• Tessa01

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag är intresserad av att skicka in en bild på klänningen jag vill ha för att sy upp den i kina. Någon som har ett bra tips på sidor att rekomendera?

• Tessa01
    L och J skrev 2012-08-31 10:02:16 följande:
    Jag ska beställa från DinoBridal, chattade med dom och frågade om dom kunde sy upp en klänning och bifogade min bild. Inga problem sa hon, och priset är helt ok.
    Blev rekomenderad av Daniiel Glad kolla hennes klänning så förstår du Glad
    Jag har sett Daniiels klänning...verkligen vacker!! Mkt pga den som jag kommer köpa från kina Glad Nu kommer jag vänta med att beställa till vintern/våren då jag inte vet hur min vikt kommer vara. Blir ju dumt att beställa en nu så är den för stor/liten när jag den kommer.

Du får gärna berätta hur din klänning blev sen när den kommer. Funderar på att skicka bild till DinoBridal och beställa därifrån.
  • Tessa01
    daniiel skrev 2012-08-31 10:29:21 följande:
    Saken är ju den att oavsett vilken sida man beställer ifrån, så finns det inga garantier. Det kan vara 20 brudar som visar upp jättefina klänningar från en sida, så beställer man själv och får hem en som inte är fin alls. Därför är det jättesvårt att rekommendera sidor egentligen. Klart att chanserna att få en fin klänning ökar om man beställer från en sida med flera nöjda kunder, men man får helt enkelt gå lite på magkänsla och chansa ;P

Att skicka runt bilderna till olika företag, så man får en känsla av att ha kontakt med företagen och även prisuppgifter kan vara bra. Man kan också fråga om de sytt upp den klänningen förut, eller en liknande, och om de har "real sample"-bilder att skicka.
    Jag har för mig att jag redan har varit i kontakt med ett företag ang att sy upp en klänning...skickade då bilderna och fick ett ok pris. Nu kan jag hitta den klänningen på deras sida (tror det är milly) men ett betydligt dyrare pris än det jag fick som förslag. Jag vill helst av allt ha en kort klänning och det borde inte kosta allt för mkt att beställa.

Får testa runt lite mer och se om jag får ett bättre pris.
  • Tessa01
    L och J skrev 2012-08-31 10:35:20 följande:
    Tessa01

Jag väntar med att beställa tills i vinter, gifter oss sommar 2013 Tungan ute 
    men som Daniiel skrev så är det en chansning, oavsett var man beställer. men för dom priserna är det inte hela världen om man får sy om den lite hos sömmerska. så resonerar jag iaf.
    Lägg gärna upp en bild så vi får se Skrattande  älskar att se andras klänningar, finns så oändligt många vackra!
    ååå...vad spännande. Då är du oxå ute i god tid Glad. Jag kommer oxå att gifta mig sommar 2013 och väljer mellan två olika klänningar just nu, en kort och en lång. Vad har du tänkt beställa för klänning?

Har ingen bra bild just nu men kan dela med mig senare när jag bestämt mig.
  • Tessa01

@ L och J: Gud vilken vacker klänning!! Om den inte hade varit fel form för mig så hade jag oxå slagit till på den!! Helt underbar!!

Jag har redan köpt mina skor men sen va jag på brorsans bröllop i augusti och köpte skor till deras dag. Så nu funderar jag på om jag inte ska ha dem ist Flört då dem har en liten klack och dem andra är platta. Denna beslutsångest!! har även problem med att boka fotograf och min blivande börjar bli lite smått galen på mig. Men men...det är ju bara en dag och då får jag bete mig lite som tjejer ska(annars bryr jag mig inte om sådana saker alls)

Klänningen jag vill beställa är knälång och lite 50-tal stuk över den...om jag inte går upp allt för mkt i vikt så kommer det bli en kort klänning...annars kör jag på en lång klänning med markerande midja.

• Tessa01
    L och J skrev 2012-08-31 14:28:07 följande:
    Ja de e jäkla svårt att få ihop allt.
    va roligt med kort klänning, de e jättefint om man har snygga SKOR Flört 
    släng ut lite bilder? 
    Lite svårt att hitta bild på skorna när jag köpte dem för ett tag sen. Men dessa köpte jag i början på sommaren

www.miinto.se/p-32548-aida-corall

Sen måste jag nog hem och ta kort på dem andra skorna men dem är ljusblå och som espadrillos...verkligen supersköna att gå i. Spontant gillar jag ballerina skorna bättre iom färgen men man får ju snyggare ben med en liten klack...kanske får välja båda och byta skor ist för klänning Flört Samt se till att bli fotograferad iförd båda.
  • Tessa01
    daniiel skrev 2012-09-01 00:10:27 följande:
    Tessa01 - Väldigt söta skor, jag tyckte färgen var helt underbar! :) Till en kort, lite 50-tals inspirerad klänning så skulle de där vara jättesnygga!
    Jag verkligen älskar färgen på skorna...men jag ändrar mig lite då & då om jag inte ska ha klack..tur att det är ett år kvar!! Sen tror jag ändå att ballerina är mer jag :)) Sen är dem även i färgkoden för bröllopet samt att vi kommer gifta oss i trädgården. Inte lätt med stilletklack då :))
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!