• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • L och J
    Minuz skrev 2012-08-31 11:05:34 följande:
    GULP!!!!!!!!!!!
    Igår fick jag bekräftelse från PRV att efternamnsändringen inkommit och idag kom hindersprövningen.
    Så nu har jag en stor klump i magen, det gick upp för mig helt plötsligt att jag ska gifta mig, det blev helt plötsligt verklighet......
    IIIIIIIIIIIIIIIH!!!!
    det är på riktigt!! va roligt! Solig 
  • L och J
    Tessa01 skrev 2012-08-31 10:47:54 följande:
    ååå...vad spännande. Då är du oxå ute i god tid Glad. Jag kommer oxå att gifta mig sommar 2013 och väljer mellan två olika klänningar just nu, en kort och en lång. Vad har du tänkt beställa för klänning?

Har ingen bra bild just nu men kan dela med mig senare när jag bestämt mig.
    Japp! Börjar bli lite knäpp av alla skor och klänningar som far runt i huvet hahaa!
    det är roligt att se sig om, finns så fruktansvärt mycket, och man vill ju att det verkligen ska vara en klänning som skriker ens namn, inte bara en fin som alla andra tycker e fin.

jag har lagt upp den i nån tråd, vet ej var, så ursäkta om det blir tjatigt! är ju med i fler trådar.

men här är den!! (utan bolero)

och sen ska jag ha en till klänning på festen, inte hittat den än.
    kollar även på klänning till min systerdotter/brudnäbb, och mina 3 tärnor. sen ska dom ju ha skor, och massa annat hahah. (köper allas kläder, därför får jag bestämma :-P, självklart med deras godkännande!!)

• Minuz
    L och J skrev 2012-08-31 11:21:55 följande:
    IIIIIIIIIIIIIIIH!!!!
    det är på riktigt!! va roligt! Solig 
    JA!!!! Men lite nervöst..... Trots att vi gifter oss på vår 10-årsdag så undrar jag ibland om jag valt rätt..... Obestämd Förstå mig nu rätt.......
  • Minuz
    L och J skrev 2012-08-31 11:28:21 följande:

Helt enkelt UNDERBAR!!!!!
  • L och J
    Minuz skrev 2012-08-31 11:50:57 följande:
    Helt enkelt UNDERBAR!!!!!
    TACK!!
    Jag äääälskar den!
    Hoppas DinoBridal klarar av att göra den bra...
    får se hur länge jag kan hålla mig med att beställa :-P
    Minuz skrev 2012-08-31 11:50:16 följande:
    JA!!!! Men lite nervöst..... Trots att vi gifter oss på vår 10-årsdag så undrar jag ibland om jag valt rätt..... Obestämd Förstå mig nu rätt.......
     Jag förstår dig! det är en stor sak att gifta sig, många tankar och känslor som far omkring i kropp och själ.
  • Tessa01

@ L och J: Gud vilken vacker klänning!! Om den inte hade varit fel form för mig så hade jag oxå slagit till på den!! Helt underbar!!

Jag har redan köpt mina skor men sen va jag på brorsans bröllop i augusti och köpte skor till deras dag. Så nu funderar jag på om jag inte ska ha dem ist Flört då dem har en liten klack och dem andra är platta. Denna beslutsångest!! har även problem med att boka fotograf och min blivande börjar bli lite smått galen på mig. Men men...det är ju bara en dag och då får jag bete mig lite som tjejer ska(annars bryr jag mig inte om sådana saker alls)

Klänningen jag vill beställa är knälång och lite 50-tal stuk över den...om jag inte går upp allt för mkt i vikt så kommer det bli en kort klänning...annars kör jag på en lång klänning med markerande midja.

• Anny

Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att så många kan ha riktigt fina brudklänningar, pampiga, stora eller helt enkelt bara riktiga brudklänningar och det ser bara så RÄTT  ut. Och så fort jag klattrar i "riktiga brudklänningar" så känns det inte alls rätt.

Här ser man klänning efter klänning den ena finare än den andra. Och jag tycker de är superfina verkligen, men så fort jag försöker se mig själv i de...platt fall. Går inte.

Jaja, idag provade jag min korta igen, med skorna, underkjolen och nu också med en svart spetsbolera. Och jag blev nästan rörd. Det är jag, det får helt enkelt bli JAG. I like it, I like it alot.

Min mamma och jag sprang runt i hela stan häromdagen och letade efter en svart liten bolero, i varenda butik kändes det som och det var stört omöjligt! När vi gett upp och började gå tillbaka till bilen slank jag in i en enda butik till, b. young, och frågade helt uppgivet "Har ni några bolero? Några överhuvudtaget..det har ni inte va?" Så svarar denna (numera ängel) "Jaha då, har precis packat upp. Vi har fått in flera stycken." HALLELUJA! 3 olika svarta hade hon fått in, alla i rätt modell. Hurra! 

