• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • morguse
    Pälskling skrev 2012-08-30 09:16:39 följande:
    Jag hade haft en lite kortare slöja till den här klänningen.Kan bli lite för "kalt" och litet upptill annars jämfört mednederdelen. Hade valt en slöja som var puffigoch i flera lager litegrand som kjolen.

supersöt klänning
    Det var det jag funderade på...ska nog slå till o beställa den idag....sista min innan rean tar slut :P
  • daniiel
    Pälskling skrev 2012-08-30 09:16:39 följande:
    morguse skrev 2012-08-30 09:49:17 följande:
    Det var det jag funderade på...ska nog slå till o beställa den idag....sista min innan rean tar slut :P
    Jag å andra sidan hade inte haft en kort "fluffig" slöja till, men ändock en slöja. Nåja, det kommer nog bli fint hursom, hoppas du blir nöjd med valet :) Vilken slöja funderar du på och vad har du tänkt dig för frisyr? :)
  • Pälskling
    Minuz skrev 2012-08-29 15:18:56 följande:
    Denna var riktigt läcker! *GILLAR*
    funderar på var den vore bäst att beställa så att den blir så bra som möjligt? Olika företag är om jag förstått det rätt bra på olika saker.

såg en bild på en kopia på Corals bridal och den var fruktansvärd
  • Minuz
    Pälskling skrev 2012-08-30 10:19:55 följande:
    funderar på var den vore bäst att beställa så att den blir så bra som möjligt? Olika företag är om jag förstått det rätt bra på olika saker.
    Fråga Daniiel...... hon vet säkert! :0)
  • Minuz

BARNEN!!!!!

Hur ska jag klä barnen?

3 killar + 1 tjej.

killarna ska ha:
    finskor
    beige chinos
    mörklila kravatt

VILKEN FÄRG PÅ SKJORTAN?

Tjejen:
    En mörklila fluffig klänning med en stor blomma i midjan.

VAD SKA HON HA MER?
    Färg på skor?
    Färg på strumpbyxor
    Vad ska hon ha i håret? Hon har ljus page
    mm

Våra färger är ju mörklila, turkost, guld, champagne-ivory

Gubben ska ha svart kostym med mörklila kravatt.
    Färg på skjortan?

Jag ska ju ha:
    Klänning i Ivory
    Tiara i guld
    vita amaryllisar
    ev ett mörklila band i midjan.
    Slöja? Nää, eller kanske om jag inte har mitt lila band?

Så på utstyrslarna finns inget turkost. bör jag lägga till det eller blir det snyggast utan? Bara ha det på dekorationerna i festsalen?

• Fremm
    Pälskling skrev 2012-08-30 09:20:09 följande:
    @ Fremm

Läcker klänning.Gräddbakelse fast ändå inte :0)

Ser ut som om den är väldigt lik orginalet dessutom
    Tack! Jo lite av en gräddbakelse är den ju fast inte som de såg ut på 80-90-talet... men på att bra sätt tycker jag. Lite prinsessig och nog har du rätt i att den är väldigt lik orginalet, där hade jag väldig tur! :)
  • Fremm

morguse: klänningen va superfin! Om du ska ha slöja eller inte vet jag inte det måste du nog känna själv. Har tidigare alltid velat ha slöja men nu har jag ångrat mig! :)

• Darling Daisy
    Minuz skrev 2012-08-30 10:36:47 följande:
    BARNEN!!!!!

Hur ska jag klä barnen?

3 killar + 1 tjej.

killarna ska ha:
    finskor
    beige chinos
    mörklila kravatt

VILKEN FÄRG PÅ SKJORTAN?

Tjejen:
    En mörklila fluffig klänning med en stor blomma i midjan.

VAD SKA HON HA MER?
    Färg på skor?
    Färg på strumpbyxor
    Vad ska hon ha i håret? Hon har ljus page
    mm

Våra färger är ju mörklila, turkost, guld, champagne-ivory

Gubben ska ha svart kostym med mörklila kravatt.
    Färg på skjortan?

Jag ska ju ha:
    Klänning i Ivory
    Tiara i guld
    vita amaryllisar
    ev ett mörklila band i midjan.
    Slöja? Nää, eller kanske om jag inte har mitt lila band?

Så på utstyrslarna finns inget turkost. bör jag lägga till det eller blir det snyggast utan? Bara ha det på dekorationerna i festsalen?
    Visst är det svårt att få ihop det?!
    Jag tycker att mannen ska ha vit/ivoryfärgad eller gräddvit skjorta. Det är snyggast och klassiskt.

Även till pojkarna röstar jag på vita/gräddvita/ivoryfärgade skjortor. Kanske med väst till, om ni hittar en som passar i alla storlekar och färmässigt (väst och kravatt är skitsnyggt, enligt mig). Färg på västen... hrm... kanske svart (för att passa ihop med makens kostym) eller mörkt beige/brun (om det funkar till byxor och kravatt, dvs). 

Till flickan tycker jag att ganska neutrala strumpor och skor är bäst. Jag har för mig att du visat klänningen och att den var väldigt fin och ganska maffig. Vita/benvita strumpor och svarta finskor skulle nog funka jättebra.

Ni behöver ju absolut inte ha in något turkost i klädseln om ni inte vill/orkar. Om ni vill ha in turkost, så kan ni kanske ha det i barnens klädsel? Lila och turkost är jättesnyggt ihop, så det kan ni gott blanda. Jag tycker dock inte att du ska blanda in turkost i din egen klädsel, det behövs liksom inte.

Till flickan kanske man kan hitta något diadem eller hårprydnad (kolla på etsy!) i turkost. 
    Ska barnen ha några blommor så kan man kanske få in lite turkost där (blommor eller band, tex).

Sen spelar ju barnens ålder också in, vår lilla fröken på 3,5 pillar alltid bort hårspännen och sånt, så på henne skulle hårprydnader vara bortkastade Hon skulle få vara naturell i håret om hon var näbb. Möjligtvis att hon skulle stå ut med en snabb lockning av håret, om man förberedde henne ordentligt.

• Minuz
    Darling Daisy skrev 2012-08-30 14:49:50 följande:
    Visst är det svårt att få ihop det?!  

TACK för hjälpen!

Håller med om att vita skjortor är snyggast till.
    Mannen ska ju ha kravatt och väst i lila med svart kostym
    Funderar oxå på som du tycker, väst till killarna. Vill inte att de ska känna att det är för mycket "maskerad" då de är 14år , 12år och 8-åringen får man absolut inte på vad som helst.
    Och tjejen (6 år) ska nog vara som hon är med ett fint smycke i håret och kanske lite lockar om det hinner växa ut lite mer. Ska genast in på etsy och kolla!

Får jag in turkost på mig så blir det för mycket, då jag helt plötsligt gått från "to much" till "lagom".... i tankarna, bättre att hållad et rent och stilrent.

Hon provade denna för över ett år sedan, då var den väldigt lång..... men den ska läggas upp lite
  • morguse

iiiiih nu är den beställd!!! vad spänd jag e!!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!