• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Fröken Finemang
    daniiel skrev 2012-08-24 10:00:58 följande:
    Den är ju jättefin!, bra val :) Ska du ha broderierna i samma färg då? :)
    ja, de blir rosa broderier om det blir denna klänningen.
    Sen älskar jag din brudklänning och är på jakt efter nått liknande (fluffigt, härligt och prinsessigt :D) som alternativ till den med broderier..

vi får se!
    :)

Nu ska jag åka till flygplatsen för en vecka på Kreta! Kattvakten har precis installerats så nu kan jag åka i lugn o ro ;)
    #förlovadkattkvinna hihi 
  • AnnaIda
    daniiel skrev 2012-08-24 17:48:46 följande:
    Kika in på Landy, Milly och Corals. Även Lightinthebox har gjort fina klänningar, men de syr inte upp efter egna bilder. Adresser kan du hitta i TS här. Den nya sidan www.dinobridal.com är den gamla sidan Mylove-bridal som har haft många nöja, inkl jag, som köpt där.

Du ska ha i åtanke att klänningen du får hem inte kommer vara en exakt kopia, men ändå väldigt lik. Kvalitén brukar vara bra :)
    Tack för tipsen - det uppskattas  ;)

Nej, det kommer jag ha i åtanke. Det får man ju räkna ut att det inte blir högklassigt heller med tanke på priser, men så länge den är välskräddad/sydd och ändå okej kvalité så är jag inte såå kräsen. Man får ju lite vad man betalar för och jag är villig att våga prova.

Kollade på klänningar i fysisk butik igår och min favorit kostade 35 000. Får många kopior för det priset ;)
    Lägsta priset som jag fastnade för var runt 10 000 så redan där kan jag ju chansa på en billigare.
  • L och J
    daniiel skrev 2012-08-24 17:46:09 följande:
    Japp, min brudklänning och en kortare modell som jag hade på middagen/festen senare. Båda var billiga, snabb leverans och bra kvalitet :) Jag har tyvärr ingen bättre bild på den korta än den här, då klänningen är nyss uppackad och tagen med dålig mobil :P

Eller, efter jag använt den tvättade jag den och plockade bort tyllen. Då såg den ut såhär, med bara en slät satinkjol :)

men den ser ju jättefin ut! 
    tack för titten Glad
    vet ni någon här som fått hem en ful/ dåligt sydd/ helt fel modell- klänning från dinobridal eller gamla
    mylove-bridal?
    eller är det fler som e nöjda med detta företag`?
  • daniiel
    L och J skrev 2012-08-24 20:17:45 följande:
    men den ser ju jättefin ut! 
    tack för titten Glad
    vet ni någon här som fått hem en ful/ dåligt sydd/ helt fel modell- klänning från dinobridal eller gamla
    mylove-bridal?
    eller är det fler som e nöjda med detta företag`?
    Ja, den var ju 10ggr finare i verkligheten också. Jag betalade ca 600-700kr för den, inkl frakt, och jag tycker den såg betydligt dyrare ut. Samma sak gäller min andra klänning därifrån.

Det finns de som blivit missnöjda med sina klänningar från alla kinasidorna, men jag tycker dock att Mylove var väldigt uppskattat och välanvänd sida. Jag valde ju att beställa därifrån för att så många var nöjda med sina klänningar. Det kan ju dock bli fel, något man måste ha i åtanke, men det kan det bli oavsett var man beställer klänningen ifrån.
  • daniiel
    Fröken Finemang skrev 2012-08-24 18:11:54 följande:
    ja, de blir rosa broderier om det blir denna klänningen.
    Sen älskar jag din brudklänning och är på jakt efter nått liknande (fluffigt, härligt och prinsessigt :D) som alternativ till den med broderier..

Nu ska jag åka till flygplatsen för en vecka på Kreta! Kattvakten har precis installerats så nu kan jag åka i lugn o ro ;)
    #förlovadkattkvinna hihi 
    Oh, vad snyggt! :D Jag tycker den klänningen såg väldigt "maffig" ut så att säga, väldigt fin :) Haha ptja, brudklänningar kan man ju aldrig få för många av ;P

Det lät inte dumt det, hoppas att ni får det jättebra! :)
  • daniiel
    AnnaIda skrev 2012-08-24 18:56:38 följande:
    Tack för tipsen - det uppskattas  ;)

Nej, det kommer jag ha i åtanke. Det får man ju räkna ut att det inte blir högklassigt heller med tanke på priser, men så länge den är välskräddad/sydd och ändå okej kvalité så är jag inte såå kräsen. Man får ju lite vad man betalar för och jag är villig att våga prova.

Kollade på klänningar i fysisk butik igår och min favorit kostade 35 000. Får många kopior för det priset ;)
    Lägsta priset som jag fastnade för var runt 10 000 så redan där kan jag ju chansa på en billigare.
    Saken är den, tycker jag, att de kinaklänningar jag sett och känt på i verkligheten (bland annat mina egna) är i samma kvalitet som de klänningar jag kikat på i butiker, som inte är kinaklänningar. Nu är det klart att det inte alltid är jättebra kinaklänningar, men jag tycker att de överlag verkar vara bra.

Hehe mja, personligen hade jag aldrig spendera 35 000kr på en klänning, det är nästan vad hela vårt bröllop kostade, men alla tycker och tänker vi ju olika. Mina båda klänningar som jag använde på bröllopsdagen kostade 2000kr, inkl frakt, alltså tillsammans. Mer lagomt tycker jag ;P
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-08-24 00:05:49 följande:
    Lycka till själv, och tack så fantastiskt mycket! Jag älskar precis samma sort som dig, du har himla bra smak tjejen ;)
    :) vi får höras och kolla hur de blev! :) jag ska börja maila och så nu med dem i helgen! Whohoo! Visade min bästa vän (som även var med mig och provade) och hon sa JAJAJA! :)

Kram, L
  • aviman
    decemberbrud 12 skrev 2012-08-24 20:43:31 följande:
    :) vi får höras och kolla hur de blev! :) jag ska börja maila och så nu med dem i helgen! Whohoo! Visade min bästa vän (som även var med mig och provade) och hon sa JAJAJA! :)

Kram, L
    Åhh vad härligt!! Ja! Absolut ska vi höras!
    Mina vänner har också sagt "JAJAJA!" när dom sett den, känns som ett bra betyg! ;)

KRAM! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!