Så nu har jag smycken kvar och de ultimata strumpbyxorna.

Namnändring (som inte blir ändring för någon av oss) och hindersprövning är inskickat. Möte med hotellet bokat för att bestämma mat mm

Trubadurerna och fixat de låtar vi ville ha, ska på aw nästa fredag och lyssna då de spelar på ett ställe.

Fotograf bokad och klar. Eller ja vi ska ha möte om någon vecka eller så.

Sambons svensexa avklarad. Han kom hem som ett vrak men dock hel ;)
    De kom hit 9.30 och fikade, drack skumpa och körde någon musikquiz för honom.
    Sedan åkte de och spelade paintball. Lunch på mcdonalds (fancy ;) ) och sedan till mina hemtrakter vid en sjö, spelade boll och umgicks och sedan badade bastu. Sedan in till stan för middag på restaurang och festande. Han sov över på hotell med vänner. Dagen efter vid lunchtid blev han inskyfflad igen ;) Han var bakis i 2 dagar efter tror jag. Men roligt hade de!

Och det verkar vara tal om möhippa även för mig. Jag hoppas det blir av, men jag tror det först när jag ser det Ingen katastrof om det inte blir något heller, men OJ vad skönt det hade varit att få en riktig tjejkväll iaf.

Vad mer...ja blommorna är beställda. Mannens kostym köpt, ska hämta den imorgon då den är uppsydd och klar.
    Bokat ansiktsbehandling, brynformning och nagelfix.

Men det är säkert hundra saker till som ska göras. Ska bara komma på vad de är  

Men den största paniken har lagt sig...klänningen är så gott som 100% bestämd! Alltid något ;) 

• Anny
    Minuz skrev 2012-08-30 10:36:47 följande:
    BARNEN!!!!!

Hur ska jag klä barnen?

3 killar + 1 tjej.

killarna ska ha:
    finskor
    beige chinos
    mörklila kravatt

VILKEN FÄRG PÅ SKJORTAN?

Tjejen:
    En mörklila fluffig klänning med en stor blomma i midjan.

VAD SKA HON HA MER?
    Färg på skor?
    Färg på strumpbyxor
    Vad ska hon ha i håret? Hon har ljus page
    mm

Våra färger är ju mörklila, turkost, guld, champagne-ivory

Gubben ska ha svart kostym med mörklila kravatt.
    Färg på skjortan?

Jag ska ju ha:
    Klänning i Ivory
    Tiara i guld
    vita amaryllisar
    ev ett mörklila band i midjan.
    Slöja? Nää, eller kanske om jag inte har mitt lila band?

Så på utstyrslarna finns inget turkost. bör jag lägga till det eller blir det snyggast utan? Bara ha det på dekorationerna i festsalen?
    Vita skortor på pojkarna + mannen.

Tjejen skulle jag nog ta guldband i håret (a la diadem?), guldskor? Eller kanske bara svarta...

Jag skulle nog inte lägga in mer färg i utstyrslarna. Ta bara turkost i dekoreringen i sådana fall.
  • L och J
    Tessa01 skrev 2012-08-31 12:21:39 följande:
    @ L och J: Gud vilken vacker klänning!! Om den inte hade varit fel form för mig så hade jag oxå slagit till på den!! Helt underbar!!

Jag har redan köpt mina skor men sen va jag på brorsans bröllop i augusti och köpte skor till deras dag. Så nu funderar jag på om jag inte ska ha dem ist Flört då dem har en liten klack och dem andra är platta. Denna beslutsångest!! har även problem med att boka fotograf och min blivande börjar bli lite smått galen på mig. Men men...det är ju bara en dag och då får jag bete mig lite som tjejer ska(annars bryr jag mig inte om sådana saker alls)

Klänningen jag vill beställa är knälång och lite 50-tal stuk över den...om jag inte går upp allt för mkt i vikt så kommer det bli en kort klänning...annars kör jag på en lång klänning med markerande midja.
    Ja de e jäkla svårt att få ihop allt.
    va roligt med kort klänning, de e jättefint om man har snygga SKOR Flört 
    släng ut lite bilder? 
  • Minuz
    Anny skrev 2012-08-31 14:02:50 följande:
    Tjejen skulle jag nog ta guldband i håret (a la diadem?), guldskor? Eller kanske bara svarta...
    Var inne på guldskor på henne ett tag, men ni ger ju så många bra förslag här ju......
    svarta, guldiga och turkosa för en färgklick.......  SÅ nu vet jag inte längre och inte har jag blivit något klokare.
    Bara att grabbarna ska ha vita skjortor. Alltid något Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!