• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    Fremm skrev 2012-08-17 10:14:17 följande:
    Så kom inte bilden med i förra inlägget så här kommer den på framsidan och eftersom jag inte lyckas lägga in fler bilder i ett inlägg så kommer två till snart - hoppas ni har tid och lust att tycka till! :)

Denna klänning är så fin, har kollat på den massor av gånger. Kul att snart få "se" den i verklighet!
  • Fremm
    Minuz skrev 2012-08-17 16:41:04 följande:
    Denna klänning är så fin, har kollat på den massor av gånger. Kul att snart få "se" den i verklighet!
    Roligt att du oxå tycker den är fin! Ja jag hoppas verkligen att den uppfyller mina förväntningar!! :) Lovar att visa så snart jag fått hem den! ;)
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-08-17 12:21:55 följande:
    1700tal:

Vilket jobb ni gör! Vad coolt ändå att möblera ett slott

Det är skönt att du känner dig så lugn ännu. Hoppas att det så förblir! Det spelar ingen roll vem det är som skänker dig lugn, tacka bara och ta emot!

Ni kommer att få en helt fantastisk dag, det är ju er bröllopsdag! Jag vet att det är plattityder och förmodligen irriterande att jag skriver det, men jag hoppas verkligen att ni hamnar i den där bröllopsbubblan där omvärlden liksom blir suddig! Stort lycka till med ALLT nu!

Och kom ihåg att vi är sjuuuuuuuuuuuuuukt nyfikna på bilder! Är så nyfiken på klänningen, håret, buketten, bänkdekorationerna, dukningen... ja ALLT!

Stor kram till dig, gammelhönan! Nu är det äntligen din tur! Hjärta

Naaaw, vad söt du är! Men sant som du säger, nu är det ÄNTLIGEN min tur! Hjärta Minns hur jag skrev min första presentation här på BT för 4 år sen som en tjej som gick och hoppades på förlovning. Många runder och turer har det blivit sen dess. Vissa blev precis som det var tänkt, andra blev det inte alls... Men imorg står vi där ändå...

Många av er här i tråden har varit ett jättestort stöd genom allt, tack för det! Hjärta Jag har er bildnyfikenhet i största åtanke, införskaffade idag en laddare till vår struliga kamera så om vi har tur kommer bilder redan imorg kväll/natt.

Nu sitter vi här i vår lilla svit, slottet är färdigfixat och magnifikt. Ägarinnan kom och tyckte det såg helt fantastiskt ut, känns jätteroligt att få väcka liv i ett slumrande törnrosaslott som detta... Om så bara för en kväll...

Var och tjuvtittade på buketten i morse och fick äntligen den där reaktionen som de flesta andra få över sin klänning. Bara kramade henne och tårarna vällde över där jag stod, mitt i butiken. Hennes arbetsplats med min bukett hade flera nyfikna åskådare som följde det hela med stora ögon på buketten. Min hängivna florist sa att det här var den största och tyngsta bukett hon nånsin gjort (och hon är en gammelhöna hon med ). Det bästa var när hon sa att om hon fick gifta om sig idag, 20 år senare, då skulle hennes bukett se ut så här. Då smälte jag lite...

Annars får morgondagen bli som den blir. Come what may! Jag trotsar alla mina farhågor och knäpper dem på näsan för i morgon ska jag få min prins!! *lätt att va kaxig nu...*

• daniiel
    1700tal skrev 2012-08-17 21:11:09 följande:
    Åh, ögonen tåras riktigt när jag läser.. så underbart att din, ja er, dag äntligen är här! Solig Och jag önskar er verkligen all lycka under morgondagen. Jag hoppas att den ska bli så bra som möjligt och jag hoppas innerligt att du kan njuta och må bra hela dagen!

Jag, precis som många andra här, längtar väldigt mkt efter att få se bilder på allt sedan hihi
  • daniiel
    Fremm skrev 2012-08-17 10:14:59 följande:

Ja, otroligt vacker klänning! Underbara Mori Lee :D hihi

Precis som skrivet ovan, så kommer nog inte volangerna på kjolen vara exakt lika, inte heller "blinget" på klänningen och även materialet kan ju skilja sig, så klänningen kan få en annan lyster och ifall de inte använt matt organza, så kan kjolen bli lite blank. Vecken på överdelen kan också skilja sig. Men, det betyder ju inte att klänningen du får hem inte kommer vara lik och/eller fin :)

Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men jag tror den att den där klänningen kan bli bra även om man tycker att man har något extrakilo. Min klänningen var lite liknande veckad på överdelen och med snörning i ryggen så tycker då jag (som har mer än bara ett par extra kilo) att den "trollade bort" ganska bra över magen :)

Vad har du beställt för underkjol till? :)
  • Anny

1700tal: här har du en annan som önskar dig allt gott och tänker på dig. Hoppas det blir super!

Pulmonate: Det gäller förstås även dig =) 

• Darling Daisy

Lycka till idag, 1700tal och Pulmonate!

• jkbr

Lycka till i dag 1700 tal :) har följt dig och dina 100 klänningar länge nu :) 

• Skumboll

En stoooooor kram och ett lycka till till 1700! Äntligen är det din tur! Njut ordentligt!

• Fremm
    daniiel skrev 2012-08-17 23:30:42 följande:
    Ja, otroligt vacker klänning! Underbara Mori Lee :D hihi

Precis som skrivet ovan, så kommer nog inte volangerna på kjolen vara exakt lika, inte heller "blinget" på klänningen och även materialet kan ju skilja sig, så klänningen kan få en annan lyster och ifall de inte använt matt organza, så kan kjolen bli lite blank. Vecken på överdelen kan också skilja sig. Men, det betyder ju inte att klänningen du får hem inte kommer vara lik och/eller fin :)

Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men jag tror den att den där klänningen kan bli bra även om man tycker att man har något extrakilo. Min klänningen var lite liknande veckad på överdelen och med snörning i ryggen så tycker då jag (som har mer än bara ett par extra kilo) att den "trollade bort" ganska bra över magen :)

Vad har du beställt för underkjol till? :)
    Åh tack daniiel, så snällt att höra er experter på området så jag vet lite vad jag har att förvänta mig! :) Så det är en Mori Lee kopia? Ja jag föll pladask för den när jag kollade igenom alla klänningar, det va lixom the one...

Jag försöker att inte ha alldeles för höga förväntningar men det är inte lätt - vill så gärna att det ska stämma och även om den inte blir exakt vilket jag ju förstår att den inte kommer bli så hoppas jag ändå att jag älskar den (så klart)... Tack för den fina förklaringen på vad som kan tänkas vara annorlunda.

Känns oxå skönt att få lite feedback om magen och extrakilona... det är ju bra att det är snörning så förhoppningsvis går den att dra åt lite extra... ;)

Vad jag kunde utläsa av sidan så skulle denna underkjol passa bäst till, hoppas att det stämmer? Vad tror ni?

GRATTIS TILL ALLA BRUDAR SOM GIFTER SIG IDAG, HOPPAS NI FÅR EN TOPPENFIN DAG!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!