• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-08-31 09:46:15 följande:
    Så spännande, jag hoppas verkligen att den kommer vara jättefin när du får den :) Den var på gång snart va?
    Minuz skrev 2012-08-31 09:42:55 följande:
    De såg jag igår när jag var där och snokade lite....... Där fanns mycket fint i turkost
    Ja, etsy är som en guldgruva för fina saker :D
    Den är skickad så det skulle ta mellan 7-16 dagar att få hem den....... Så förväntansfull...... Men intalar mig själv att inte bli besviken, den ser inte ut som på bilden det vet jag, den ser ut som ett skatbo. *S*  mm
  • L och J
    Tessa01 skrev 2012-08-31 09:39:44 följande:
    Jag är intresserad av att skicka in en bild på klänningen jag vill ha för att sy upp den i kina. Någon som har ett bra tips på sidor att rekomendera?
    Jag ska beställa från DinoBridal, chattade med dom och frågade om dom kunde sy upp en klänning och bifogade min bild. Inga problem sa hon, och priset är helt ok.
    Blev rekomenderad av Daniiel Glad kolla hennes klänning så förstår du Glad
  • Tessa01
    L och J skrev 2012-08-31 10:02:16 följande:
    Jag ska beställa från DinoBridal, chattade med dom och frågade om dom kunde sy upp en klänning och bifogade min bild. Inga problem sa hon, och priset är helt ok.
    Blev rekomenderad av Daniiel Glad kolla hennes klänning så förstår du Glad
    Jag har sett Daniiels klänning...verkligen vacker!! Mkt pga den som jag kommer köpa från kina Glad Nu kommer jag vänta med att beställa till vintern/våren då jag inte vet hur min vikt kommer vara. Blir ju dumt att beställa en nu så är den för stor/liten när jag den kommer.

Du får gärna berätta hur din klänning blev sen när den kommer. Funderar på att skicka bild till DinoBridal och beställa därifrån.
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-31 09:58:05 följande:
    Den är skickad så det skulle ta mellan 7-16 dagar att få hem den....... Så förväntansfull...... Men intalar mig själv att inte bli besviken, den ser inte ut som på bilden det vet jag, den ser ut som ett skatbo. *S*  mm
    Hade för mig att den var på gång ja :) Haha men neee... inte tänka så! Klart den kommer vara helt underbar :D
  • daniiel
    Tessa01 skrev 2012-08-31 10:24:39 följande:
    Jag har sett Daniiels klänning...verkligen vacker!! Mkt pga den som jag kommer köpa från kina Glad Nu kommer jag vänta med att beställa till vintern/våren då jag inte vet hur min vikt kommer vara. Blir ju dumt att beställa en nu så är den för stor/liten när jag den kommer.

Du får gärna berätta hur din klänning blev sen när den kommer. Funderar på att skicka bild till DinoBridal och beställa därifrån.
    Saken är ju den att oavsett vilken sida man beställer ifrån, så finns det inga garantier. Det kan vara 20 brudar som visar upp jättefina klänningar från en sida, så beställer man själv och får hem en som inte är fin alls. Därför är det jättesvårt att rekommendera sidor egentligen. Klart att chanserna att få en fin klänning ökar om man beställer från en sida med flera nöjda kunder, men man får helt enkelt gå lite på magkänsla och chansa ;P

Att skicka runt bilderna till olika företag, så man får en känsla av att ha kontakt med företagen och även prisuppgifter kan vara bra. Man kan också fråga om de sytt upp den klänningen förut, eller en liknande, och om de har "real sample"-bilder att skicka.
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-08-31 10:24:43 följande:
    Hade för mig att den var på gång ja :) Haha men neee... inte tänka så! Klart den kommer vara helt underbar :D
    Det hoppas jag ju................
    Tog en STOR VILD CHANSNING när jag beställde den nämnligen....... Detta är säljarens första affär, så antingen har de gjort den "extra" fin för att få bra omdöme eller så kan de inte sy och gör inga fler affärer....
  • L och J

Tessa01

Jag väntar med att beställa tills i vinter, gifter oss sommar 2013 Tungan ute 
    men som Daniiel skrev så är det en chansning, oavsett var man beställer. men för dom priserna är det inte hela världen om man får sy om den lite hos sömmerska. så resonerar jag iaf.
    Lägg gärna upp en bild så vi får se Skrattande  älskar att se andras klänningar, finns så oändligt många vackra!

• Tessa01
    daniiel skrev 2012-08-31 10:29:21 följande:
    Saken är ju den att oavsett vilken sida man beställer ifrån, så finns det inga garantier. Det kan vara 20 brudar som visar upp jättefina klänningar från en sida, så beställer man själv och får hem en som inte är fin alls. Därför är det jättesvårt att rekommendera sidor egentligen. Klart att chanserna att få en fin klänning ökar om man beställer från en sida med flera nöjda kunder, men man får helt enkelt gå lite på magkänsla och chansa ;P

Att skicka runt bilderna till olika företag, så man får en känsla av att ha kontakt med företagen och även prisuppgifter kan vara bra. Man kan också fråga om de sytt upp den klänningen förut, eller en liknande, och om de har "real sample"-bilder att skicka.
    Jag har för mig att jag redan har varit i kontakt med ett företag ang att sy upp en klänning...skickade då bilderna och fick ett ok pris. Nu kan jag hitta den klänningen på deras sida (tror det är milly) men ett betydligt dyrare pris än det jag fick som förslag. Jag vill helst av allt ha en kort klänning och det borde inte kosta allt för mkt att beställa.

Får testa runt lite mer och se om jag får ett bättre pris.
  • Tessa01
    L och J skrev 2012-08-31 10:35:20 följande:
    Tessa01

Jag väntar med att beställa tills i vinter, gifter oss sommar 2013 Tungan ute 
    men som Daniiel skrev så är det en chansning, oavsett var man beställer. men för dom priserna är det inte hela världen om man får sy om den lite hos sömmerska. så resonerar jag iaf.
    Lägg gärna upp en bild så vi får se Skrattande  älskar att se andras klänningar, finns så oändligt många vackra!
    ååå...vad spännande. Då är du oxå ute i god tid Glad. Jag kommer oxå att gifta mig sommar 2013 och väljer mellan två olika klänningar just nu, en kort och en lång. Vad har du tänkt beställa för klänning?

Har ingen bra bild just nu men kan dela med mig senare när jag bestämt mig.
  • Minuz

GULP!!!!!!!!!!!
    Igår fick jag bekräftelse från PRV att efternamnsändringen inkommit och idag kom hindersprövningen.
    Så nu har jag en stor klump i magen, det gick upp för mig helt plötsligt att jag ska gifta mig, det blev helt plötsligt verklighet......

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!