• Fremm

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej Brudar,

Skulle vilja ha lite input om vad ni tycker om denna klänning? Vad som kan tänkas se annorlunda ut än det på bilden (eftersom jag antar att de gör en kopia av bilden?)...

Jag har inte måttbeställt utan beställt en storlek mindre än den jag har och jag ligger i hårdträning... det är snörning i ryggen och det är ju bra men annars oroar jag mig lite för magpartiet då jag behöver gå ner en bit där för att det ska se bra ut... :)

Vad tror ni, den är beställd och jag är så pirrig och nervös nu!

• Fremm

Så kom inte bilden med i förra inlägget så här kommer den på framsidan och eftersom jag inte lyckas lägga in fler bilder i ett inlägg så kommer två till snart - hoppas ni har tid och lust att tycka till! :)

• Fremm

Åh tack för att du tog dig tid att svara!

kanonbra råd och tips! Det är lätt att bara gå och tro att den kommer att se ut precis så fluffig och vacker när den kommer i paketet även om det inte är realistiskt att tro så när den är nerpackad och en kopia ;)...

Hoppas som du skriver att den kommer kännas lika bra som den ser ut. Bra att få tips om hur jag ska stryka den oxå... har beställt underkjol, väska och skor från samma ställe oxå men de är jag inte lika oroliga för... det viktigaste är ju klänningen!

Har fler råd och tips om vad man ska förvänta sig när den kommer så att man inte blir besviken? Tror ni att det funkar bra trots några extrakilon att få till en platt mage (kommer ju förhoppningsvis gå ner en del till men det är svrt att få en helt platt mage för det) tur att det är snörning i af!

Tar gärna emot fler råd och synpunkter! :)

Darling Daisy skrev 2012-08-17 12:15:11 följande:
    Fremm:
    Vilken snygg klänning du hittat! Den ser så lätt och fluffig ut.

När det gäller vad som kan bli annorlunda på en kopia har jag inte så bra koll. Jag kan dock tänka mig att blinget under bysten/på höften kommer att se annorlunda ut. Sen är det inte säkert att den kommer att se lika mjuk och fluffig ut när den kommer. För det första så är paketen ihoptryckta ordentligt, så du kommer att behöva stryka den (prova på ett osynligt ställe, förmodligen så kan du göra det själv, ev m fuktig duk emellan).
    För det andra kan du få hem den i ett annat material än originalet, så den kan bli glansigare eller stelare än originalklänningen.
    Men förhoppningsvis kommer du att få hem en klänning som du älskar, oavsett om den blir en exakt kopia eller inte!
  • Fremm
    2 0 1 2 skrev 2012-08-17 12:43:28 följande:
    Min klänning, och originalet nedanför. Kinaklänning, 940 kronor inklusive frakt och underkjol. Ja jag är nöjd!

Supersnygg och BILLIGT!!!
  • Fremm
    Minuz skrev 2012-08-17 16:41:04 följande:
    Denna klänning är så fin, har kollat på den massor av gånger. Kul att snart få "se" den i verklighet!
    Roligt att du oxå tycker den är fin! Ja jag hoppas verkligen att den uppfyller mina förväntningar!! :) Lovar att visa så snart jag fått hem den! ;)
  • Fremm
    daniiel skrev 2012-08-17 23:30:42 följande:
    Ja, otroligt vacker klänning! Underbara Mori Lee :D hihi

Precis som skrivet ovan, så kommer nog inte volangerna på kjolen vara exakt lika, inte heller "blinget" på klänningen och även materialet kan ju skilja sig, så klänningen kan få en annan lyster och ifall de inte använt matt organza, så kan kjolen bli lite blank. Vecken på överdelen kan också skilja sig. Men, det betyder ju inte att klänningen du får hem inte kommer vara lik och/eller fin :)

Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men jag tror den att den där klänningen kan bli bra även om man tycker att man har något extrakilo. Min klänningen var lite liknande veckad på överdelen och med snörning i ryggen så tycker då jag (som har mer än bara ett par extra kilo) att den "trollade bort" ganska bra över magen :)

Vad har du beställt för underkjol till? :)
    Åh tack daniiel, så snällt att höra er experter på området så jag vet lite vad jag har att förvänta mig! :) Så det är en Mori Lee kopia? Ja jag föll pladask för den när jag kollade igenom alla klänningar, det va lixom the one...

Jag försöker att inte ha alldeles för höga förväntningar men det är inte lätt - vill så gärna att det ska stämma och även om den inte blir exakt vilket jag ju förstår att den inte kommer bli så hoppas jag ändå att jag älskar den (så klart)... Tack för den fina förklaringen på vad som kan tänkas vara annorlunda.

Känns oxå skönt att få lite feedback om magen och extrakilona... det är ju bra att det är snörning så förhoppningsvis går den att dra åt lite extra... ;)

Vad jag kunde utläsa av sidan så skulle denna underkjol passa bäst till, hoppas att det stämmer? Vad tror ni?

GRATTIS TILL ALLA BRUDAR SOM GIFTER SIG IDAG, HOPPAS NI FÅR EN TOPPENFIN DAG!!
  • Fremm
    1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Stort Grattis 1700tal, så vackra ni var och vilken uuuuunderbar klänning! Hoppas ni hade en toppenfin dag!
  • Fremm
    daniiel skrev 2012-08-19 10:23:13 följande:
    Japp, det är en Mori Lee style 1817 www.morilee.com/bridals/bridal/1817 Jag är själv galet förtjust i Mori Lee klänningar, mina absoluta favoriter. Min egen klänning var också en Mori Lee kopia :)

Så länke man har i bakhuvudet att det inte är exakt klänningen på bilden man beställer, utan en liknande kopia, så brukar man inte bli besviken :) Som sagt, jag tror säkert att din klänning kommer bli lik, men framförallt jättefin :)

När det gäller underkjolen, så hade nog jag personligen valt den här www.jenjenhouse.com/Petticoats-037005375-g537... till den där klänningen. För att få rätt vidd i kjolen. Men förhoppningsvis är det ställbara ringar på underkjolen du beställt, så du kan pröva dig fram angående vidden :)
    Åh va kul att du kan så mkt om det här, tack för all bra info! :) Om inte den underkjolen jag beställt blir bra så ska jag absolut kolla på den andra du tipsade om, den ser ju fluffigare ut... hoppas att den jag har beställt har ställbara ringar...

Jag beställde en stl 12 jag hoppas att det är engelska storlekar och inte amerikanska för jag var ute efter en svensk 38-40... blir stl 12 bra då, tro! :)

Blir nyfiken på vilken klänning du köpte som va Mori Lee kopia, kul att du gillar dessa klänningar oxå! :) De är riktigt prinsessiga! :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!