• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • smulan8118
    2 0 1 2 skrev 2012-08-17 12:43:28 följande:
    Min klänning, och originalet nedanför. Kinaklänning, 940 kronor inklusive frakt och underkjol. Ja jag är nöjd!

Vad har du valt för färg på din klänning? champagne? =)
  • smulan8118

Hej!
    Kul att hitta en "kina-tråd"..... Jag har hittat en klänning jag funderar på...MEN, är lite orolig, fundersam på vad jag kan vänta mig av "kopian". Någon som har erfarenhet av jenjenhouse? Det är därifrån jag tänkte beställa. 
    Tack för hjälpen tjejer! 

• nicenetiis
    smulan8118 skrev 2012-08-18 19:09:12 följande:
    Hej!
    Kul att hitta en "kina-tråd"..... Jag har hittat en klänning jag funderar på...MEN, är lite orolig, fundersam på vad jag kan vänta mig av "kopian". Någon som har erfarenhet av jenjenhouse? Det är därifrån jag tänkte beställa. 
    Tack för hjälpen tjejer! 

jag såg  de fanns en tråd om just de annars om ingen kan vara här
  • Angie2012

Slänger in två bilder på min klänning som jag beställde i maj .
    Ska leta upp säljarens info om någon vill ha. Grym kvalite var det i alla fall.

• tracit

Hej tjejer! Är ny här på bröllopstorget, och dessa bröllopsplaner kom ganska hastigt ;)
    Jag och min blivande make ska gifta oss själva, i smyg. Hemligt. Vi kommer att göra det i kyrkan, och vara fina och ha fotograf på plats, det enda vi inte vill är att ha gäster eller en stor fest efteråt. Hans släkt och vänskapskrets är enorm, och det skulle bli svårt att begränsa gästlistan. Och ingen av oss är väl direkt någon attention craver. Det enda vi egentligen vill är att vara gifta med varandra! Men ändå göra vår dag speciell, för oss. Detta beslut kan diskuteras i all oändlighet, men vi är i alla fall väldigt nöjda och lättade av det beslutet.
    Dock känner jag inget behov av att lägga ut 10 000 på en klänning som ingen utom vi och våra vittnen ser. Jag har dessutom väldigt svårt att se mig själv i en bröllopsklänning. Efter lite letande på olika websiter föll jag pladask för den här

Med den här boleron till

Nu undrar jag: Ni som har köpt kinaklänningar, hur känns tygerna, kvalitéten? Är så rädd att klänningen ska se "billig" ut. Det är därför jag har valt en utan krusiduller, paljetter eller pärlor (boleron är en ren chansning), tänker att det är minst risk att den ser billig och dåligt gjord ut då, vill inte se ut som en 80-tals maräng ;)
    Vad tror ni, och vad tycker ni om klänningen?

• drömmer
    Angie2012 skrev 2012-08-18 21:21:50 följande:

Slänger in två bilder på min klänning som jag beställde i maj .
    Ska leta upp säljarens info om någon vill ha. Grym kvalite var det i alla fall.

Jag är intresserad, ser jättefin ut!! Har du bild framifrån?
  • Anny
    tracit skrev 2012-08-19 04:43:09 följande:
    Hej tjejer! Är ny här på bröllopstorget, och dessa bröllopsplaner kom ganska hastigt ;)
    Jag och min blivande make ska gifta oss själva, i smyg. Hemligt. Vi kommer att göra det i kyrkan, och vara fina och ha fotograf på plats, det enda vi inte vill är att ha gäster eller en stor fest efteråt. Hans släkt och vänskapskrets är enorm, och det skulle bli svårt att begränsa gästlistan. Och ingen av oss är väl direkt någon attention craver. Det enda vi egentligen vill är att vara gifta med varandra! Men ändå göra vår dag speciell, för oss. Detta beslut kan diskuteras i all oändlighet, men vi är i alla fall väldigt nöjda och lättade av det beslutet.
    Dock känner jag inget behov av att lägga ut 10 000 på en klänning som ingen utom vi och våra vittnen ser. Jag har dessutom väldigt svårt att se mig själv i en bröllopsklänning. Efter lite letande på olika websiter föll jag pladask för den här

Med den här boleron till

Nu undrar jag: Ni som har köpt kinaklänningar, hur känns tygerna, kvalitéten? Är så rädd att klänningen ska se "billig" ut. Det är därför jag har valt en utan krusiduller, paljetter eller pärlor (boleron är en ren chansning), tänker att det är minst risk att den ser billig och dåligt gjord ut då, vill inte se ut som en 80-tals maräng ;)
    Fin klänning!
    Min kinaklänning (Landy) är riktigt fin kvalitet, ser inte alls billig ut. 
  • drömmer
    tracit skrev 2012-08-19 04:43:09 följande:

Med den här boleron till

Jag tycker den ser väldigt fin ut och skulle också kunan tänka mig en sådan . Har dock samma fråga som dig, är inte alls säker på att jag vågar beställa från Kina, men många här inne har fått hem fantastiskt fina klänningar!
  • 1700tal

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

• daniiel
    1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Åh, grattis grattis grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Vad fina ni ser ut och det blev den där klänningen ändå.. nåja, den är vacker och passar bra på dig, så det blev toppen! Glad Väntar med spänning på att få höra mer och se mer bilder sen, men passa på att njuta av att vara nygit nu! Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!