• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • emmadeckmar
    Minuz skrev 2012-08-17 08:47:21 följande:
    Hahaha, fråga får man alltid..............
    Jag är såååååååååå gammal................. 36 år och 4 barn!

Det sägs ju att det är i den ordningen men ibland blir livet som det blir. Jag hann tom byta "pappa" mellan barnen.
    Så vi gifter oss på vår 10-årsdag! Lååång väntan *S*

Men allt annat gick snabbt. Vi flyttade ihop direkt kan man säga pga att han låg ute på jobb och bara var hemma varannan helg, förlovade oss efter ca 4 månader och köpte hus efter ca 7 månader.
    Hahahaha, nää du var ju inte gammal alls! kanske jag skulle tyckt det när jag var yngre, men då tyckte jag ju 28 år var gammalt också. Sen nu när jag väl är där så äre inte så farligt! folk tror ofta jag är yngre också, eller så säger de så för att vara snälla, haha!

Förresten har vi endel gemensamt ser jag. Mina två äldsta har också en annan pappa. Den minsta som blir 2 år i november har jag med min fästman. LÄR bli minst 4 barn innan jag är klar.. tycker om hemmalivet med småbarnFlört
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-08-17 07:38:56 följande:

Och Emma, klänningen blev supersnygg! Ska bli ännu roligare att se den när är snörad och sitter perfekt, det måste du visa sen. Och grattis i efterskott!

Tack tack tack!!!

Önskar dig ALL lycka inför imorgon!
    Vad skönt att du känner dig lugn, njut!! Skrattande 
  • Darling Daisy

Fremm:
    Vilken snygg klänning du hittat! Den ser så lätt och fluffig ut.

När det gäller vad som kan bli annorlunda på en kopia har jag inte så bra koll. Jag kan dock tänka mig att blinget under bysten/på höften kommer att se annorlunda ut. Sen är det inte säkert att den kommer att se lika mjuk och fluffig ut när den kommer. För det första så är paketen ihoptryckta ordentligt, så du kommer att behöva stryka den (prova på ett osynligt ställe, förmodligen så kan du göra det själv, ev m fuktig duk emellan).
    För det andra kan du få hem den i ett annat material än originalet, så den kan bli glansigare eller stelare än originalklänningen. 
    Men förhoppningsvis kommer du att få hem en klänning som du älskar, oavsett om den blir en exakt kopia eller inte!

• Darling Daisy

1700tal:

Vilket jobb ni gör! Vad coolt ändå att möblera ett slott

Det är skönt att du känner dig så lugn ännu. Hoppas att det så förblir! Det spelar ingen roll vem det är som skänker dig lugn, tacka bara och ta emot!  

Ni kommer att få en helt fantastisk dag, det är ju er bröllopsdag! Jag vet att det är plattityder och förmodligen irriterande att jag skriver det, men jag hoppas verkligen att ni hamnar i den där bröllopsbubblan där omvärlden liksom blir suddig! Stort lycka till med ALLT nu! 

Och kom ihåg att vi är sjuuuuuuuuuuuuuukt nyfikna på bilder! Är så nyfiken på klänningen, håret, buketten, bänkdekorationerna, dukningen... ja ALLT!  

Stor kram till dig, gammelhönan! Nu är det äntligen din tur! Hjärta

• Fremm

Åh tack för att du tog dig tid att svara!

kanonbra råd och tips! Det är lätt att bara gå och tro att den kommer att se ut precis så fluffig och vacker när den kommer i paketet även om det inte är realistiskt att tro så när den är nerpackad och en kopia ;)...

Hoppas som du skriver att den kommer kännas lika bra som den ser ut. Bra att få tips om hur jag ska stryka den oxå... har beställt underkjol, väska och skor från samma ställe oxå men de är jag inte lika oroliga för... det viktigaste är ju klänningen!

Har fler råd och tips om vad man ska förvänta sig när den kommer så att man inte blir besviken? Tror ni att det funkar bra trots några extrakilon att få till en platt mage (kommer ju förhoppningsvis gå ner en del till men det är svrt att få en helt platt mage för det) tur att det är snörning i af!

Tar gärna emot fler råd och synpunkter! :)

Darling Daisy skrev 2012-08-17 12:15:11 följande:
    Fremm:
    Vilken snygg klänning du hittat! Den ser så lätt och fluffig ut.

När det gäller vad som kan bli annorlunda på en kopia har jag inte så bra koll. Jag kan dock tänka mig att blinget under bysten/på höften kommer att se annorlunda ut. Sen är det inte säkert att den kommer att se lika mjuk och fluffig ut när den kommer. För det första så är paketen ihoptryckta ordentligt, så du kommer att behöva stryka den (prova på ett osynligt ställe, förmodligen så kan du göra det själv, ev m fuktig duk emellan).
    För det andra kan du få hem den i ett annat material än originalet, så den kan bli glansigare eller stelare än originalklänningen.
    Men förhoppningsvis kommer du att få hem en klänning som du älskar, oavsett om den blir en exakt kopia eller inte!
  • 2 0 1 2

Min klänning, och originalet nedanför. Kinaklänning, 940 kronor inklusive frakt och underkjol. Ja jag är nöjd!

• Darling Daisy
    2 0 1 2 skrev 2012-08-17 12:43:28 följande:
    Min klänning, och originalet nedanför. Kinaklänning, 940 kronor inklusive frakt och underkjol. Ja jag är nöjd!

Wow, snygg!!!
  • Fremm
    2 0 1 2 skrev 2012-08-17 12:43:28 följande:

Supersnygg och BILLIGT!!!
  • 2 0 1 2
    Darling Daisy skrev 2012-08-17 12:45:10 följande:
    Wow, snygg!!!
    Tack! =0) Fick mycket komplimanger för klänningen!
    Fremm skrev 2012-08-17 12:50:47 följande:
    Supersnygg och BILLIGT!!!
    Ja, verkligen ett kap! Tack!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!