• drömmer

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er! Har skummat igenom och kikat i er tråd, på framförallt bilderna. Superfina klänningar!!!

Är det någon av er som handlat kinaklänning via EBAY?
    Jag har just hittat min dröm, men är tveksam till att köpa den då den är ruskigt billig.... Samma klänning ligger dock på Tradera för 1000:- mer och frågan är vart jag ska satsa på om jag ska köpa den? Den som säljer på Tradera har inga dåliga omdömen (av 110) , men det känns som att den ändå borde komma från samma tillverkare från början och för 1000kr kan jag ju köpa tillbehör? Snålheten kickar in .

Så, vågar man handla från EBAY? Tack för svar! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer
    MickeochViktoria skrev 2012-03-16 15:06:20 följande:
    Jo jag beställde en standardstorlek:) Har fått den nu och den ser ut som på bilden. Är jättenöjd! Kostade för t*san bara 750 kr :) Bra för en fattig student haha..
    Några skavanker = enligt min smak för kort snöre till korsetten (eller vilken längd ska ett sådant vara?), man ser stygn på det veckade delen vid midjan (nåväl om man tittar noga).. Inte några större fel så de är bra :)
    Krimskramset (vad heter det) som är vid brösten och bak på ryggen är såklart inte i samma som original men det var fint ändå :)

Beställde med flit en för liten klänning så nu ska här tränas så jag kommer i den helt :) Tyvärr gjorde min kamera inte klänning rättvisa idag. Orkar inte ta fler bilder haha, måste va ngt fel på den för allt blev suddigt=/
    Det är denna klänning iaf :)

Men åhh det är ju precis den jag är ute efter!! Hoppas hoppas du vill lägga upp bilder på klänningen irl och gärna lite detaljbilder också, samt länk till säljaren
    Skitsnygg!!!
  • drömmer

Mickeochvictoria: Åh den ser verkligen underbar ut!! Längtar också tills du köper en underkjol så vi får se den på!!

• drömmer

Nu behöver jag er hjälp tjejer . Jag var iväg idag och provade lite brudklänningar för att se vad jag vill ha. Den jag har i min profilbild, som en tjej här ovan fick hem häromdagen var min dröm och jag hittade en som var väldigt väldigt lik idag, dock dragkedja istället för snörning i ryggen.....

MEN, så hittade jag en till, i organza och den var så JAG och nu kan jag inte välja mellan de två . Tanken är att beställa från Kina eftersom vi försöker få ner kostnaderna lite-som så många andra .

Forever Yours - Style 5953
    Denna var det jag fastnade för, den liksom svävade och jag kände mig som askungen !!!
    De hade bara den inne i aprikos, men finns att beställa i vitt med som ni ser. Bifogar bilder på mig själv så ni får se själva .

Är rädd att en kinakopia inte kan se lika bra ut som orginalet på denna dock? Det var små små pärlor på överdelen, som vi inte lyckades fångs på bild tyvärr :(.

Denna påminner ju en hel del om klänningen i min profilbild, och hade kanske sett snyggare ut om den var med snörning bak än med dragkedja som jag provade?

• drömmer
    28juli2012 skrev 2012-03-20 19:10:30 följande:
    Nu hoppar jag in i tråden igen och tjatar lite Glad
    Vad för underkjol blir snyggas till den här klänningen tror ni?
    Tyll utan ringar, tyll med ringar/hur många? eller utan med kjol?

Åhh vilken fin klänning!! Vart har du köpt den? På en kinasida eller är det orginal?
  • drömmer
    28juli2012 skrev 2012-03-20 20:08:17 följande:
    drömmer: det är en kina klänning som jag fixat lite med, dock inte jag på bilden. Men hoppas ju på att få vara lika fin =)
    Har du bild på din klänning då?
  • drömmer
    sabz skrev 2012-04-19 10:04:11 följande:
    Jag beställde min klänning från ebay från säljaren shanghai_bridal. Stooort misstag. Tror klänningen hade blivit bra om jag beställt den från Milly eller så :s

Jag beställde dessutom en underkjol men jag fick en liten slöja ist :s
    Längden med skor beställde jag i 183cm, jag är 173cm och denna klänning slutar vid mina anklar ungefär.
    Gifter mig 9 juni så nu har jag lite panik. Måste ut och hitta en ny klänning. Suck och stön.

Tvivlar på att klänningen hade sett bättre ut med en underkjol.

Iaf, here it goes (snörningen är gjord av min kära mor och min tärna, ignorera den):

OJ! Blir lite chockad då den fotografen vi ska ha har köpt exakt denna klänning av exakt samma säljare och den ser supervacker och lik ut på bilderna hon skickat mig. Hon köpte den enbart för att plåta i och jag blev nyfiken eftersom jag själv kikat på just denna....
    Men hon har underkjol, så det kanske gör underverk??
  • drömmer
    Angie2012 skrev 2012-08-18 21:21:50 följande:

Slänger in två bilder på min klänning som jag beställde i maj .
    Ska leta upp säljarens info om någon vill ha. Grym kvalite var det i alla fall.

Jag är intresserad, ser jättefin ut!! Har du bild framifrån?
  • drömmer
    tracit skrev 2012-08-19 04:43:09 följande:
    Hej tjejer! Är ny här på bröllopstorget, och dessa bröllopsplaner kom ganska hastigt ;)
    Jag och min blivande make ska gifta oss själva, i smyg. Hemligt. Vi kommer att göra det i kyrkan, och vara fina och ha fotograf på plats, det enda vi inte vill är att ha gäster eller en stor fest efteråt. Hans släkt och vänskapskrets är enorm, och det skulle bli svårt att begränsa gästlistan. Och ingen av oss är väl direkt någon attention craver. Det enda vi egentligen vill är att vara gifta med varandra! Men ändå göra vår dag speciell, för oss. Detta beslut kan diskuteras i all oändlighet, men vi är i alla fall väldigt nöjda och lättade av det beslutet.
    Dock känner jag inget behov av att lägga ut 10 000 på en klänning som ingen utom vi och våra vittnen ser. Jag har dessutom väldigt svårt att se mig själv i en bröllopsklänning. Efter lite letande på olika websiter föll jag pladask för den här

Med den här boleron till

Nu undrar jag: Ni som har köpt kinaklänningar, hur känns tygerna, kvalitéten? Är så rädd att klänningen ska se "billig" ut. Det är därför jag har valt en utan krusiduller, paljetter eller pärlor (boleron är en ren chansning), tänker att det är minst risk att den ser billig och dåligt gjord ut då, vill inte se ut som en 80-tals maräng ;)
    Vad tror ni, och vad tycker ni om klänningen?
    Jag tycker den ser väldigt fin ut och skulle också kunan tänka mig en sådan . Har dock samma fråga som dig, är inte alls säker på att jag vågar beställa från Kina, men många här inne har fått hem fantastiskt fina klänningar!
  • drömmer

Hej! Jag har hittat denna kläning i butik, men då vi ska gifta oss på Teneriffa så känns det lite onödigt att lägga flera tusen på en klänning så jag funderar starkt på att beställa en från Kina. Vet ni om det finns någon sida som syr denna?

Det är en Minion 2509.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!