tiden tyvärr)
  • emmadeckmar
    Pälskling skrev 2012-09-10 10:33:05 följande:
    Jg tycker precis som dniiel tt du sk behåll den klänning du har nu. Den är så grymt fin på dig. Kn det vara lite nerver som spökar?

(min A funkar inte hela tiden tyvärr)
    Tack för ditt svar också Pälskling {#emotions_dlg.flower}
    Ja, kanske det är nerver.. jag vill ju helst ha den klänningen jag beställt för att då är den biten klar och jag behöver inte fundera mer på det. MEN kan inte låta bli att tänka på att det är så fint med en mermaid-figur istället. Och jag ska ju bara ha klänningen 1 gång (och den kommer synas förevigt på bröllopsfotona) så jag kan inte ignorera dessa tankar på att en mermaid skulle vara finare på något sätt.

Min sambo tycker att den jag har är jättefin och han tänker som så, att om jag beställer en ny kanske jag inte blir fullt nöjd där heller. Han har nog rätt  ..men ÄNDÅ finns tankarna om en ny klänning där Tungan ute 
  • pulmonate

Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden. 
    Jag har knappt några foton... Det är inte så många på facebook som jag skulle tro och har inte fått dem ifrån fotografen ännu.  Men här kommer några stycken!
    Klänningen är ifrån Milly Bridal men jag har ändrat spettsen och urringningen, sydde på små pärlor på spetsen, sytt i små hakar till släpet.
    Jag hade det extra lagret av chiffon på släpet under vigseln, men det var av under fotograferingen innan och på festen. 

• emmadeckmar
    pulmonate skrev 2012-09-10 11:24:48 följande:
    Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift!  
    GRATTIS till er!!

WOW, vilka härliga bilder! ser helt underbart ut, gillar speciellt bilden där ni går i trappan & den under där man ser havet, vilken utsikt! Skrattande
  • aviman
    pulmonate skrev 2012-09-10 11:24:48 följande:
    Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden. 
    Jag har knappt några foton... Det är inte så många på facebook som jag skulle tro och har inte fått dem ifrån fotografen ännu.  Men här kommer några stycken!
    Klänningen är ifrån Milly Bridal men jag har ändrat spettsen och urringningen, sydde på små pärlor på spetsen, sytt i små hakar till släpet.
    Jag hade det extra lagret av chiffon på släpet under vigseln, men det var av under fotograferingen innan och på festen.
    Grattis!! Vad underbart vacker du var! Eller ja, båda ni två såklart Solig
  • pulmonate
    emmadeckmar skrev 2012-09-10 12:01:16 följande:
    GRATTIS till er!!

WOW, vilka härliga bilder! ser helt underbart ut, gillar speciellt bilden där ni går i trappan & den under där man ser havet, vilken utsikt! Skrattande
    Tack tack! Ja visst är det en fin plats! Gardasjön. 36C hade vi den dagen och strålande sol hela tiden. Som tur var fläcktade det lite ifrån sjön. 
  • Tokig
    Tokig skrev 2012-08-29 16:05:03 följande:

UPS!!!

Jag har visst blivit med klänning... ingen.

Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen där hemma att få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!