• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-13 18:03:47 följande:
    Chipslåda är jättegott..............
    Man tar de chips man tycker om spelar ingen roll om de är mjuka som de brukar bli om man ej äter upp hela påsen.
    Sedan gör man en champinjonstuvning, lite lösare och lite för lite kryddad än man igentligen vill ha den. (Mycket salt i chipsen)
    Häll chipsen i en form, sedan häller man stuvningen över, tryck ner chipsen så alla eller de flesta hamnar i stuvningen. Häll riven ost över.
    In i ugnen tills den fått fin färg.

Gott till grillat, kyckling, kött.  Ja, till allt. Blir typ som en sorts potatisgratäng.
    Här uppskattas det av både familj och gäster när jag gör denna.
    Kanongott och annorlunda
    Det lät verkligen spännande och annorlunda. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Man kan alltså använda vilka chips som helst?
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-08-13 18:55:40 följande:

Grattis! Ni såg väldigt fina ut och klänningen är ju verkligen jättesnygg! :) Håller med om att man ska försöka njuta och inte stressa fram till bröllopet, för dagen är över på ett kick!
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-08-14 11:21:05 följande:

Men.. wow! Så vacker klänning! Helt och hållet i min smak :D Vad ska du ha för underkjol till? Och jag vet inte hur du tog på dig den, men trä den över huvudet :) Haha och ja!, det är massor med tyg i brudklänning. Även jag fick en smärre chock första gången, men det är ju helt underbart :)
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-08-14 11:48:17 följande:
    Men.. wow! Så vacker klänning! Helt och hållet i min smak :D Vad ska du ha för underkjol till? Och jag vet inte hur du tog på dig den, men trä den över huvudet :) Haha och ja!, det är massor med tyg i brudklänning. Även jag fick en smärre chock första gången, men det är ju helt underbart :)
    Tack daniiel!! blommorna fram lutar liiite neråt, ser lite vissna ut, kanske är något jag fixar med en nål innan bröllopet. På baksidan sitter de dock jättefint! tycker verkligen om baksidan! Skrattande

Underkjolen tipsade du mig om, på ebay! när jag testar klänningen riktigt så ska jag testa med underkjolen också och se vad som blir bäst! 

Denna >> http://www.ebay.com/itm/free-shipping-2-hoop-Train-White-Petticoat-Wedding-Crinolines-Slips-Underskirt-/140758028833?pt=US_Slips&hash=item20c5d51221#ht_2231wt_1012

Usch känns så HEMSKT att ni fick se sådan dålig bild på mig i klänningen :(
    Den är nog mycket finare när den är snörad och åtdragen, och inte fotad genom spegeln. Märkte att då jag drog åt den riktigt rejält med handen bakom ryggen så satt den jättefint, men det var så svårt att hålla kvar det och fota samtidigt.

..förresten, jag klev i min klänning, för när jag testade dra den över så hade jag inte snörat upp tillräckligt och fick lite "panik" och trodde jag skulle fastna, ensam hemma o allt! HAHA!! 
  • emmadeckmar
    Såhär såg ju min beställningsbild ut till Landy för er som undrar!

Känner lite att den var verkligen fin som den var redan, kanske hade den där modellen passat mig. Men jag är ändå jättekär i min egna klänning och så nöjd med den. Ska sluta kolla och tänka på andra klänningar nu när jag har fått hem min, annars lär jag bli galen! Flört
  • Anny
    Hej tjejer!

Igår fick jag min klänning, det tog endast 4 dagar efter att dom skickat den från Kina, otroligt!

Men jag är sååå ledsen att jag inte kan visa er så fina bilder som ni gjort här i tråden. Jag har ingen som kan snöra klänningen åt mig och på bilden nedan håller jag fast den bakom ryggen (INTE smickrande!)

Men för att visa er klänningen ändå så postar jag bilderna. För att ni ska få ett hum om hur den blev!
    Den är fantastiskt välsydd, och jättefin kvalitet! blir nästan rädd för den då det är så mycket tyg, jag har ju ALDRIG provat en bröllopsklänning förut. Trodde det skulle vara enkelt men nej. Min halvstora rumpa kom knappt i så jag fick dra ur korsettsnörningen nästan helt och hållet. Det var MYCKET krångligare än jag trott att kränga på sig klänningen! 

Klänningen är en aning lång (kanske 2-3 cm) men jag har inte underkjolen på mig på bilden (är ju dock en liten inbyggd sådan i klänningen såg jag!)

Och såhär FIN är baksidan (har ljusat upp den lite)  tar Landys bild eftersom jag inte kunde snöra ihop den på mig:

Min snälla fästman tog med alla 3 barnen ut så jag kunde prova, men får nog göra ett nytt försök lite längre fram då han eller någon annan kan hjälpa mig att snöra. Klänningen är iaf jättefin och jag tycker dom på Landy är så proffsiga! har haft superbra mailkontakt under hela tiden Glad

Och totalt fick jag betala 170kr  extra! (tullmoms + hanteringsavgift)

Verkligen jättefin. Vilket jobb de har gjort. Super! =) Ska bli hur spännande som helst att se den senare med allt iordning. Ser jag fram emot.
  • fruwesterlund
    Italia08 skrev 2012-08-13 18:55:40 följande:
    Hej igen alla nygifta och snart gifta. Det hinns verkligen inte med något trådskrivande eller läsande dagarna före eller efter. Men grattis till er som har gift er och lycka till till resten! =)

Själv har jag varit gift i 387 timmar nu. =) Och det känns fortfarande overkligt. Allt var perfekt från klänningen och hår, maten och vinerna till vädret och stämningen. Helt sjukt att allt klaffade och vi är båda så otroligt nöjda. Har bara en sak att klaga på, och det är att tiden gick alldeles för fort. Det är verkligen sant som alla säger, så njut av varje sekund ni som fortfarande väntar på er dag.

Lägger in två bilder också där man både ser en del av hur klänningen blev och lite av miljön.

jättefin klännning! Var har du beställt den?
  • Ekinaj

Vad fina ni var och super snygg klänning Emmadeckmar. Jag var ocksa jätte nöjd med Landy!

Jag undrar nu om någon har erfarenhet av att kopt kläder till brudgummen? Vi funderar på att även beställa dem från Kina. Men hittar inte lika mycket info om det.

• Minuz

Kanon fin, den gillade jag Glad
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-08-14 11:41:23 följande:
    Det lät verkligen spännande och annorlunda. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Man kan alltså använda vilka chips som helst?
    Precis, använd vilka chips du vill. Man kan ju även blanda...........
    Äter man inte upp alla chips på en gång så kan man spara "resterna" tills man fått ihop tillräckligt iställer för att kasta, och hinner de bli mjuka så spelar det ingen roll för ingen vill ju äta dem då..............................................
     förrän de är i chipslådan :o)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!